Koło pasowe 1,9 TD Pytanie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
starko87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 669
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 22:18
Lokalizacja: woj.opolskie

Koło pasowe 1,9 TD Pytanie

Post autor: starko87 » pt mar 02, 2007 10:38

Witam ! MAM pytanie odnośnie koła pasowego Byłem u mechanika i powiedzial ze jest do wymiany ponieważ lekko sie giba Ale nei wiem czy zamina koła zmieno cos czy cos z wałem z drugiej jednak strony mechanik powiedzial ze gdyby wał bił tak mocno to by wyskoczył :) Wiec prosze o rade czy koło pasowe moze sie uszkodzic?? czy jak sie je wymieni bedzie wszytsko ok ?? i jeszcze jedno nowe koło czy używke o niedużym przbiegu?POZDRAWIAM



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: Koło pasowe 1,9 TD Pytanie

Post autor: RobertP » pt mar 02, 2007 11:10

starko87 pisze:Wiec prosze o rade czy koło pasowe moze sie uszkodzic?? czy jak sie je wymieni bedzie wszytsko ok ?? i jeszcze jedno nowe koło czy używke o niedużym przbiegu?POZDRAWIAM
same koło to tak nie bardzo, ale jak pójdzie to narobi się kłopotów, silnik pójdzie do remontu,
w tym przypadku lepiej nowe koło,
są tu tacy co zmienili na koło od TDI ale czop wału musiał być "zeszlifowany" odpowiednio do tego koła od TDI


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » pt mar 02, 2007 12:04

Z tym kołem pasowem w AAZ to bardzo nieciekawa sprawa. Trzeba to bardzo dobrze naprawić. Jeżeli klin nie jest jeszcze wyrobiony to można wymienić koło pasowe(najlepiej na nowe) i koło zębate na wale razem ze śrubą(obowiązkowo nowe). A jak uszkodzony klin to wymiana wału(najlepiej na ten od TDI) lub przeróbka na "półksiężyc" od TDI(zeszlifowanie wału). Poza tym bardzo ważne aby śrube dokręcić z odpowiednim momentem. Nie jestem pewiem do końca ale chyba to było dla AAZ 90Nm+180 stopni(w/g książki) i 90+90 dla TDI.



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pt mar 02, 2007 12:09

90Nm moment dokrecania na 100%. wymien kolo, klin, srube, sprawdz czolo walu. rozwiazanie nieciekawe, ale da sie uniknac klopotow jesli stosuje sie do zalecen montazu, albo nigdy nie sciagalo sie kola :D na szczescie u mnie trzyma sie dobrze, bo w niemczech bylo malo grzebane, a przy zmianie rozrzadu nie zmienialismy kola, bo bylo ok.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pt mar 02, 2007 12:30

Michnik pisze:A jak uszkodzony klin to wymiana wału(najlepiej na ten od TDI) lub przeróbka na "półksiężyc" od TDI(zeszlifowanie wału).
Michnik a robiłes to już ?, masz fotki zapodaj proszę jak masz jestem ciekaw
jak to wygląda w praktyce, z opisu potrafię sobie wyobrazić ale moze ktoś udokumentował ... :bigok:


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
starko87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 669
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 22:18
Lokalizacja: woj.opolskie

Post autor: starko87 » pt mar 02, 2007 12:48

Dzięki panowie najpierw to rozbiore i zobacze jak sie ma wał a pozniej bede dalej myslał :)



Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » pt mar 02, 2007 16:30

RobertP pisze:
Michnik pisze:A jak uszkodzony klin to wymiana wału(najlepiej na ten od TDI) lub przeróbka na "półksiężyc" od TDI(zeszlifowanie wału).
Michnik a robiłes to już ?, masz fotki zapodaj proszę jak masz jestem ciekaw
jak to wygląda w praktyce, z opisu potrafię sobie wyobrazić ale moze ktoś udokumentował ... :bigok:
Ja niestety nie robiłem. Nie jestem mechanikiem. Ale dzieki poradom z forum poleciłem mechanikowi zrobić przeróbke na półksiężyc z TDI. Jak narazie wszystko działa. Przejechałem od tamtego czasu jakieś 15000 km.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 111 gości