Napinacz paska alternatora

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

gienekp007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: ndz lut 11, 2007 15:02
Lokalizacja: Podlasie

Napinacz paska alternatora

Post autor: gienekp007 » wt mar 13, 2007 20:12

Mam takie pytanko. Coś mi piszczy pod maską. Podejrzewam że to napinacz paska alternatora. Pasek jest luźny. Jak zapale rano silnik to przez moment jest spory pisk a obrotomierz przez moment 2 sek. stoi na 400 obr. Po 20 sek pisk słabnie i słychać jakby kanarki czyli sobie delikatnie popiskuje słychać to na zewnątrz a nie w aucie. myślę że to na 99% napinacz bo pasek trochę luźno waty. Jak to sprawdzić?? I jak bym ciał coś na szrocie wyrwać to też jak sprawdzić czy pochodzi?? Dzięki



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » wt mar 13, 2007 20:25

gienekp007, na poczatek proponuję ci polać pasek wodą,jeśli pisk ustanie to mozę być sam pasek u mnie była podobna sprawa wymieniałem napinacz(160zł)a pisk nie ustał,okazało się że pasek mi piszczał nowy goodyer tp koszt ok 30 zł



Awatar użytkownika
Darass
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: sob sty 21, 2006 18:42
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Darass » wt mar 13, 2007 21:36

jezeli to 1.9TD tak jak masz w podpisie to jaki tam masz napinacz hm? chyba ze masz TDI, ale jeżeli TD to pasek jest naciągany alternatorem, i najpierw polecam wymienić pasek. jezeli po tym bedzie dalej piszczał (tak jak to u mnie było) to pozostaje wymiana rolki alernatora. ja mialem wyślizganą, teraz juz jest ok.

P.S i jak bedziesz szukał paska, kupuj tylko firmy Contintech. Gates, Bosch, Kager itd itd olej ciepłym moczem ;)



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt mar 13, 2007 22:01

W td w wersji z klimatyzacją był napinacz, jezeli nie masz klimy to napinany jest alternatore- zobacz zdjecia nizej. Wymien pasek na Contintecha i napnij dobrz i bedzie ok :bigok: Jezeli dalej bedzie sie slizgac to pewnie koło z tłumikiem drgań ma wyrobioną gumę i się obarca- ale to skrajnosć .

Obrazek



gienekp007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: ndz lut 11, 2007 15:02
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: gienekp007 » wt mar 13, 2007 23:05

Nie mam klimy. Tak silnik to 1.9 TD AAZ tylko to Audi ale to chyba bez różnicy bo to to samo co VW. Jest takie kółko na dole pomiędzy kołem alternatora a rozrządem i napina ten pasek i to mi się wydaje że to jest napinacz ( aluminiowy chyba) bardzo bym się cieszył żeby się dało alternatorem naciągnąć. Pasek jest luźny dosyć. Możecie mi wrzucić fotkę napinacza od tdi wtedy będę pewny. rocznik audi '92

[ Dodano: 13 Mar 2007 22:20 ]
pompa wodna jest ganiana innym paskiem tym od wspomagania



Awatar użytkownika
MarcinRoz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: śr lut 21, 2007 19:15
Lokalizacja: EPJ
Kontakt:

Post autor: MarcinRoz » wt mar 13, 2007 23:21

do gienekp007, To co opisujesz jako rolkę,może być to tylko rolka prowadząca pasek micro(wielorowkowy).A napięcie paska (tak sądzę)reguluje się alternatorem... Jutro wrzuce Ci fotki z mojego TDI(a u mnie na bank jest napinacz).Wtedy sobie porównasz :bigok: .Pozdrawiam



gienekp007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: ndz lut 11, 2007 15:02
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: gienekp007 » wt mar 13, 2007 23:27

MarcinRoz, wielkie dzięki że mnie uświadomiłeś. Tak to może być rzeczywiście rolka. A może ktoś z was ma foto takiej rolki??



Awatar użytkownika
Darass
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: sob sty 21, 2006 18:42
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Darass » śr mar 14, 2007 10:20

przecież w AAZ ten pasek chodzi na trzech rolkach? główne koło od wału korbowego, koło pompy wody i kółko alternatora. nie widze tam u siebie żadnej rolki prowadzącej :roll:



g_siekierda
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pt lut 10, 2006 19:08
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: g_siekierda » śr mar 14, 2007 11:12

co do napięcia paska sprawa jest prosta: trzeba poluzować dwie śruby przy alternatorze od strony paska, które mocuja alternator do silnika(są o ile pamiętam na klucz 14, 15, lub16). pod alternatorem jest sprężyna, która sama właściwie naciąga pasek - te dwie śruby tylko blokują ustawienie - no i śruby dokręcić. przy wymianie trzeba alternator nacisnąć dość mocno aby ścisnąć tą sprężynę i zdjąć/założyć pasek. mowa tu oczywiście o AAZ bez klimatyzacji



gienekp007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: ndz lut 11, 2007 15:02
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: gienekp007 » śr mar 14, 2007 22:36

I już wiem wszystko. Pisze bo może komuś się przyda. W Audi z '92 pasek od alternatoraa nie napędza pompy wodnej i jest napinacz na 100% przynajmniej u mnie a alternator nie ma żadnej regulacji. Dzięki za wszystkie sugestie

[ Dodano: 14 Mar 2007 21:40 ]
Jaki pasek do alternatora jest najlepszy bo od mego już guma zaczęła się odklejać na długości 5 cm



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » śr mar 14, 2007 23:08

No toś kolego ładnie porównał pasek Gates do Kagera, paski Gates są najlepszymi paskami na rynku obok Conti, słyszałem wiele opini mechaników zeby kupowac tylko paski Gates,bo jesli chodzi o Conti to prawdopodobienstwo ze trafimy na podróbke jest kilka razy wieszke niz w przypadku Gatesa, oczywiscie orginalne paski Conti są zajebiste ale na rynku coraz czesciej mozna trafi na pasek wyprodukowany np. w Brazyli lub gdzies na wschodzie.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr mar 14, 2007 23:38

szatanek tylko tu chodzi o to ze Gates ok, ale na wielorolkowym w TD się nie sprawdza i popiskuje , tyko Conti zachowuje sie cicho sprawdzone i potwierdzone w wielu TD i także u kolegów z naszego forum.



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » czw mar 15, 2007 11:16

A czy to tez dotyczny tych pasków w TDI? Bo niedługo bede kupował pasek do alterka.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » czw mar 15, 2007 11:19

Szatanek wygląda to tak ze zdarza się to w MK III przy czym w MK IV nie, także dotyczy TDI, po prostu pasek wielorolkowy Gates ma za szerokie rowki w stosunku do kół w MK III gdzie też sa rowki i popiskuje rano lub cały czas słychac lekkie piski, Contintech tego nie ma. Robi się zazwyczaj tak Gates na rozrząd a Contintech na wielorolkowy i bedzie :bigok: Niektórym to nie przeszkadza ale mnie wkurzało i wielu kolegom na forum też to przeszkadzało i pozałożenieu Contintecha mineło :bigok:

[ Dodano: 15 Mar 2007 10:23 ]
Tu o problemie paska Gates było http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... ht=#863817



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 266 gości