Popychacze hydrauliczne - awaria

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

NiCom
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt gru 03, 2004 01:21
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Popychacze hydrauliczne - awaria

Post autor: NiCom » ndz mar 11, 2007 15:03

Witam,
Wydaje mi sie ze mam uwalony jeden popychacz. Na postoju slychac (nawet na rozgrzanym silniku) co chwile rytmiczny stukot ktory zanika gdy doda sie gazu.
Chcialem sie dowiedziec jak moze wplywac to na zachowanie silnika - czy moze sie cos przez to uszkodzic, czy silnik moze np. nierowno pracowac? Jak dodaje gazu to przy obrotach 1600 lekko go przydusza - jakby delikatnie nim przyszarpywalo.
Dalem wtryski do sprawdzenia, wymienilem filtry, sprawdzili mi cisnienie (gosciu powiedzial ze jest 30 atm na kazdym cylindrze), ale dalej przystukuje sobie.

Czy wymaga to szybkiej naprawy?



daro31ie
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: ndz paź 01, 2006 20:23
Lokalizacja: Carlow
Kontakt:

Post autor: daro31ie » ndz mar 11, 2007 15:30

Jezeli stuki popychaczy wystepuja na zimnym silniku to jeszcze nie jest problemem ale na cieplym to poprostu musisz wymienic go. Nie jest to trudne wiec poradzisz sobie.


nie ma glupich ludzi sa tylko trosze inni

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » ndz mar 11, 2007 15:46

Niesprawne popychacze powodują szybkie wyrobienie się krzywek wałku rozrządu, widziałem kiedyś wałek po 10 tys km ze stukającymi popychaczami w MK III tam gdzie stukały był wytarty nawet o 1mm- a na dodatek należy sobie pomyśleć gdzie te opiłki z niego trafiły :crazy:



Awatar użytkownika
Maciuś01
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: czw paź 26, 2006 17:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Maciuś01 » ndz mar 11, 2007 17:04

czaem wystarczy tylko wymieni olej po ok. 2 3 tyś km ale jak to nie pomorze to faktycznie trzeba wymienic ale wtedy polecałbym odrzałowac kasę i wymieni wzystkie bo stukanie jednego może by objawem zurzycia i wkrótce może zacząc stukac następny i dalej i dalej.....



NiCom
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt gru 03, 2004 01:21
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: NiCom » ndz mar 11, 2007 17:27

a duzo z tym pracy? Dam rade sobie z tym sam? Bo chyba trzeba pozniej rozrzad ustawiac.



Awatar użytkownika
Maciuś01
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: czw paź 26, 2006 17:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Maciuś01 » ndz mar 11, 2007 22:55

Tak trzeba bo trzeba zdjąc wałek rozrządu.

Zatem jest to robota dla ludzi obeznanych troszke z mechaniką i trzeba mie narzedzia (torksy) o ile się nie mylę



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » pn mar 12, 2007 00:04

Nie zastanawiaj sie tylko wymieniaj. Inaczej szlag moze trafic walek zawory i glowice jak szklanka sie uwali...


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości