Diesel wolnossący - mody?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
De'D
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 15:02
Lokalizacja: West Side

Post autor: De'D » pn lut 26, 2007 11:03

Djeight, takie rozwiązanie moze coś da..ale bez puszki filtra... co z tego ze skompresujesz na wlocie jak potem będzie duża srednica i cała sprawa przepadnie...

ja myśle ze warto zainteresować sie mniejszą średnicą gdzie prędkośc jest większa... do dolotu dostanie sie tyle samo powietrza co przy dużej srednicy.. tylko ze dotrze szybciej (to sie chyba nazywało zasada zachowania masy :) ) i będzie większe podciśnienie , plusem jest fajny dzwuięk w dolocie.. juz to sprawdzilem u siebie :D

mam w planach wywalić puche filtra i doprowadzic bezpośdednio w kolektor taka rure..
mysle ze jakbym dzisiaj pogrzebał to dam znać czy coś sie poprawilo :D



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pn lut 26, 2007 11:48

najlepiej by bylo pozbyc sie filtra i poprowadzic rure prosto z grilla do kolektora ssacego. oczywiscie metalowa, spawana, bez ostrych katow, srednica 50-60mm, tak zeby ped podczas jazdy wtlaczal powietrze do rury. mozna zastosowac ponczoche do filtracji :D


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
Djeight
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: czw wrz 21, 2006 14:43
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: Djeight » pn lut 26, 2007 12:53

Mam tu coś ciekawego a dokładnie rozkład ciśnień wywoływanych przez pęd powietrza podczas jazdy samochodem

Jak widać warto pomyśleć nad tym niebieski kolor na rysunku to podciśnienie :) czyli tam najlepiej wyciaga.

zdaje mi się że nie potrzebne będzie wywalanie filtra , jak ktoś chce to moze stosować wkładkę sportową , zdaje mi sie jednak ze jest sposób,

jako że komora filtra powietrza będzie naszym zbiornikiem kumulującym ciśnienie,
sytuacja ma się jak w typowym kompresorze olejowym , zbiornik na powietrze w tym przypadku nasza kopuła , jak będzie szczelna to będzie magazynować ciśnienie , zawór ssący będzie naszym spustem [ podobnie jak w pistolecie do malowania] jednak trzeba by było zrobić w dolocie cos co będzie trzymać ciśnienie z drugiej strony, taki zawór kulowy który pozwoli na wsysanie[ wdmuchiwanie] powietrza za to nie pozwoli zeby uciekało w drugą strone , dzięki temu będzie zawsze ciśnienie doładowania w kopule z którego będzie mógł swobodnie kożystac silnik ,

czyż nie genialne :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pn lut 26, 2007 13:05

nie.podczas postoju i wolnej jazdy cisnienie jest ci niepotrzebne, a wraz ze wzrostem predkosci bedzie roslo wyraznie. oczywiscie mowie o moim rozwiazaniu. opory rosna chyba kwadratowo do predkosci, z czego opor powietrza jest skladowa sily przeciwdzialajacej ruchowi.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
Djeight
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: czw wrz 21, 2006 14:43
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: Djeight » pn lut 26, 2007 13:14

Mi się wydawało że jest potrzebne, bo przecież wciskanie pedału gazu nie rożnie proporcjonalnie z prędkoscią tylko zależy od kierowcy , a wciśnięcie gazu do dechy przy małej prędkosci zaowocuje tym ze silnik będzie chciał wiecej powietrza, i będzie musiał je samodzielnie zassać i sprężyć bez pomocy ciśnienia z oporu.

a mając jakś zapas można niego skorzystać , i dzięki temu nadmiar paliwa nie zaowocuje zakopceniem tylko przyspieszeniem :)


Ciśnienie będzie rosło wyrażnie to fakt , i myślę że przy 100km/h będzie w dolocie już go dosyć sporo, co jednak zaowocuje lepszym wkręcaniem na wyzszych biegach , efektywniejszym spalaniem ropy , poprostu wzrośnie przyspieszenie :) i elastyczność chyba w tym tygodniu wezmę się za to :pub:



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pn lut 26, 2007 20:46

Djeight pisze:Ciśnienie będzie rosło wyrażnie to fakt , i myślę że przy 100km/h będzie w dolocie już go dosyć sporo, co jednak zaowocuje lepszym wkręcaniem na wyzszych biegach , efektywniejszym spalaniem ropy , poprostu wzrośnie przyspieszenie
Samym cisnieniem niestety nie pojezdzisz...



