Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
Giugiaro1
- Ma gadane
- Posty: 167
- Rejestracja: wt sty 09, 2007 14:41
- Lokalizacja: Pomorze
-
Kontakt:
Post
autor: Giugiaro1 » wt mar 06, 2007 16:51
Czy silnik SDI który wciąż montuje się w VW i Skodach to ten sam silnik który pierwszy raz został wprowadzony w Golfie3? Warto się nim zainteresować? Zauważyłem że trójki z silnikiem bez turbiny i SDI są znacznie tańsze niż pozostałe turbo wynalazki z rodziny VW. Wiem że motory bez turbin to rakiety to nie są, ale nie odstrasza mnie to. (jeżdże dwójką z JP i da się tym ekonomicznie i sprawnie podróżować. O trwałości tego silnika chyba już wspominać nie musze...)
PS. Jak odróżnić, tak na pierwszy rzut oka zaraz po otworzeniu maski SDI od zwykłego 1,9D? (wszystko na podstawie Golfa3)
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony czw lip 03, 2008 22:47 przez
Giugiaro1, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Seaman
- Mały gagatek
- Posty: 64
- Rejestracja: ndz sty 07, 2007 21:46
- Lokalizacja: Szczecin
Post
autor: Seaman » wt mar 06, 2007 17:07
widze ze chodzi ci o roznice miedzy 1Y a AEY? na pierwszy rzut oka poznasz po tym ze w AEY nie ma linki gazu przy pompie wtryskowej, czujnik wychylenia jest przy pedale gazu
-
jasiek21
- Gadatliwa bestia
- Posty: 672
- Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
- Lokalizacja: Pszów / Karczów
-
Kontakt:
Post
autor: jasiek21 » wt mar 06, 2007 18:11
1,9D to zwykły diesel takie jak 1,6 d w golfach 2. jeździ na wszystkim i nie ma żadnej elektroniki. SDI to już wtrysk bezpośredni, ma ECU i tu wynalazki jak OR czy opał raczej nie przejdą. A na pierwszy rzut oka 1,9D nie ma plastikowej osłony silnika a SDI ma.
-
Seaman
- Mały gagatek
- Posty: 64
- Rejestracja: ndz sty 07, 2007 21:46
- Lokalizacja: Szczecin
Post
autor: Seaman » wt mar 06, 2007 20:01
jasiek21 pisze: A na pierwszy rzut oka 1,9D nie ma plastikowej osłony silnika a SDI ma.
jesli ma bo sie komus zagubila w akcji
-
inek01
- Lord GTI
- Posty: 3686
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
- Lokalizacja: Ciechanów
Post
autor: inek01 » wt mar 06, 2007 20:31
Roznice naprawde widac od razu golym okiem.
AEY
1Y
-
PinkFloyd
- Lord GTI
- Posty: 3551
- Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
- Lokalizacja: USA
Post
autor: PinkFloyd » wt mar 06, 2007 20:41
Oprócz obudowy, elektroniki, pompy wtryskowej i osprzętu to prawie ten sam silniczek i moc taka sama. Trwałość taka sama. Dlatego postanowiono zmodyfikować silnik 1Y ze względów ekologicznych- bo mechanicznie nie dało sie tego zrobić. Niektóre żródła z 95r piszą o nowym silniku SDI a inne o modyfikacji starego silnika- więc o czyms to mówi i daje do myślenia.
-
inek01
- Lord GTI
- Posty: 3686
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
- Lokalizacja: Ciechanów
Post
autor: inek01 » wt mar 06, 2007 21:10
PinkFloyd pisze:prawie ten sam silniczek
PinkFloyd pisze:Niektóre żródła z 95r piszą o nowym silniku SDI a inne o modyfikacji starego silnika- więc o czyms to mówi i daje do myślenia.
Prawie robi duza roznice, a porownanie wtysku posredniego i bezposredniego, to jak dzien, a noc...
-
DAREK82
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: pn mar 20, 2006 19:34
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Post
autor: DAREK82 » śr mar 07, 2007 00:41
Nie trzeba otwierać maski. Wystarczy spojrzeć czy po lewej stronie kierownicy jest gałka ręcznego przyspieszenia obrotów (ssanie). SDI nie mają tego, steruje komputer.
-
leo...
- Gadatliwa bestia
- Posty: 607
- Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
- Lokalizacja: Szczecin
-
Kontakt:
Post
autor: leo... » śr mar 07, 2007 00:44
inek01 pisze:PinkFloyd pisze:prawie ten sam silniczek
PinkFloyd pisze:Niektóre żródła z 95r piszą o nowym silniku SDI a inne o modyfikacji starego silnika- więc o czyms to mówi i daje do myślenia.
Prawie robi duza roznice, a porownanie wtysku posredniego i bezposredniego, to jak dzien, a noc...
no niezla modyfikacja ... nowa głowica pompa wtryski sterowanie elektroniczne - tłoki z komorami ... faktycznie prawie robi duża różnicę
-
piter13
- Użytkownik
- Posty: 481
- Rejestracja: pn wrz 19, 2005 20:02
-
Kontakt:
Post
autor: piter13 » śr mar 07, 2007 00:51
DAREK82 pisze:Nie trzeba otwierać maski. Wystarczy spojrzeć czy po lewej stronie kierownicy jest gałka ręcznego przyspieszenia obrotów (ssanie). SDI nie mają tego, steruje komputer.
ja mam 1Y silnik i tez nie mam gałki żadnej kolego
-
Pruszkowiak
- Forum Master
- Posty: 1449
- Rejestracja: ndz gru 04, 2005 21:02
- Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
-
Kontakt:
Post
autor: Pruszkowiak » śr mar 07, 2007 01:05
piter13 pisze:ja mam 1Y silnik i tez nie mam gałki żadnej kolego
A u kolegi w AAZ jest a w 1Y nie ma
-
PinkFloyd
- Lord GTI
- Posty: 3551
- Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
- Lokalizacja: USA
Post
autor: PinkFloyd » śr mar 07, 2007 08:07
ja tez ma AAZ i nie mam gałeczki
Po prostu silniki 1Y i AAZ po 95r maja już zelektronizowane pompy wtryskowe i nie maja gałeczki- mimo tego dalej to AAZ i 1Y
-
ryba_71
- Użytkownik
- Posty: 343
- Rejestracja: pt paź 14, 2005 14:01
- Lokalizacja: Podkarpacie
Post
autor: ryba_71 » śr mar 07, 2007 10:20
z przyśpieszaczem jest tak jak piszą koledzy wyżej po 95 roku brak
-
marcin999
- Forum Master
- Posty: 1129
- Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
- Lokalizacja: LJA/LU
Post
autor: marcin999 » śr mar 07, 2007 10:29
z przyśpieszaczem jest tak jak piszą koledzy wyżej po 95 roku brak
Nie oczekuj cudów od 64Km to urzadzenie jest od teego zeby dlugo klekotało i mało paliło... Rakiety z niego nie zrobisz, ale jak przyjdzie z całym załadunkiem pod gore wyjechać to nie bój benzynki i gaziaki wysiadaja
SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 128 gości