przeładowanie na turbinie, gdzie w Kr wyczyścić turbinę?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
pasio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: śr maja 03, 2006 22:51
Lokalizacja: małopolskie
Kontakt:

przeładowanie na turbinie, gdzie w Kr wyczyścić turbinę?

Post autor: pasio » pt mar 09, 2007 15:28

Witam ostatnio mam taki problem objawiający się tym że przy obrotach ok 2000, 2500 auto na chwilę przestaje przyśpieszać po czym przy ok 3000 znowu ładnie idzie (notlauf?). Brat podłączył mi vaga nie ma żadnych błędów, przedstawię również logi dynamiczne z prośbą o ich skomentowanie, gdyż nie bardzo wiem jak je odczytać. Dowiedziałem się że najprawdopodobniej mam zapieczone kierownice w turbinie, lecz wspomnę jeszcze że kilka razy w ciągu ok pół roku przy 190km/h samochód wpadł mi w tryb awaryjny (z tego co znalazłem na forum to wina n75) i w związku z tym mam pytania czy przypadkiem to przeładownie nie jest objawem zepsutego n75? Jak sprawdzić ten zaworek n75, czy na vagu powinien wyskoczyć błąd jeżeli jest on zepsuty? Kolejnośc logów: 03,04, 08, 10, 11
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony śr mar 21, 2007 23:58 przez pasio, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
jarorlit
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: śr kwie 05, 2006 22:52
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: jarorlit » pt mar 09, 2007 16:12

Wczoraj mialem objaw podobny, ale nie identyczny.
Przy 120 km/h (3000 obr) nagle silnik wszedll w tryb awaryjny i nie przyspieszal.
W logach pokazywalo, ze cisnienie przekraczao 2500 mbar. U ciebie jest troche mniej, ale moze to to samo.
Wyczyscilem rano n75 (wg opisu na forum) i dzisiaj rozpedzielm sie do 180 km/h i zero problemow.

U mnie wyskoczyl blad przeladowania, ale to pewnie dlatego, ze cisnienie przekroczylo 2500 mbar

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
pasio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: śr maja 03, 2006 22:51
Lokalizacja: małopolskie
Kontakt:

Post autor: pasio » pt mar 09, 2007 23:06

No właśnie też się zastanawiam nad przeczyszczeniem tego zaworka, trochę się obawiam tego że trzeba go potem skleić kropelką (na stałe) jeżeli jest dobry to szkoda go w ten sposób traktować, bo później już go nie "rozbiorę".



Awatar użytkownika
jarorlit
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: śr kwie 05, 2006 22:52
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: jarorlit » pt mar 09, 2007 23:53

ja go zlozylem w ten sposob, ze niebylo konieczne klejenie.
Ta opaska metalowa ma jednym miescu przewezenie- trze je przeciac by rozlozyc.
Pozniej nawiercasz otworki i zwiazujesz stalowym drucikiem :))
U mnie wyszlo to super



Awatar użytkownika
pasio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: śr maja 03, 2006 22:51
Lokalizacja: małopolskie
Kontakt:

Post autor: pasio » sob mar 10, 2007 00:00

Ok dzięki spróbuje tak zrobić, a wie ktoś może które wężyki połączyć żeby sprawdzić czy bez zaworka auto chodzi lepiej?



techon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: czw sie 25, 2005 13:53
Lokalizacja: Warszawa

Logi dynamiczne

Post autor: techon » sob mar 10, 2007 11:06

Proszę o inf. jak można zapisać logi dynamicze podczas jazdy? Aby mieć w tej wersji co kolega. Mam Vag Com 311 i Polskiego vaga.



Awatar użytkownika
jarorlit
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: śr kwie 05, 2006 22:52
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: jarorlit » sob mar 10, 2007 18:39

Wchodzisz w ustawienia silnika (engine), nastepnie w Measure Block i wpisujesz grupe ktora chcesz zbadac (polu Group). Np. dla zbadania cisnienia doladowania turbo wpisujesz 11. Nastepnie GO i LOG. Aby zapisac logi trzeba dac START. Standartowo VAG zapisuje w katalogu gdzie jest zainstalowany w podkatalogu LOG w formacie CSV (otwierany Excelem).

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
pasio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: śr maja 03, 2006 22:51
Lokalizacja: małopolskie
Kontakt:

Post autor: pasio » śr mar 21, 2007 13:37

Odgrzewam temat. Niestety czyszczenie n75 nie pomogło:( Stawiam na zapieczone łopatki, czy wie ktoś gdzie w Krakowie wyczyszczą mi porządnie turbinkę?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości