Diesel wolnossący - mody?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Dobrze ze jest jakaś dyskusja, o ile kojarze o wolnossacych nie ma prawie nic, a na temat TD, TDI jest chyba parędziesiąt razy i każde w innym wątku, bez szukajki nic nie znajde,bongo pisze:I znowu czcza dyskusja...
jeśli chodzi o stosowane części w pierwszym dieslu [CK] masz rację , jest wykorzystany blok , wał, nawet słyszałem ze sprężyny zaworowe i zawory , jednak coś w tym silniku jest dziwnego , coś co mnie zaciekawiło , silnik który posiadam przez 27 lat nie był remontowany , po zdjeciu głowicy we wrześniu zeszłego roku , ukazał mi sie widok tłoków które wsadziłem spowrotem nie było sensu zmieniać czegoś co wygladało praktycznie na niezużyte , zmieniłem tylko pierścienie bo nawet nie było progu na cylindach , słabym ogniwem była głowica, gdzie zawory na prawo lewo latały,
podobno też zawory z regulacją płytkowa są cichsze , i tak nie stukają ,
Ck również pozwala na wkręcanie sie do wyższych obrotów 5500obr/min
Wróćmy jednak do tematu doładowania dynamicznego, bo jest szansa zrobienia małym kosztem czegoś sensownego , myślicie że lepiej zastosować PCV czy może jakiś inny materiał na ten dolot?? zrobie chyba sobie to jak wiosna zawita
No bo nikt nie robi modów na takim silniku.Djeight pisze:o ile kojarze o wolnossacych nie ma prawie nic
Bzdura,chyba że hydrosztosy już zdechły.podobno też zawory z regulacją płytkowa są cichsze , i tak nie stukają ,
Następna bzdura,Ja w swoim SB przy prędkości 170km/h mam około czterech tysięcy,pozatym obrotek nasz do pięciu tysięcy.Ck również pozwala na wkręcanie sie do wyższych obrotów 5500obr/min
To w takim razie po co odsyłasz do szukajki (niedziałającej), skoro takich tematów nie ma i wiesz o tym?No bo nikt nie robi modów na takim silniku.
Żadna bzdura D kręci się wyżej niż TD (dane fabryczne).bongo pisze:Ck również pozwala na wkręcanie sie do wyższych obrotów 5500obr/min
Jetta A2 1.6TDic 80KM; 1,2 bara; MBC; mod z LDA; govmod była
Ford Mondeo MKII 1.8TD był
Ford Escort 1,8TD był
VW Passat B4 1,9TDI 90KM jest
Saab 9-3 2,2Tid jest
VW Bora 1,9TDI 115KM jest
Ford Mondeo MKII 1.8TD był
Ford Escort 1,8TD był
VW Passat B4 1,9TDI 90KM jest
Saab 9-3 2,2Tid jest
VW Bora 1,9TDI 115KM jest
Po pierwsze,pokaż gdzie odsyłam do szukajki.A tematów nie ma bo nikt o zdrowych zmysłach tego nie robi.Za to tematów podobnych do Twojego przewaliło sie w ciągu ostatniej doby chyba z pięćPo drugie zanim założysz temat powinieneś przeczytać regulamin tego forum,a z tego co widze jakoś tego nie zrobiłeś.Tomallus pisze:To w takim razie po co odsyłasz do szukajki (niedziałającej), skoro takich tematów nie ma i wiesz o tym?
No to powinien szybciej jechać przy takiej samej skrzyni,prawda?A nie jedzie...BZDURA.Tomallus pisze:Żadna bzdura D kręci się wyżej niż TD (dane fabryczne).
- hanti
- Gadatliwa bestia
- Posty: 867
- Rejestracja: czw lip 14, 2005 23:35
- Lokalizacja: zDolny Śląsk :)-Piława Górna
- Kontakt:
nie bądź naiwnyDjeight pisze:Z tego co odszukałem w knidze pompa od 1,5 i 1,6D wyglada tak jak na obrazku i jest tam jedna sprężyna o ile rysunek jest dokładny i obrazuje tą pompe wewnątrz
niektórzy koledzy z forum mogą potwierdzić moje doświadczenia z dieslami ( to już mój 3-ci silnik w tym gofrze)i te silniki nie mają jednakowych pomp bo są też z dwoma sprężynkami( model.....081 z przyśpieszaczem obrotów)
to co jedynie możesz zrobić w swoim klekociku to:
zwiekszenie dawki paliwa, zmiana wydechu na taki od TD,no i założenie stożka
co do efektów nie gwarantuję( ja u siebie miałem tylko wziększoną dawkę)
bongo pisze:Po pierwsze,pokaż gdzie odsyłam do szukajki.A tematów nie ma bo nikt o zdrowych zmysłach tego nie robi.Za to tematów podobnych do Twojego przewaliło sie w ciągu ostatniej doby chyba z pięćPo drugie zanim założysz temat powinieneś przeczytać regulamin tego forum,a z tego co widze jakoś tego nie zrobiłeś.Tomallus pisze:To w takim razie po co odsyłasz do szukajki (niedziałającej), skoro takich tematów nie ma i wiesz o tym?No to powinien szybciej jechać przy takiej samej skrzyni,prawda?A nie jedzie...BZDURA.Tomallus pisze:Żadna bzdura D kręci się wyżej niż TD (dane fabryczne).
