Jaki olej?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Jaki olej?

Post autor: Piasek » sob wrz 24, 2011 10:41

Można. Zasadniczo bez obaw można mieszać oleje w obrębie tej samej klasy lepkościowej.
Problem może wystąpić jedynie w przyp. olejów dedykowanych do konkretnych technologii (np PD czy filtrów cząstek stałych) gdzie jeden olej spełnia daną specyfikację a inny nie - pomimo iż są w tej samej klasie lepkościowej czy nawet jakościowej.
Ale zawsze lepiej dla silnika dolać innego oleju, nawet tego niespełniającego norm niż jeździć bez oleju.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Croom
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt sty 29, 2010 00:36
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Jaki olej?

Post autor: Croom » pn wrz 26, 2011 09:08

A czy ktos na tym forum miał juz przypadek peknietej głowicy w 2.0 TDI ?


Pozdrawiam gorąco..

iigAlisArr
->|<-
->|<-
Posty: 1750
Rejestracja: sob mar 20, 2010 16:44
Lokalizacja: northern

Jaki olej?

Post autor: iigAlisArr » pn wrz 26, 2011 09:51

Polo 6n2 2000r. 1.4 MPI ozn. 'AUD' przebieg 150kkm, w książce (po francusku :? ) wymienione są 3 klasy: (huiles superlubrifiantes multigrades) 500.00, 502.00 i (huiles multigrades) 501.01. Którą klasę wybrać do tego auta ? Co oznacza superlubrifiantes ? Tego google tłumacz nie tłumaczy.


Kupię:

- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.


" What does the World, mean to You ? "

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Jaki olej?

Post autor: Piasek » pn wrz 26, 2011 12:50

iigAlisArr pisze:Co oznacza superlubrifiantes
po naszemu pełne syntetyki czyli 0W i 5W mówiąc prościej


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

iigAlisArr
->|<-
->|<-
Posty: 1750
Rejestracja: sob mar 20, 2010 16:44
Lokalizacja: northern

Jaki olej?

Post autor: iigAlisArr » pn wrz 26, 2011 13:36

iigAlisArr pisze:Którą klasę wybrać do tego auta ?
? ?


Kupię:

- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.


" What does the World, mean to You ? "

Awatar użytkownika
stolniczkow
Forum Master
Forum Master
Posty: 1717
Rejestracja: ndz kwie 05, 2009 11:34
Lokalizacja: SD
Kontakt:

Jaki olej?

Post autor: stolniczkow » pn wrz 26, 2011 13:42

iigAlisArr, przy takim przebiegu jak wierzysz że jest ori to można się pokusić o pełen syntetyk 502.00. Jak nie to dobry półsyntetyk też zda egzamin.


Czarne S3 1.8T - Dynosoft, MG Motorsport - 276km/365Nm
Grupowy chiptuning Aligator (DynoSoft) Katowice
Obrazek

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Jaki olej?

Post autor: Piasek » pn wrz 26, 2011 14:10

Jak pisze stolniczkow, Oba będą dobre.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

iigAlisArr
->|<-
->|<-
Posty: 1750
Rejestracja: sob mar 20, 2010 16:44
Lokalizacja: northern

Jaki olej?

Post autor: iigAlisArr » pn wrz 26, 2011 14:12

:pub:


Kupię:

- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.


" What does the World, mean to You ? "

deskjet
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 553
Rejestracja: czw sie 25, 2011 20:37
Auto: Golf IV
Silnik: ALH+

Jaki olej?

Post autor: deskjet » śr wrz 28, 2011 22:35

Witam
Zbliża się wymiana oleju. Po zakupie samochodu jak mechanik wymieniał rozrząd to od razu wymienił olej i zalał go olejem Shell Helix Diesel HX7 10W-40. Czy to dobry olej? Zalać teraz takim samym? Silnik 110KM


ALH + 205 + CHIP 140KM/318Nm :bigok:

Awatar użytkownika
stolniczkow
Forum Master
Forum Master
Posty: 1717
Rejestracja: ndz kwie 05, 2009 11:34
Lokalizacja: SD
Kontakt:

Jaki olej?

Post autor: stolniczkow » czw wrz 29, 2011 07:18

Stavros, a od kiedy Shell Helix Diesel HX7 10W-40 jest mineralem? Weź poczytaj dokładnie zanim coś odpiszesz...


