Stukanie?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

matuz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: pn mar 05, 2007 23:58
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Post autor: matuz » wt mar 06, 2007 20:00

wow. dziex za zainteresowasnie.

sprawdziłem i okazało się, że to coś, co cyka, to taka mała kostka(?), co siedzi tuż obok filtra paliwa (nie wiem, czy to kostka, czy jaka inna cholera). Cyka z trochę większą częstotliwością niż napisałem, powiedzmy 3 razy na sekundę. i tak cały czas, przy włączonym silniku też, dziś z pracy wracałem (około 30 km) i po przyjeździe otwieram maskę (przy włączonym silniku) i jak się nachylę, to cały czas tak. ścierwo. :grrr: no i nie wiem, czy bać się czy nie. mam 250kkm, silnik jest suchy (nie był myty, bo zakurzony jest suto).

czy ktoś ma pojęcie, co z tą moją skrzynią biegów??? mam wrażenie, że jak wcisnę sprzęgło na maxa, to trochę jakby lepiej, ale pewności nie mam, czy wejdzie 1 czy 3, także trochę męczę go na 2, bo łatwiej włazi. jak trzeba ruszyć ostro, to muszę najpierw sprawdzić czy od razu łapie, czy powoli. no i jak od razu, to udało się 1 wrzucic.

przepraszam, że sie tu wpieprzyłem z moim klekotem, ale świeży jestem forumowicz. jeszcze sie nauczę.. promiss

pozdrawiam i dzięki z góry za wszystkie info!!!



Awatar użytkownika
buxi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 16:49
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: buxi » wt mar 06, 2007 20:02

Sprawdziłem i mam taki olej Mobil Super M. Co o nim sądzicie?
http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lube ... SuperM.asp


---------- Passat -----------

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt mar 06, 2007 20:06

To minerał, jak wyżej do AFN lepiej dobry olejek- szkoda turbawki. Jak lubisz Mobil to wlej MOBIL Turbo Diesel 10W40 i po wymianie zalej równo 4,5l pod max ale go nie przekraczaj.



Awatar użytkownika
buxi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 16:49
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: buxi » wt mar 06, 2007 20:17

No to z mineralnego przejde na pólsyntetyk można tak ?! p.s. skad wiesz że mam silnik AFN??


---------- Passat -----------

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt mar 06, 2007 20:21

buxi pisze:No to z mineralnego przejde na pólsyntetyk można tak ?! p.s. skad wiesz że mam silnik AFN??

Piszeż, ze masz MKIII TDI i 110KM to pewnie AFN- jezeli moc jest seryjna. Jezeli autko duzo nie jeżdziło na minerale i nie ma wycieków to na półsyntetyk można swobodnie przejśc, ale nie przechodz na syntetic. Na razie pół.



Awatar użytkownika
buxi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 16:49
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: buxi » wt mar 06, 2007 20:25

Seryjna jest 90 KM ale ma turbo od 110 i zawory(coś mi gadał poprzedni właściciel) ze na hamowni 110 wyszło... pokazywał wydruk :) a wogóle to znajomy :)


---------- Passat -----------

matnun
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: czw sty 25, 2007 12:26
Lokalizacja: Rzeszów

Re: stukanie/cykanie;)

Post autor: matnun » śr mar 07, 2007 16:40

matuz pisze: 4. Mam problem z wrzucaniem pierwszego biegu(czesem 2).
Ostatnio miałem podobny problem problem z biegami, u mnie pomogła wymiana oleju w skrzyni- brakowało ok 0,5 l a nigdzie nie było śladów wycieku.

A co do "cykania" to gdzies czytalem ze to jest zawor n 70 czy jakis inny, ale nie jestem tego pewien.
Ps u mnie tez słychac delikatne "cykanie" i jesli to nie jest normalne to prosze o odp...



lolas79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: lolas79 » czw mar 08, 2007 11:48

matuz pisze: sprawdziłem i okazało się, że to coś, co cyka, to taka mała kostka(?), co siedzi tuż obok filtra paliwa
Witam
To co cyka obok filtra paliwa,ta mała kostka do której dochodzą 3 przewody czerwony,niebieski i czarny to zawór n75 i on ma tak cykać.U mnie cyka ale troszkę ciszej.

A co do skrzyni to powiem tak,miałem taki sam problem z 1 biegiem.Raz wbijałem 1 a innym razem 3,najpewniej wchodziła 1 jak w pierwszej kolejności wbijałem 2 i potem 1.Rozwiązanie jest banalnie proste...stojąc od przodu auta jak spojrzysz na prawo na skrzynie biegów będzie taki masywny metalowy element z jedną śrubą i taką gumową podkładka,wystrczy tę śrube poluzować i delikatnie przesunąć w jedną lub drugą strone ,dokręcić śrube i sprawdzić jak wchodzą biegi.U mnie to pomogło i działa ok.Wiem że ciężko rozszyfrować to co napisałem,jak znajdę chwile czasu wkleje fotosy żeby było łatwiej.
Powodzenia i POZDRO :bigok:



skowi17
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 21:34
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: skowi17 » czw mar 08, 2007 12:46

To cykanie to zawór N-75 jak ci przestanie cykać to wtedy zacznij się martwić bo będziesz musiał kupić sobie nowy.Jeśli chodzi o skrzynie biegów to możesz próbować wyregulować cięgła i sprawdz czy wybierak ma luzy ,może wysypału się w nim łożyska igiełkowe i wtedy biegi nie wchodzą.Ja w swoim Golfie mam przejechane 280 000 i też mi jedynka źle wchodzi,to normalne przy takim przebiegu i bolączka wszystkich posiadaczy Golfa.



matuz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: pn mar 05, 2007 23:58
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Post autor: matuz » pt mar 09, 2007 14:51

Dzięki!!!

już znalazłem na forum o regulacji tych cięgieł od biegów!!!


Bede w sobote sie brudził przy silniku :D

w każdym razie dzięki za pomoc. na następny raz dokładniej poszukam, a potem założe temat.

pozdro



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 144 gości