Spoko, jeśli nie ma takich tematów a teraz nagle się ich przewaliło pięć to czemu ich nie widać znam regulamin, na każdym forum jest prawie to samo,
To ze diesel powinien szybicej jechać od TD , hmm wytłumacze ci to prosto , silnik posiadajacy moc 54KM [diesel] ma skrzynię załóżmy FF 5 biegów , i tak samo ma silnik TD o mocy 70KM , teraz rozpędzajmy jednego i drugiego do maksymalnych obrotów na każdym biegu, zobaczysz ze na biegach od 1- 4 silnik Diesel będzie miał przewagę w prądkosci o jakieś 5km/h jednak na ostatnim 5 biegu silnik 54KM nie ma juz dostatevcznej mocy aby pociagnąc do końca obrotomierza a silnik 70KM ma wystarczająco mocy zeby pociagnąc ,
wszystko zależy od długości przełożeń, maksymalnych obrotów i mocy silnika,
Silnik CK osiaga moc 50KM przy 5000obr/min
Jesteś pewny tego co mówisz?Czyli idąc Twoim tokiem rozumowania to 54 konny wolnossący diesel będzie szybszy powiedzmy na trzecim biegu od 80 konnego turbodiesla?Odważna teoria.To ze diesel powinien szybicej jechać od TD , hmm wytłumacze ci to prosto , silnik posiadajacy moc 54KM [diesel] ma skrzynię załóżmy FF 5 biegów , i tak samo ma silnik TD o mocy 70KM , teraz rozpędzajmy jednego i drugiego do maksymalnych obrotów na każdym biegu, zobaczysz ze na biegach od 1- 4 silnik Diesel będzie miał przewagę w prądkosci o jakieś 5km/h jednak na ostatnim 5 biegu silnik 54KM nie ma juz dostatevcznej mocy aby pociagnąc do końca obrotomierza a silnik 70KM ma wystarczająco mocy zeby pociagnąc ,
- hanti
- Gadatliwa bestia
- Posty: 867
- Rejestracja: czw lip 14, 2005 23:35
- Lokalizacja: zDolny Śląsk :)-Piława Górna
- Kontakt:
Djeight, to są dane twojego silnika które ci dałem w innym temacie
Moc maksymalna 37 kW (50 KM)
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 5000 obr/min
Moment maksymalny 84 N.m
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 3000 obr/min
a teraz auto bongo,
moc max. 59kW (80KM)
prędkość obr. mocy max. 4500obr/min
moment max. 155N.m
pr. obr. max moomentu 2500obr/min
więc nie wiem jak ty to wszystko liczysz
Moc maksymalna 37 kW (50 KM)
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 5000 obr/min
Moment maksymalny 84 N.m
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 3000 obr/min
a teraz auto bongo,
moc max. 59kW (80KM)
prędkość obr. mocy max. 4500obr/min
moment max. 155N.m
pr. obr. max moomentu 2500obr/min
więc nie wiem jak ty to wszystko liczysz
Tak właśnie twierdze , mimo mniejszej mocy bedzie on szybszy ponieważ ma wyższe obroty maksymalne przecież to logiczne że silnik w którym wał obraca sie z prędkoscia obrotową 5000 a silnik w którym wał obraca sie z predkością 5500 napędza te samą skrzynię i jedzie na tych samych kołach to chyba uzyska większą prędkość ten co ma 5500obr tak , a co tu ma moc jeżeli silnik o mocy maksymalnej 80KM jak i silnik 50KM dojdzie do konca obrotów,
różnica jest taka że ja osiagne maksyalne obroty póżniej niż ty w SB , mam mniejszy moment i moc co nie pozwoli mi na duze przyspiezszenie
mam nadzieje że już zrozumieliście
różnica jest taka że ja osiagne maksyalne obroty póżniej niż ty w SB , mam mniejszy moment i moc co nie pozwoli mi na duze przyspiezszenie
mam nadzieje że już zrozumieliście
Witam Nowy jestem
Pozwolcie ze sie wlacze do dyskusji
Djeight - predkosc max zalezy od mocy, ktora to jest wynikiem "mnozenia" momentu obrotowego przez obroty. Silnik 50KM bedzie szybszy od 80KM jezeli:
- mowimy o niskich biegach (gdy silnik moze osiagnac max obroty)
- gdzy wszystkie przelozenia sa sobie odpowiednio rowne
- wszystekie opory (!!!) sa sobie rowne
Ale, czy silnik 50KM na ostatnim (przedostatnim) biegu osiagnie swoje max obroty? Wystarczy mu momentu obrotowego by pokonac opory? Zakladamy ze skrzynie sa takie same.
TAK jezeli szkrzynia jest dopasowana do slabszego silnika
NIE jezeli jest dopasowana do mocniejszego silnika, bo zeby osiagnac wieksza predkosc potrzeba wiecej mocy - czyli momentu obr. w funkcji obrotow...
Prosciej - moc bierze sie od momentu i obrotow. Z reguly (takie same moce) diesel ma wiekszy max moment obrotowy od benzyny, ALE benzyna ma wiekszy zakres obrotow.
Zdaje sobie sprawe ze nieco namieszalem, ale tak jest z fizyka..
Pozwolcie ze sie wlacze do dyskusji
Djeight - predkosc max zalezy od mocy, ktora to jest wynikiem "mnozenia" momentu obrotowego przez obroty. Silnik 50KM bedzie szybszy od 80KM jezeli:
- mowimy o niskich biegach (gdy silnik moze osiagnac max obroty)
- gdzy wszystkie przelozenia sa sobie odpowiednio rowne
- wszystekie opory (!!!) sa sobie rowne
Ale, czy silnik 50KM na ostatnim (przedostatnim) biegu osiagnie swoje max obroty? Wystarczy mu momentu obrotowego by pokonac opory? Zakladamy ze skrzynie sa takie same.
TAK jezeli szkrzynia jest dopasowana do slabszego silnika
NIE jezeli jest dopasowana do mocniejszego silnika, bo zeby osiagnac wieksza predkosc potrzeba wiecej mocy - czyli momentu obr. w funkcji obrotow...
Prosciej - moc bierze sie od momentu i obrotow. Z reguly (takie same moce) diesel ma wiekszy max moment obrotowy od benzyny, ALE benzyna ma wiekszy zakres obrotow.
Zdaje sobie sprawe ze nieco namieszalem, ale tak jest z fizyka..
Pozdrawiam, Piotrek :)
bez dobrego dojścia do powietrza niewiele tu zdziałamy z naszymi klekotami dlatego podoba mi sie pomysł Djeight, z tym dynamicznym doladowaniem..
sam conieco obmyślam jak tu ożywic JP..
mozna by troszke koni dodać ale taka "turbo rura" musiała by raczej iśc bezpośrednio do kolektora... pucha filtra zmniejsza podciśnienie a my np. chcielibyśmy je nieco zwiększyc
tak fogle to zadaje sobie pytanie o średnice takiej rury.. wogole dolotu... czy lepsza cieńsza rura w której powietrze płynie szybciej... czy duża średnica która "przetransportuje" więcej powietrza ale wolniej
postawić na prędkosć przepływu czy na wielkośc przepływu?
trzeba by jakies testy zrobic...
sam conieco obmyślam jak tu ożywic JP..
mozna by troszke koni dodać ale taka "turbo rura" musiała by raczej iśc bezpośrednio do kolektora... pucha filtra zmniejsza podciśnienie a my np. chcielibyśmy je nieco zwiększyc
tak fogle to zadaje sobie pytanie o średnice takiej rury.. wogole dolotu... czy lepsza cieńsza rura w której powietrze płynie szybciej... czy duża średnica która "przetransportuje" więcej powietrza ale wolniej
postawić na prędkosć przepływu czy na wielkośc przepływu?
trzeba by jakies testy zrobic...
double-d rozwiazanie jest proste, na końcu rury od dolotu zastosować koncówkę w kształcie lejka dzięki czemu przejdziemy opływowo z dużej średnicy na małą , no i skompresujemy mase powietrza z dużego przekroju do małego co też spowoduje przyspieszenie masy powietrza, można zastosować jeszcze w dodatku rurę o spiralnym środku tak jak w lufie pistoletu gdzie gwint powoduje zwiększenie prędkosci pocisku
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 69 gości