Gdzie i jaki ON Tankujecie ???
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Ja leje na Orlenie lub Statoil i auto chodzi bardzo sprawnie. Co do orlenu wazne jest, zeby tankowac na nowych stacjach tego koncernu, bo niektore stare maja gorsze zbiorniki do przechowywania paliwa i troche syfu jest w srodku.
All that is, ever, ever was, will be ever... twisting... turning... Through the never
-
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: wt sty 03, 2006 11:31
- Lokalizacja: Szczecin/Bezrzecze
- Kontakt:
Prorok, wróżka,czarownik??inspire pisze:Gdy miałeś Bp w baku było 8 stopni na dworze i wilgotność 40% oraz stałeś pare razy w korku, gdy miałeś v-pover to wiekszość spędziłeś na trasie , na dworze było 15 stopni i 20% wilgotności. Oczywiście trzeba brać pod uwagę wiele innych czynników np. ciśnienie atmosferyczne i te w kołach też
Wiem, że nie jest to miarodajne. Wcaleni było jak piszesz - jeśli by tak było, to nawet bym nie pisał o wynikach, bo po co. Jeździłem zawsze do pracy, ta sama droga - nigdzie indziej. Nigdy w korkach nie stałem, nie spotkałem wilgotności 20% itd.
Wiem, że zawsze na lepszym paliwie zrobi się wiecej km.
Mam rodzinę w Bawarii - 700km po autostradzie, zawsze auta spalają w tamtą stronę więcej paliwa niż w drugą stronę i różnica jest około 12-15%. Na tamtym paliwie (Shell) odczuwalna jest wieksza moc niż na tym kóre tu na trasę sie tankuje(różne stacje BP i Neste)
Sudiuję siłownie okrętowe i wiele wiem o paliwach - również lekkich(ON). Przy naszych marnych ilościach jakie spalamy i krótkich trasach ciężko coś zmierzyć, ale na statku przy rejsie kilkatys. km różnice między najtańszym(najcięższym)paliwem, a trochę lepszym (lżejzym/droższym) są żędu kilkuset, do ponad tysiąca ton.
Paliwa nie koniecznie muszą być takie same i różnić się tylko dodatkami. Teraz przy zaawansowanej rafinacji (krakingu katalitycznym itp.) otrzymuje się różne postaci paliwa, różnej jakości itp. Zależnie od momentu pozyskania paliwa w trakcie rafinacji.
Pojeżdże i zobaczę. Narazie nie miałem okazji tego sprawdzić na trasie, co jest bardziej wiarygodnym tesem. Sprawdzałem we wrześniu na autostradzie w D ile spali ON(Neste)/OR 50%/50% i porównałem z niemieckim ON (Shell). Wynik, to około 1L różnicy na 100km. Prędkość podobna, obciążenie podobne, sucho na drodze, jednakowe ciśnienie w kołach itd.
Nie jestem leniwy. Mam zawyżone wymagania motywacyjne.
Ja raz zatankowałem vervę a Pan na stacji orlenu powiedział mi że mniej spalę i dalej na nim zajadę. Okazało się że zajechałem bliżej niż na Nestea24 o 24km i wcale mniej nie spaliłem, srednio spalanie wychodziło 6,5. Czy należy wyciągać już wnioski ??
Łukoil przejmie 300stacji w Polsce m inn. część BP, będziemy mieć lepsze paliwo czy gorsze bo gdzieś słyszałem że ruskie paliwo jest gorsze od szelfowego?
Paliwa sprzedawane w Polsce muszą spełniać te normy :
http://www.uokik.gov.pl/pl/jakosc_paliw ... wni_paliw/
mały teścik:
http://tdi.pl/content/view/101/17/
A tutaj jest więcej teścików które pokazują że te paliwa nic nie wnoszą:
http://216.239.59.104/search?q=cache:AI ... cd=6&gl=pl
To pokazuje jak tendencyjne są artykuły. Paliwo Bp ultimate lepsze od konkurencji.
http://www.bp.com/genericarticle.do?cat ... Id=7019543
176km +10% = 193,6 pokazała hamownia nic ino lać i jeździć.
U znajomego na profesjonalnej hamowni maha 4x4 też był test i nie było różnic, poresztą w autoświecie też był test pt. co lejemy do baku, różnice niemierzalne a sprzet profesjonalny bo badania były prowadzone przy pomocy politechniki
Jedyna różnica to mniejsza ilość siarkii więcej dodatków myjących.
To tak jak ze słynnymi magnetyzerami.
Łukoil przejmie 300stacji w Polsce m inn. część BP, będziemy mieć lepsze paliwo czy gorsze bo gdzieś słyszałem że ruskie paliwo jest gorsze od szelfowego?
Paliwa sprzedawane w Polsce muszą spełniać te normy :
http://www.uokik.gov.pl/pl/jakosc_paliw ... wni_paliw/
mały teścik:
http://tdi.pl/content/view/101/17/
A tutaj jest więcej teścików które pokazują że te paliwa nic nie wnoszą:
http://216.239.59.104/search?q=cache:AI ... cd=6&gl=pl
To pokazuje jak tendencyjne są artykuły. Paliwo Bp ultimate lepsze od konkurencji.
http://www.bp.com/genericarticle.do?cat ... Id=7019543
176km +10% = 193,6 pokazała hamownia nic ino lać i jeździć.
U znajomego na profesjonalnej hamowni maha 4x4 też był test i nie było różnic, poresztą w autoświecie też był test pt. co lejemy do baku, różnice niemierzalne a sprzet profesjonalny bo badania były prowadzone przy pomocy politechniki
Jedyna różnica to mniejsza ilość siarkii więcej dodatków myjących.
To tak jak ze słynnymi magnetyzerami.
Często pomykam A4 i 1-ką Katowice-Warszawa
Ja zalałem dzisiaj moja rakiete bp ultimate (jakis czas jezdzilem na zwyklym paliwie)
i powiem bezstronnie ze slychac i czuc różnice... Mam nadzieje ze mi sie nie wydaje, ale auto ciszej pracuje i lepiej sie kreci. Juz nie mowiac o odpalaniu.
i powiem bezstronnie ze slychac i czuc różnice... Mam nadzieje ze mi sie nie wydaje, ale auto ciszej pracuje i lepiej sie kreci. Juz nie mowiac o odpalaniu.
SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)
Powiem tak: każde paliwo jest dobre, dla jednego bp, dla drugiego vpowerek dla innego inne byle nie od wujka gienka z garażu lub małej stacyjki.
Ja na jeździe nie widziałem różnicy a na kieszeni tak, więc jak wybudowali nowa stację N to zacząłem korzystać i zbierać rachunki. Gdyby mi silniczek padł i ekspertyza była złe paliwo to mam ze 100 rachunków z tej stacji.
Ja na jeździe nie widziałem różnicy a na kieszeni tak, więc jak wybudowali nowa stację N to zacząłem korzystać i zbierać rachunki. Gdyby mi silniczek padł i ekspertyza była złe paliwo to mam ze 100 rachunków z tej stacji.
Często pomykam A4 i 1-ką Katowice-Warszawa
- piotrekgal
- Forum Master
- Posty: 1407
- Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
- Lokalizacja: Suwałki
- Kontakt:
Jeśli chodzi o rosyjskie paliwo to powiem tak: mój ojczulek jest kierowcą TIRa i tankuje albo w polsce albo na Rosji i roznica w paliwie jest naprawde duża, nawet gdy tankuje się w Rosji w renomowanych stacjach, motor pracuje zupelnie inaczej- slabiej, glosniej itd itd .. jak sam powiedzial "az szkoda motoru" ( jak tankuje to kotły do pelna 1500l + miksol )a porownajac paliwo polskie a niemieckie to roznica jest podobna jak w polskim i rosyjskim.
Niektorzy kierowcy tankuja paliwo w Rosji na mniej znanych stacjach to zdarza sie niektorym wtryski wymieniac 4x do roku.
Pozdrawiam
Niektorzy kierowcy tankuja paliwo w Rosji na mniej znanych stacjach to zdarza sie niektorym wtryski wymieniac 4x do roku.
Pozdrawiam
- dziechu
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
- Silnik: 1Z
Tankuje Ultimate ON, po przejsciu ze zwyklego ON na Ultimate chyba zauwazylem nieznaczne wyciszenie silnika, ale nie zakladalbym sie o to. Mysle ze paliwa tupu Ultimate sa nieco wyzszej jakosci. Prawdopodobnie roznice bezposrednie sa trudne do zauwazenia (jezeli sa), natomiast zakladam ze roznice moga byc po 100.000 przejechanych na zwyklym ON lub Ultimate (czy innym o podwyzszonej czystosci). Wielu tych co rozbierali silnik wie jak moze byc np. zawalony brudna mazia kolektor wlotowy, czasem mocno utrudniajacy doplyw powietrza. Wierze (bo tylko wiara pozostaje;) ze uzywajac lepszego paliwa takie zawalenie kolektora i innych elementow nie natapi lub nastapi znacznie pozniej, a moze nawet oczyszcza sie te elementy? Mysle ze jezeli jest to sciema, to nie na 100%, tzn. paliwo typu Ultimate nie jest identyczne ze zwyklym, pytanie tylko jak duzo jest lepsze? Tyle co pokazuja reklamy? Niech bedzie 10% tego co w reklamach prawdy - dla mnie to wystarczy zeby tankowac Ultimate, w miesiacu wychodzi to 20-30 zl. drozej. Tyle warto zaplacic jezeli w jakikolwiek sposob pomoze to zachowac dobra kondycje silnika. A jezeli to sciema na 100%, to tez nie zbankrutuje przez taka kwote, a przynajmniej mam satysfakcje;)
Dokładnie, ale nie podejmę ryzyka drugi raz, a różnica 6-10 groszy na litrze pomiędzy Shell'em, a Neste to nawet przy pełnym baku to tylko 5zł, więc wolę dorzucić, chyba, że kiedyś trafię na lipę na Shell'u to zmienię stację na jeszcze innąinspire pisze:Miałeś pecha może to dziwne ale ja miałem podobnie na shellu w pewnym mieście niedaleko mniejajko pisze:Jeszcze jakieś 4 miesiące temu lałem tylko Neste24. Jednak raz trafiłem na lipę. Zmuliło silnik, chodził dziwnie, kiepsko palił
To żaden dowód, bo powiedzą, że raz zatankowałeś gdzie indziej i po sprawie. Jednak makulaturka zawsze się przydainspire pisze:Ja na jeździe nie widziałem różnicy a na kieszeni tak, więc jak wybudowali nowa stację N to zacząłem korzystać i zbierać rachunki. Gdyby mi silniczek padł i ekspertyza była złe paliwo to mam ze 100 rachunków z tej stacji.
Ja zaś mieszkając niedaleko rafinerii Trzebinia tankuje na tamtejszej przy zakładowej stacji.ON jest tam czysty jak łza a i silnik chodzi bez zarzutu.Wcześniej również tam tankowałem ON BIO i silnik jakby pracował bardziej kulturalnie,no ale polski rząd tak namieszał,że Bio już nie produkują.A co do benzyny również na tej stacji jest 100% pewna,a nie tak jak ta okolicznych stacjach,nawet shell i Bp.
TDI TO KRÓL SILNIKÓW
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 144 gości