Czy możliwa wymiana 1 tłoka

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
pu3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: śr lis 15, 2006 03:02
Lokalizacja: wlkp.

Czy możliwa wymiana 1 tłoka

Post autor: pu3 » sob mar 03, 2007 21:53

Witm Kontymnuacja tematu.

chciałem wymienić 1 tłok ale nie da rady bo nowe nominały są lżejsze o ok 25 gram od starych tłoków.Mam komplet tłoków z silnika JR ale bez hydrauliki czy można je zamontować do JR-a z 91 roku.
Proszę o podpowiedzi.Poadro!
Ostatnio zmieniony czw mar 08, 2007 12:05 przez pu3, łącznie zmieniany 2 razy.



greg

Post autor: greg » sob mar 03, 2007 22:01

czy możliwa - owszem to nei problem tylko dlaczego jeden tłok???



Awatar użytkownika
Pruszkowiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1449
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 21:02
Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
Kontakt:

Post autor: Pruszkowiak » sob mar 03, 2007 22:27

greg pisze:czy możliwa - owszem to nei problem tylko dlaczego jeden tłok???
Może koledze akurat jeden pękł :-k



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » sob mar 03, 2007 23:54

pu3 pisze:czy można wymienić jeden tłok (kompletny pierścienie sworzeń) a pozostałych zmienić pierścionki?
jeśli można wiedzieć to czemu to robisz, co się stało ?

jasne, że możesz ale jak masz oczywiście ściągniętą głowicę
to 3 pozostałych sprawdziłbym i napewo wymienił pierścienie jak piszesz
i co bardzo ważne sworzeń to mało , musisz wymienić lub dać do dotoczenia
tuleję w korbowodzie bo jak reszta i ten co chcesz zmienić ma luzy to chłopie
spodziewaj sie no może nie na dniach ale bardzo szybko ponownie ściąganie
głowicy i znowu robota i znowu koszty ... te mosiężne tulejki w korbowodzie
są ważniejsze od sworzni bo to one szybciej sie wyrabiają niż sworznie :bigok:
oczywiście nie zapomnij o dobrej nowej uszczelce pod głowicę i odpowiednie
przygotowanie głowicy :bigok:
greg pisze:tylko dlaczego jeden tłok???
problem pewnie w kasie bo kompletny Mahle (tłok, sworzeń) to koszt ok 200-240zł
a gdzie pierścienie 1komplet ok 53zł bez zniżek , a wszystkie to już ponad 1kzł


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
pu3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: śr lis 15, 2006 03:02
Lokalizacja: wlkp.

Post autor: pu3 » ndz mar 04, 2007 00:42

RobertP pisze:
pu3 pisze:czy można wymienić jeden tłok (kompletny pierścienie sworzeń) a pozostałych zmienić pierścionki?
jeśli można wiedzieć to czemu to robisz, co się stało ?

jasne, że możesz ale jak masz oczywiście ściągniętą głowicę
to 3 pozostałych sprawdziłbym i napewo wymienił pierścienie jak piszesz
i co bardzo ważne sworzeń to mało , musisz wymienić lub dać do dotoczenia
tuleję w korbowodzie bo jak reszta i ten co chcesz zmienić ma luzy to chłopie
spodziewaj sie no może nie na dniach ale bardzo szybko ponownie ściąganie
głowicy i znowu robota i znowu koszty ... te mosiężne tulejki w korbowodzie
są ważniejsze od sworzni bo to one szybciej sie wyrabiają niż sworznie :bigok:
oczywiście nie zapomnij o dobrej nowej uszczelce pod głowicę i odpowiednie
przygotowanie głowicy :bigok:
greg pisze:tylko dlaczego jeden tłok???
problem pewnie w kasie bo kompletny Mahle (tłok, sworzeń) to koszt ok 200-240zł

4 tłok spotkał się z zaworem a odłamane części rozwaliły tłok a dokładnie denko.Co do sworznia i tulejki to nie widać uszkodzeń mechanicznych a po wsunięciu swozrnia jest ciaśniej :D niz w pozostałych.Kupiłem też panewki korbowodowe bo stere były lekko podjechane.Głowicę dałem do regeneracji dwa gniazda dwa zawory,prowadnice uszczelniacze planowanie dwa popychacze 550zł.Kupiłem uczczelkę metalową od 1,9 ale po poczytaniu tematów o uszczelkach na forum mam dylemat czy zakładać metalową nie wiem czy u mnie prosty blok?
a gdzie pierścienie 1komplet ok 53zł bez zniżek , a wszystkie to już ponad 1kzł



vagin

Post autor: vagin » ndz mar 04, 2007 01:31

4 tłok spotkał się z zaworem a odłamane części rozwaliły tłok a dokładnie denko.Co do sworznia i tulejki to nie widać uszkodzeń mechanicznych a po wsunięciu swozrnia jest ciaśniej :D niz w pozostałych.Kupiłem też panewki korbowodowe bo stere były lekko podjechane.Głowicę dałem do regeneracji dwa gniazda dwa zawory,prowadnice uszczelniacze planowanie dwa popychacze 550zł.Kupiłem uczczelkę metalową od 1,9 ale po poczytaniu tematów o uszczelkach na forum mam dylemat czy zakładać metalową nie wiem czy u mnie prosty blok?
a gdzie pierścienie 1komplet ok 53zł bez zniżek , a wszystkie to już ponad 1kzł
czyż by nowy używany silnik się rozsypał?