Czarne S3 1.8T - Dynosoft, MG Motorsport - 276km/365Nm
Grupowy chiptuning Aligator (DynoSoft) Katowice
Obrazek

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Jaki olej?

Post autor: Piasek » czw wrz 29, 2011 08:30

deskjet pisze:Shell Helix Diesel HX7 10W-40. Czy to dobry olej?
Tak, dobry.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

deskjet
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 553
Rejestracja: czw sie 25, 2011 20:37
Auto: Golf IV
Silnik: ALH+

Jaki olej?

Post autor: deskjet » czw wrz 29, 2011 12:04

Dzięki koledzy :pub: jak jest to dobry olej i nadaje się do tego silnika to wymienię na taki sam


ALH + 205 + CHIP 140KM/318Nm :bigok:

Croom
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt sty 29, 2010 00:36
Lokalizacja: Wieliczka

Jaki olej?

Post autor: Croom » czw wrz 29, 2011 12:05

Generalnie Shell 10W-40 to tzw. półsyntetyk z przewaga bazy mineralnej:

http://www.epc.shell.com/Docs/GSAP_msds_00218892.PDF" onclick="window.open(this.href);return false;

Czy jest dobry, to zależy od oczekiwań uzytkownika.
Dla kogoś wazniejsza jest marka samochodu, wyposażenie niz oleje które może zalewać najtansze jakie są i żyjąc w przeswiadczeniu że to nie ma znaczenia.

Jeszcze inni jeżdzą w błogiej nieświadomości że jego silnik jest na "ukończeniu".

Własnie staram się postawić do stanu idealnego wadliwą jednostkę 2.0 TDI która lubi sobie po prostu pękać (głowica).
Jedynym zauważalnym objawem jest minimalny pobór płynu chłodniczego .
koszt naprawy kilka tyś zł diagnoza i podjęcia własciwych kroków ok. 150zł :hmm:

Można się śmiać albo nie ale takie badanie jakie zrobiłem mojemu koledze z Krakowa kosztuje niewiele a obrazuje wszystko co jest w silniku, czy sa jakieś niedomagania ustarki itp...

Tutaj akurat wyszło że głowica pęka co jest bolaczką 2.0 TDI i mało kto wie i zdaje sobie sprawę że jeździ z silnikiem który może stanąć w kazdym momencie.

Prosze zerknąć :

Obrazek

Co z doświadczenia powiem słaby olej w takich warunkach nie daje połowy tego co ten.
Lepkość spada do 5W-20 turbo pada, ludzie kupują jakieś regeneracje z Mielca (ostatnio tam juest jakaś firma) później jest problem z ustawienie wszystkiego a wszystko zwala się na ...mechaników i serwis :-)

Przkład zatartych panewek z znajomym Mercedesie Sprinterze z DPF na Mobilu ESP tylko potwierdza fakt że lipne oleje zwłaszcza w przypadku filtrów cząstek stałych padają jak muchy :-)
Czy ktoś zrobił analizę i sprawdził źródło problemu ...NIE klient zszargał nerwy kupił silnik na allegro i wywalił DPF co w sumie kosztowało go kilka tyś zł.

Inny wykona naprawę w ASO zapłaci 10 000zł i bedzie żył w błogiej świadomości że wszyskto jest OK.

Czyli reasumując dobry olej klasy premium + odpowiedni monitoring sprawia że przynajmniej użytkownicy którym monitoruje samochody jeżdzą bezawaryjnie a w przypadku jakiej kolwiek awarii eliminujemy źródło a nie ustawiamy klienta przed podjęciem decyzji wartej czesto kilkaset zł ....:-)


Pozdrawiam gorąco..

Awatar użytkownika
stolniczkow
Forum Master
Forum Master
Posty: 1717
Rejestracja: ndz kwie 05, 2009 11:34
Lokalizacja: SD
Kontakt:

Jaki olej?

Post autor: stolniczkow » czw wrz 29, 2011 12:40

Croom pisze:Generalnie Shell 10W-40 to tzw. półsyntetyk z przewaga bazy mineralnej:
Ale nie jest to chamski mineral, który przy pierwszej zimie -20 stopni zabił by turbo... bez przesady. Taki AHF nie jest tak wybredny jak nowe diesle :bajer:


Czarne S3 1.8T - Dynosoft, MG Motorsport - 276km/365Nm
Grupowy chiptuning Aligator (DynoSoft) Katowice
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 147 gości