1,9TD (cordoba) koło pasowe, ciśnienie doładowania ???

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

zibi1976
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt lut 16, 2007 21:33
Lokalizacja: NML

1,9TD (cordoba) koło pasowe, ciśnienie doładowania ???

Post autor: zibi1976 » pn mar 12, 2007 10:15

Kupiłem cordobę 94r. 1,9 TD, stan ogólny oceniam jako bardzo dobry. Auto sprowadzone, nic w nim nie było robione.
Mam następujące problemy:
1. Popiskują paski (alternator pompa wody i oleju) wyczytałem gdzieś na forum o "gibającym" sie kole pasowym http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... B3o+pasowe coś podobnego dzieje sie u mnie, jak silnik pracuje widać jak koło sie "giba" i popiskiwanie pasków to właśnie chyba jest tego skutkiem (polałem wodą pasek to na chwilę przestało). (Czy te koło pasowa jest zespolone z kołem zembatym na stałe???) będę zmieniał rozrząd to trzeba to koniecznie wymienić !!!!!
2. Chodzi mi o ciśnienie doładowania. Posiadałem kiedyś golfa z takim silnikiem i wydaje mi się że miał lepsze "odejście". W cordobie jest zapiepszony filtr powietrza ale to chyba nie to bo jak miałem brudny filtr w golfie to objawy były inne: po dodaniu gazu był mułowaty dopiero po 3000 obr/min turbina pokonywała opory ssania brudnego filtra i wtedy dostawał mocy - dziwnie się jeździło (najpierw nic .... i nagle walnięcie powyżej 3000obr/min) po wymianie filtra odzyskał płynnosć. W Cordobie jest inaczej turbina pompuje od 2000-2200 a przy 3000 obr/min jest koniec pompowania - brak mocy !!! Widać to pod maską gdy sie ściśnie wąż od turbiny do kolektora dolotowego - ładnie twardnieje na nastepnie trochę mieknie i w momencie miekniecia widać jak jak przesuwa się dźwigienka od zaworu upustowego turbiny (w golfie subiektywnie wydaje mi się że dłużej turbia pompowała) Pytanie: czy mogę trochę przesunąc moment włącznia się zaworu upustowego (podnieść ciśnienie) (chyba że po zmianie filta będzie wszystko OK) jeśli tak to w którą stronę kręcić śrubami na dźwigence i ile obrotów ??? (nadmieniam ze nie chce jej tuningować zwiększać dawki itp. - chce aby jeździła jak poprzedni golf)



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pn mar 12, 2007 10:32

kolo nie koniecznie musi sie gibac zeby paski piszczaly. z tego co widze w etce to wystepuje tam tlumik drgan skretnych i z czasem moze powstawac takie wrazenie, ze kolo sie gibie. [jesli sie myle niech mnie ktos poprawi] bedziesz robil rozrzad to kup wszystkie paski, rolke, napinacz i nowa srube do kola pasowego. jesli kolo nie bedzie mialo luzow i stan zebow ok to nie warto go ruszac nawet.

wymien filtr powietrza. jak ty sprawdzales ladowanie turbiny? na postoju cisnales silnik? gratuluje pomyslu. zalezy jaka masz turbinke. nie kazda da sie regulowac dzwignia.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

zibi1976
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt lut 16, 2007 21:33
Lokalizacja: NML

Post autor: zibi1976 » pn mar 12, 2007 13:04

dźwigienka w mojej cordobie wygląda tak mam pytanie : aby podnieść ciśnienie kręcimy w prawu czy w lewo ?? tak rozsądnie ile obrotów ??
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości