jakie powinno dochodzic napiecie do swiec zarowych??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
sGARY
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 389
Rejestracja: ndz kwie 03, 2005 00:00
Lokalizacja: Gdynia, Wejherowo

jakie powinno dochodzic napiecie do swiec zarowych??

Post autor: sGARY » ndz lut 25, 2007 21:22

mierzylem napiecie akumulatora:
na wylaczonym silniku-12,4V
po przekreceniu kluczyka (swiece grzeja) -12,2V

Napiecie, ktore dochodzi do swiec to 10,1V (mase bralem z aku a + z listwy, ktora laczy swiece)
chyba za male to napiecie? jakie powinno dochodzic napiecie na swiece??
przekazniki do swiec byly orginalnie montowane??


jest to auto jetta 1.6TD 1991rok



Awatar użytkownika
pioan1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 22:09
Lokalizacja: Cer-ica zach-pom

Post autor: pioan1 » ndz lut 25, 2007 21:41

Autko ci śmiga-to po co grzebiesz i się stresujesz


[img]http://images21.fotosik.pl/165/efbfbb2cd9e2731c.jpg[/img]

Awatar użytkownika
sGARY
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 389
Rejestracja: ndz kwie 03, 2005 00:00
Lokalizacja: Gdynia, Wejherowo

Post autor: sGARY » ndz lut 25, 2007 21:46

pioan1, wlasnie ciezko rano odpala :( i szukam przyczyny dlatego sie pytam! a nie dlatego ze nie mam co robic i sobie grzebie!!



Awatar użytkownika
pioan1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 22:09
Lokalizacja: Cer-ica zach-pom

Post autor: pioan1 » ndz lut 25, 2007 21:51

musisz się określić:
czy długo kręci
czy ciężko kręci
te 10.1 V to ze świecami,czy były odłączone bo wiesz że one od h..a ciągną prądu?



Awatar użytkownika
sGARY
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 389
Rejestracja: ndz kwie 03, 2005 00:00
Lokalizacja: Gdynia, Wejherowo

Post autor: sGARY » ndz lut 25, 2007 21:57

pioan1, dlugo kreci, odpali za 6-8 razem, nowy akumulator jest.

a to napiecie bylo na listwie 10.1V a na aku spadlo nie znacznie 12.2V swiece byly normalnie podlaczone.

Wiem ze duzo pradu ciagna! dlatego sie pytam dlaczego tak dziwnie wyszly te pomiary!?
i czy przekazniki byly montowane w kazdym dieslu??



Awatar użytkownika
hanti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lip 14, 2005 23:35
Lokalizacja: zDolny Śląsk :)-Piława Górna
Kontakt:

Post autor: hanti » ndz lut 25, 2007 22:07

zrób tak:
weź ampeomierz i zobacz pobór prądu podczas grzania świec( nie pamiętam dokładnie ale jedna ciągnie 8 lub 10 A ), no lub możesz wykręcać świece pokolei i je sprawdzać a w jettce z 91r. powinieneś mieć przekaźnik


Obrazek - Jedyna taka taksówka !!!!!!

Awatar użytkownika
pioan1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 22:09
Lokalizacja: Cer-ica zach-pom

Post autor: pioan1 » ndz lut 25, 2007 22:08

Przy dużych prądach zawsze stosuje się przekażniki.Co do tych 10.1V trudno tak nie widząc stwierdzić.A wszystkie świece ci grzeją?


[img]http://images21.fotosik.pl/165/efbfbb2cd9e2731c.jpg[/img]

Awatar użytkownika
sGARY
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 389
Rejestracja: ndz kwie 03, 2005 00:00
Lokalizacja: Gdynia, Wejherowo

Post autor: sGARY » ndz lut 25, 2007 22:12

to wiem ze przy duzych pradach stosuje sie przekazniki!
wlansie nie wiem czy wszystkie grzeja!
nawet jakby jakas nie grzala mimo tego powinno chyba wieksze napiecie isc na swiece??

Napisz jak to sprawdzic dlaczego takie niskie napiecie a nie piszesz trudno to tak stwierdzic nie widzac!

[ Dodano: Nie Lut 25, 2007 21:15 ]
hanti, cos gdzies czytalem ze jedna 12A i razem okolo 48 ma byc ;) a wykrecajac to jak je sprawdzic??



Awatar użytkownika
pioan1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 22:09
Lokalizacja: Cer-ica zach-pom

Post autor: pioan1 » ndz lut 25, 2007 22:19

sprawdzałeś + na listwie minus na akumulatorze
a sprawdz + na listwie minus na silniku i potem na karoserii



Awatar użytkownika
hanti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lip 14, 2005 23:35
Lokalizacja: zDolny Śląsk :)-Piława Górna
Kontakt:

Post autor: hanti » ndz lut 25, 2007 22:22

hanti, cos gdzies czytalem ze jedna 12A i razem okolo 48 ma byc ;) a wykrecajac to jak je sprawdzic??
jak wykręcisz i posłączysz pod prąd trzymając w rękach to szybko zobaczysz czy grzeją :P


Obrazek - Jedyna taka taksówka !!!!!!

Awatar użytkownika
ghoost
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 208
Rejestracja: sob paź 28, 2006 20:34
Lokalizacja: zamość/kraków

Post autor: ghoost » ndz lut 25, 2007 22:34

sGARY pisze:nawet jakby jakas nie grzala mimo tego powinno chyba wieksze napiecie isc na swiece??
no wlasnie chyba nie tak do konca jest, proponuje Ci zajrzec na stronke www.ngk.de tam jest e-learning odnosnie swiec po polsku, bardzo fajnie zrobiony, moze Ci to pomoze, pzdr :bigok:


just do it:)
moje cudo http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=971572&sid=850f22cf6962c38706d83579013f4a00#971572

Awatar użytkownika
pioan1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 22:09
Lokalizacja: Cer-ica zach-pom

Post autor: pioan1 » ndz lut 25, 2007 22:49

sprawdzałeś + na listwie minus na akumulatorze
a sprawdz + na listwie minus na silniku i potem na karoserii
żdejmij listwę sprawdz opór każdej z osobna świecy a potem napięcie na listwie odłączonej od świec



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 75 gości