Awatar użytkownika
Djeight
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: czw wrz 21, 2006 14:43
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: Djeight » pn lut 26, 2007 21:00

:jezor: :jezor: :jezor: :jezor: podobnie jak zwiększanie ciśnienia w trubosprężarce, na samym powietrzu nie pojedziesz , dawkę paliwa to nie problem podkręcić , :bajer:

czyżbyś bał się że coś moze wypalić w uspranianu wolnossącego i nie wyjdzie tak jak twierdziłeś :hmm: :chytry:

nawet jeśli uda sie podkręcić moc o 1-2KM to będzie sukces,



mular
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 212
Rejestracja: czw lut 08, 2007 23:56
Lokalizacja: chelm

Post autor: mular » pn lut 26, 2007 21:03

bongo pisze:
Djeight pisze:Ciśnienie będzie rosło wyrażnie to fakt , i myślę że przy 100km/h będzie w dolocie już go dosyć sporo, co jednak zaowocuje lepszym wkręcaniem na wyzszych biegach , efektywniejszym spalaniem ropy , poprostu wzrośnie przyspieszenie
Samym cisnieniem niestety nie pojezdzisz...
Ale jak panowie myslicie to zrobic pow. 100km bedzie wystarczajace doladowanie to samo powietrze nie napedzi silnika potrzeba wiekszej dawki paliwa a co zrobic z tym paliwem przy mniejszej predkosci bedzie kopcic jak kamaz.



Awatar użytkownika
Djeight
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: czw wrz 21, 2006 14:43
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: Djeight » pn lut 26, 2007 21:09

Co wy z tym Kamazem :helm: już chyba parę postów z jego udziałem czytam , a czy ktoś odrazu śrubkę o 5 obrotów wyrkęca ?? zdaje się że najodpowiednije będzie stroić aż sie dojdzie do kompromisu, wszak nie jeżdzi sie do 30km/h , a nawet 60km/h to mało, więc jakoś sie to wykorzysta :cool: a i bezpieczniej przy 80 będzie wyprzedzać bo tam kopyto jest potrzebne najbardziej



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pn lut 26, 2007 21:39

Djeight pisze:nawet jeśli uda sie podkręcić moc o 1-2KM to będzie sukces,
Spektakularny =D> =D> =D>
Djeight pisze:podobnie jak zwiększanie ciśnienia w trubosprężarce, na samym powietrzu nie pojedziesz , dawkę paliwa to nie problem podkręcić , :bajer:
Tylko wez pod uwage że wzrost dawki paliwa w TD jest proporcjonalny do wzrostu ciśnienia doładowania.

[ Dodano: Pon Lut 26, 2007 20:40 ]
Ale jak panowie myslicie to zrobic pow. 100km bedzie wystarczajace doladowanie to samo powietrze nie napedzi silnika potrzeba wiekszej dawki paliwa a co zrobic z tym paliwem przy mniejszej predkosci bedzie kopcic jak kamaz.
Dokładnie,zaleje silnik.

[ Dodano: Pon Lut 26, 2007 20:41 ]
Djeight pisze:czyżbyś bał
Strachu i pieniedzy to ja nigdy nie miałem :bajer:



mular
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 212
Rejestracja: czw lut 08, 2007 23:56
Lokalizacja: chelm

Post autor: mular » pn lut 26, 2007 21:47

Po co sie bawic w doladowanie dynamiczne zawal mu sprezarke z 1.8 turbo podnies dawke paliwa i po klopocie a i cisnienie bedzie wzrastalo proporcjonalnie do dawki paliwa.



Tomallus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: ndz mar 20, 2005 16:58
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Tomallus » pn lut 26, 2007 22:00

[ Dodano: Pon Lut 26, 2007 21:01 ]
mular pisze:Ale jak panowie myslicie to zrobic pow. 100km bedzie wystarczajace doladowanie to samo powietrze nie napedzi silnika potrzeba wiekszej dawki paliwa a co zrobic z tym paliwem przy mniejszej predkosci bedzie kopcic jak kamaz.
I właśnie tu należałoby zrobić governor moda, który tylko przy wysokich obrotach daje większą dawkę.

[ Dodano: Pon Lut 26, 2007 21:03 ]
mular pisze:Po co sie bawic w doladowanie dynamiczne zawal mu sprezarke z 1.8 turbo podnies dawke paliwa i po klopocie a i cisnienie bedzie wzrastalo proporcjonalnie do dawki paliwa.
No i właśnie o to chodzi, żeby nie uturbiać, bo to nie ma sensu.

[ Dodano: Pon Lut 26, 2007 21:22 ]
Patrząc na moc diesli Citroena, wolnossących oczywiście (1,9D 71KM), można wywnioskować, że z pojemności 1,5 możnaby osiągnąć ok 55KM, a z 1,6 ok 60KM.

Narazie nie mam czasu bardziej zagłębiać się w ten temat.



Awatar użytkownika
Djeight
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: czw wrz 21, 2006 14:43
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: Djeight » pn lut 26, 2007 22:43

Jeśli Daihatsu potrafi wycisnać z silnika o pojemności 0,7 litra 120KM to z 1,5D , i 1,6D można śmiało po 5 koni dorzucić robiąc parę prostych przeróbek,

Nie ma co dyskutować bo i tak TD-ki wiedzą swoje a D swoje .



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pn lut 26, 2007 22:55

Djeight pisze:Daihatsu potrafi wycisnać z silnika o pojemności 0,7 litra 120KM
Z wolnossącego diesla?Poka.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 85 gości