Strona 77 z 445

Jaki olej?

: sob wrz 24, 2011 10:41
autor: Piasek
Można. Zasadniczo bez obaw można mieszać oleje w obrębie tej samej klasy lepkościowej.
Problem może wystąpić jedynie w przyp. olejów dedykowanych do konkretnych technologii (np PD czy filtrów cząstek stałych) gdzie jeden olej spełnia daną specyfikację a inny nie - pomimo iż są w tej samej klasie lepkościowej czy nawet jakościowej.
Ale zawsze lepiej dla silnika dolać innego oleju, nawet tego niespełniającego norm niż jeździć bez oleju.

Re: Jaki olej?

: pn wrz 26, 2011 09:08
autor: Croom
A czy ktos na tym forum miał juz przypadek peknietej głowicy w 2.0 TDI ?

Jaki olej?

: pn wrz 26, 2011 09:51
autor: iigAlisArr
Polo 6n2 2000r. 1.4 MPI ozn. 'AUD' przebieg 150kkm, w książce (po francusku :? ) wymienione są 3 klasy: (huiles superlubrifiantes multigrades) 500.00, 502.00 i (huiles multigrades) 501.01. Którą klasę wybrać do tego auta ? Co oznacza superlubrifiantes ? Tego google tłumacz nie tłumaczy.

Jaki olej?

: pn wrz 26, 2011 12:50
autor: Piasek
iigAlisArr pisze:Co oznacza superlubrifiantes
po naszemu pełne syntetyki czyli 0W i 5W mówiąc prościej

Jaki olej?

: pn wrz 26, 2011 13:36
autor: iigAlisArr
iigAlisArr pisze:Którą klasę wybrać do tego auta ?
? ?

Jaki olej?

: pn wrz 26, 2011 13:42
autor: stolniczkow
iigAlisArr, przy takim przebiegu jak wierzysz że jest ori to można się pokusić o pełen syntetyk 502.00. Jak nie to dobry półsyntetyk też zda egzamin.

Jaki olej?

: pn wrz 26, 2011 14:10
autor: Piasek
Jak pisze stolniczkow, Oba będą dobre.

Jaki olej?

: pn wrz 26, 2011 14:12
autor: iigAlisArr
:pub:

Jaki olej?

: śr wrz 28, 2011 22:35
autor: deskjet
Witam
Zbliża się wymiana oleju. Po zakupie samochodu jak mechanik wymieniał rozrząd to od razu wymienił olej i zalał go olejem Shell Helix Diesel HX7 10W-40. Czy to dobry olej? Zalać teraz takim samym? Silnik 110KM

Jaki olej?

: czw wrz 29, 2011 07:18
autor: stolniczkow
Stavros, a od kiedy Shell Helix Diesel HX7 10W-40 jest mineralem? Weź poczytaj dokładnie zanim coś odpiszesz...

Jaki olej?

: czw wrz 29, 2011 08:30
autor: Piasek
deskjet pisze:Shell Helix Diesel HX7 10W-40. Czy to dobry olej?
Tak, dobry.

Jaki olej?

: czw wrz 29, 2011 12:04
autor: deskjet
Dzięki koledzy :pub: jak jest to dobry olej i nadaje się do tego silnika to wymienię na taki sam

Jaki olej?

: czw wrz 29, 2011 12:05
autor: Croom
Generalnie Shell 10W-40 to tzw. półsyntetyk z przewaga bazy mineralnej:

http://www.epc.shell.com/Docs/GSAP_msds_00218892.PDF" onclick="window.open(this.href);return false;

Czy jest dobry, to zależy od oczekiwań uzytkownika.
Dla kogoś wazniejsza jest marka samochodu, wyposażenie niz oleje które może zalewać najtansze jakie są i żyjąc w przeswiadczeniu że to nie ma znaczenia.

Jeszcze inni jeżdzą w błogiej nieświadomości że jego silnik jest na "ukończeniu".

Własnie staram się postawić do stanu idealnego wadliwą jednostkę 2.0 TDI która lubi sobie po prostu pękać (głowica).
Jedynym zauważalnym objawem jest minimalny pobór płynu chłodniczego .
koszt naprawy kilka tyś zł diagnoza i podjęcia własciwych kroków ok. 150zł :hmm:

Można się śmiać albo nie ale takie badanie jakie zrobiłem mojemu koledze z Krakowa kosztuje niewiele a obrazuje wszystko co jest w silniku, czy sa jakieś niedomagania ustarki itp...

Tutaj akurat wyszło że głowica pęka co jest bolaczką 2.0 TDI i mało kto wie i zdaje sobie sprawę że jeździ z silnikiem który może stanąć w kazdym momencie.

Prosze zerknąć :

Obrazek

Co z doświadczenia powiem słaby olej w takich warunkach nie daje połowy tego co ten.
Lepkość spada do 5W-20 turbo pada, ludzie kupują jakieś regeneracje z Mielca (ostatnio tam juest jakaś firma) później jest problem z ustawienie wszystkiego a wszystko zwala się na ...mechaników i serwis :-)

Przkład zatartych panewek z znajomym Mercedesie Sprinterze z DPF na Mobilu ESP tylko potwierdza fakt że lipne oleje zwłaszcza w przypadku filtrów cząstek stałych padają jak muchy :-)
Czy ktoś zrobił analizę i sprawdził źródło problemu ...NIE klient zszargał nerwy kupił silnik na allegro i wywalił DPF co w sumie kosztowało go kilka tyś zł.

Inny wykona naprawę w ASO zapłaci 10 000zł i bedzie żył w błogiej świadomości że wszyskto jest OK.

Czyli reasumując dobry olej klasy premium + odpowiedni monitoring sprawia że przynajmniej użytkownicy którym monitoruje samochody jeżdzą bezawaryjnie a w przypadku jakiej kolwiek awarii eliminujemy źródło a nie ustawiamy klienta przed podjęciem decyzji wartej czesto kilkaset zł ....:-)

Jaki olej?

: czw wrz 29, 2011 12:40
autor: stolniczkow
Croom pisze:Generalnie Shell 10W-40 to tzw. półsyntetyk z przewaga bazy mineralnej:
Ale nie jest to chamski mineral, który przy pierwszej zimie -20 stopni zabił by turbo... bez przesady. Taki AHF nie jest tak wybredny jak nowe diesle :bajer: