Koło pasowe 1,9 TD Pytanie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Koło pasowe 1,9 TD Pytanie
Witam ! MAM pytanie odnośnie koła pasowego Byłem u mechanika i powiedzial ze jest do wymiany ponieważ lekko sie giba Ale nei wiem czy zamina koła zmieno cos czy cos z wałem z drugiej jednak strony mechanik powiedzial ze gdyby wał bił tak mocno to by wyskoczył Wiec prosze o rade czy koło pasowe moze sie uszkodzic?? czy jak sie je wymieni bedzie wszytsko ok ?? i jeszcze jedno nowe koło czy używke o niedużym przbiegu?POZDRAWIAM
Re: Koło pasowe 1,9 TD Pytanie
same koło to tak nie bardzo, ale jak pójdzie to narobi się kłopotów, silnik pójdzie do remontu,starko87 pisze:Wiec prosze o rade czy koło pasowe moze sie uszkodzic?? czy jak sie je wymieni bedzie wszytsko ok ?? i jeszcze jedno nowe koło czy używke o niedużym przbiegu?POZDRAWIAM
w tym przypadku lepiej nowe koło,
są tu tacy co zmienili na koło od TDI ale czop wału musiał być "zeszlifowany" odpowiednio do tego koła od TDI
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 623
- Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
- Lokalizacja: Skarżysko
- Auto: Golf IV TDI
- Silnik: ARL
Z tym kołem pasowem w AAZ to bardzo nieciekawa sprawa. Trzeba to bardzo dobrze naprawić. Jeżeli klin nie jest jeszcze wyrobiony to można wymienić koło pasowe(najlepiej na nowe) i koło zębate na wale razem ze śrubą(obowiązkowo nowe). A jak uszkodzony klin to wymiana wału(najlepiej na ten od TDI) lub przeróbka na "półksiężyc" od TDI(zeszlifowanie wału). Poza tym bardzo ważne aby śrube dokręcić z odpowiednim momentem. Nie jestem pewiem do końca ale chyba to było dla AAZ 90Nm+180 stopni(w/g książki) i 90+90 dla TDI.
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
90Nm moment dokrecania na 100%. wymien kolo, klin, srube, sprawdz czolo walu. rozwiazanie nieciekawe, ale da sie uniknac klopotow jesli stosuje sie do zalecen montazu, albo nigdy nie sciagalo sie kola na szczescie u mnie trzyma sie dobrze, bo w niemczech bylo malo grzebane, a przy zmianie rozrzadu nie zmienialismy kola, bo bylo ok.
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
Michnik a robiłes to już ?, masz fotki zapodaj proszę jak masz jestem ciekawMichnik pisze:A jak uszkodzony klin to wymiana wału(najlepiej na ten od TDI) lub przeróbka na "półksiężyc" od TDI(zeszlifowanie wału).
jak to wygląda w praktyce, z opisu potrafię sobie wyobrazić ale moze ktoś udokumentował ...
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 623
- Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
- Lokalizacja: Skarżysko
- Auto: Golf IV TDI
- Silnik: ARL
Ja niestety nie robiłem. Nie jestem mechanikiem. Ale dzieki poradom z forum poleciłem mechanikowi zrobić przeróbke na półksiężyc z TDI. Jak narazie wszystko działa. Przejechałem od tamtego czasu jakieś 15000 km.RobertP pisze:Michnik a robiłes to już ?, masz fotki zapodaj proszę jak masz jestem ciekawMichnik pisze:A jak uszkodzony klin to wymiana wału(najlepiej na ten od TDI) lub przeróbka na "półksiężyc" od TDI(zeszlifowanie wału).
jak to wygląda w praktyce, z opisu potrafię sobie wyobrazić ale moze ktoś udokumentował ...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 111 gości