Czym sie rozni SDI od 1.9D

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Giugiaro1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: wt sty 09, 2007 14:41
Lokalizacja: Pomorze
Kontakt:

Czym sie rozni SDI od 1.9D

Post autor: Giugiaro1 » wt mar 06, 2007 16:51

Czy silnik SDI który wciąż montuje się w VW i Skodach to ten sam silnik który pierwszy raz został wprowadzony w Golfie3? Warto się nim zainteresować? Zauważyłem że trójki z silnikiem bez turbiny i SDI są znacznie tańsze niż pozostałe turbo wynalazki z rodziny VW. Wiem że motory bez turbin to rakiety to nie są, ale nie odstrasza mnie to. (jeżdże dwójką z JP i da się tym ekonomicznie i sprawnie podróżować. O trwałości tego silnika chyba już wspominać nie musze...)

PS. Jak odróżnić, tak na pierwszy rzut oka zaraz po otworzeniu maski SDI od zwykłego 1,9D? (wszystko na podstawie Golfa3)

Z góry dzięki za odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony czw lip 03, 2008 22:47 przez Giugiaro1, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Seaman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 21:46
Lokalizacja: Szczecin

Re: SDI a 1,9D

Post autor: Seaman » wt mar 06, 2007 17:07

widze ze chodzi ci o roznice miedzy 1Y a AEY? na pierwszy rzut oka poznasz po tym ze w AEY nie ma linki gazu przy pompie wtryskowej, czujnik wychylenia jest przy pedale gazu



Awatar użytkownika
jasiek21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
Lokalizacja: Pszów / Karczów
Kontakt:

Post autor: jasiek21 » wt mar 06, 2007 18:11

1,9D to zwykły diesel takie jak 1,6 d w golfach 2. jeździ na wszystkim i nie ma żadnej elektroniki. SDI to już wtrysk bezpośredni, ma ECU i tu wynalazki jak OR czy opał raczej nie przejdą. A na pierwszy rzut oka 1,9D nie ma plastikowej osłony silnika a SDI ma.



Awatar użytkownika
Seaman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 21:46
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Seaman » wt mar 06, 2007 20:01

jasiek21 pisze: A na pierwszy rzut oka 1,9D nie ma plastikowej osłony silnika a SDI ma.
jesli ma bo sie komus zagubila w akcji :wink:



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » wt mar 06, 2007 20:31

Roznice naprawde widac od razu golym okiem.

AEY

Obrazek

1Y

Obrazek



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt mar 06, 2007 20:41

Oprócz obudowy, elektroniki, pompy wtryskowej i osprzętu to prawie ten sam silniczek i moc taka sama. Trwałość taka sama. Dlatego postanowiono zmodyfikować silnik 1Y ze względów ekologicznych- bo mechanicznie nie dało sie tego zrobić. Niektóre żródła z 95r piszą o nowym silniku SDI a inne o modyfikacji starego silnika- więc o czyms to mówi i daje do myślenia.



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » wt mar 06, 2007 21:10

PinkFloyd pisze:prawie ten sam silniczek
PinkFloyd pisze:Niektóre żródła z 95r piszą o nowym silniku SDI a inne o modyfikacji starego silnika- więc o czyms to mówi i daje do myślenia.
Prawie robi duza roznice, a porownanie wtysku posredniego i bezposredniego, to jak dzien, a noc...



DAREK82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pn mar 20, 2006 19:34
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: DAREK82 » śr mar 07, 2007 00:41

Nie trzeba otwierać maski. Wystarczy spojrzeć czy po lewej stronie kierownicy jest gałka ręcznego przyspieszenia obrotów (ssanie). SDI nie mają tego, steruje komputer.



Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » śr mar 07, 2007 00:44

inek01 pisze:
PinkFloyd pisze:prawie ten sam silniczek
PinkFloyd pisze:Niektóre żródła z 95r piszą o nowym silniku SDI a inne o modyfikacji starego silnika- więc o czyms to mówi i daje do myślenia.
Prawie robi duza roznice, a porownanie wtysku posredniego i bezposredniego, to jak dzien, a noc...
no niezla modyfikacja ... nowa głowica pompa wtryski sterowanie elektroniczne - tłoki z komorami ... faktycznie prawie robi duża różnicę :grin:



piter13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 481
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 20:02
Kontakt:

Post autor: piter13 » śr mar 07, 2007 00:51

DAREK82 pisze:Nie trzeba otwierać maski. Wystarczy spojrzeć czy po lewej stronie kierownicy jest gałka ręcznego przyspieszenia obrotów (ssanie). SDI nie mają tego, steruje komputer.
ja mam 1Y silnik i tez nie mam gałki żadnej kolego :bigok:



Awatar użytkownika
Pruszkowiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1449
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 21:02
Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
Kontakt:

Post autor: Pruszkowiak » śr mar 07, 2007 01:05

piter13 pisze:ja mam 1Y silnik i tez nie mam gałki żadnej kolego :bigok:
A u kolegi w AAZ jest a w 1Y nie ma :-k



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr mar 07, 2007 08:07

ja tez ma AAZ i nie mam gałeczki :hmm: Po prostu silniki 1Y i AAZ po 95r maja już zelektronizowane pompy wtryskowe i nie maja gałeczki- mimo tego dalej to AAZ i 1Y :grin:



ryba_71
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pt paź 14, 2005 14:01
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: ryba_71 » śr mar 07, 2007 10:20

z przyśpieszaczem jest tak jak piszą koledzy wyżej po 95 roku brak



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » śr mar 07, 2007 10:29

z przyśpieszaczem jest tak jak piszą koledzy wyżej po 95 roku brak
Nie oczekuj cudów od 64Km to urzadzenie jest od teego zeby dlugo klekotało i mało paliło... Rakiety z niego nie zrobisz, ale jak przyjdzie z całym załadunkiem pod gore wyjechać to nie bój benzynki i gaziaki wysiadaja :D


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 128 gości