mój silnik już śmiga w kaście passata b2 ;] klięt zadowolony jak nigdy hehe



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » ndz mar 04, 2007 08:24

pu3 pisze:Kupiłem uczczelkę metalową od 1,9 ale po poczytaniu tematów o uszczelkach na forum mam dylemat czy zakładać metalową nie wiem czy u mnie prosty blok?
jak masz silnik cały łącznie z blokiem wyjęty, to można ładnie długim najlepiej
blaszanym liniałem sprawdzić
można na kilka sposobów, można np. wypoziomować stół na którym leży blok
później super wypoziomować blok, narysować prostą poziomą linię na ścianie
przy pomocy poziomicy laserowej a później jechać taką po powierzchni bloku
silnika tak aby światło jechało po ścianie z narysowaną linią poziomą,
co Ty na to, dobry sposób no nie ? :bigok:
ale wiesz to takie extrem pomiarów ..., tym liniałem z kawałka prostej blachy
płaskownika postawionym na sztorc też sprawdzisz patrząc okiem,
przesuwanym o bloku, w sumie zakładam że blok masz prosty w 99%
więc zakładaj tą metalową uszczelkę i dalej jazda


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
pu3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: śr lis 15, 2006 03:02
Lokalizacja: wlkp.

Post autor: pu3 » ndz mar 04, 2007 10:59

A o jakie nierówności na bloku chodzi?



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » ndz mar 04, 2007 13:49

pu3 pisze:A o jakie nierówności na bloku chodzi?
brzegi dookoła bloku, brzegi cylindrów i brzegi komór ...
ale mówię Ci masz racze na 99% proste, bo to wręcz nie wykrzywia się
jest to twardy stop i nie odkształca się !


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
pu3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: śr lis 15, 2006 03:02
Lokalizacja: wlkp.

Post autor: pu3 » ndz mar 04, 2007 19:38

vagin pisze:czyż by nowy używany silnik się rozsypał?
z nowym używanym wszystko wporzo, postanowiłem naprawić ten pierwszy, uszkodzony okazał się tylko tłok (oczywiście głowica do regeneracji mogę polecić warsztat w poznaniu) cylindry sa w lepszym stanie niż w tym kupionym

[ Dodano: 04 Mar 2007 18:51 ]
RobertP pisze:brzegi dookoła bloku, brzegi cylindrów i brzegi komór ...

Od znajomego pożyczę liniał i sprawdzę tak dla św.spokoju.
Mam jeszcze pytanko: 1. jak przykręcać tą metalową uszczelkę .
2. czy po wymianie pierścionków jest jakaś procedura uruchamiania silnika? chodzi o to czy uruchamiamy na jakiś czas potem przerwa itd.



vagin

Post autor: vagin » ndz mar 04, 2007 22:35

z nowym używanym wszystko wporzo, postanowiłem naprawić ten pierwszy, uszkodzony okazał się tylko tłok (oczywiście głowica do regeneracji mogę polecić warsztat w poznaniu) cylindry sa w lepszym stanie niż w tym kupionym
mogę Ci dać numer do kolesia z baranowa który zajmuje się robieniem głowic na wyscigi samochodowe, koleś jest dobry i tani. Jeszcze nie słyszałęm o jakieś spartaczonej przez niego robocie.



Awatar użytkownika
pu3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: śr lis 15, 2006 03:02
Lokalizacja: wlkp.

Post autor: pu3 » ndz mar 04, 2007 23:37

vagin pisze: mogę Ci dać numer do kolesia z baranowa który zajmuje się robieniem głowic na wyscigi samochodowe, koleś jest dobry i tani. Jeszcze nie słyszałęm o jakieś spartaczonej przez niego robocie.
Dzieki namiar sie przyda



vagin

Post autor: vagin » ndz mar 04, 2007 23:54

0618142093



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pn mar 05, 2007 00:05

pu3 pisze:Mam jeszcze pytanko: 1. jak przykręcać tą metalową uszczelkę .
na opakowaniu uszczelki jest i powinien być rysunek w jakiej kolejności dokręcamy
śruby mocowania głowicy do bloku, więc musisz zachować kolejniości stosować
odpowiednią siłę na kluczu (w książce o dieslu jest napisane jakie są momenty
dokręcania żeby nie przedobrzyć (śruby mam nadzieje że kupiłeś nowe)
pu3 pisze:2. czy po wymianie pierścionków jest jakaś procedura uruchamiania silnika? chodzi o to czy uruchamiamy na jakiś czas potem przerwa itd.
ja spokojnie uruchamiałem, pochodził sobie troszkę i później spokojnie
jechałem gdzieś niedaleko i to wszystko ... później jeździłem jakiś
czas może z 2000km bardzo spokojnie a później już normalnie


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 223 gości