15W40 na 10W40

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
adas01
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: wt lut 15, 2005 20:13
Lokalizacja: Poznań

Post autor: adas01 » czw lut 22, 2007 21:21

a ja wróciłem przy poprzedniej zmianie z elfa 15w40 na elfa 10w40. silnik "pocił" się delikatnie na pokrywie przy minerale i podobnie poci się przy półsyntetyku. zrobiłem na tym jakieś 9,5tkm i sprawdzałem wczoraj z ciekawości stan oleju na bagnecie - z pełnego mam obecnie 2/3 miarki - a minerała od wymiany do wymiany (10tys.) zjadał jakieś pół albo i ciut więcej z miarki :D
poza tym zaraz po zapaleniu rano lampka od ciśnienia gaśnie wiele szybciej (im zimniej, tym większe różnice - przy ujemnych temperaturach rzędu -10 nie oglądam migania 20 sek. tylko mignie 4 razy i koniec)


był mk3, jest prawie mk4

Awatar użytkownika
hanti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lip 14, 2005 23:35
Lokalizacja: zDolny Śląsk :)-Piława Górna
Kontakt:

Post autor: hanti » czw lut 22, 2007 23:24

Przewodnik pisze:Czy waszym zdaniem po przebiegu 8 tys mozna spowrotem przejsc na 10 w czy lepiej pozostac na tym.
możesz przejść spowrotem, tylko nie zamieniaj go przy każdej wymianie
SouleR pisze:i nie katuj silnika mineralem. znajomym mozesz fuc.k you pokazac za takie rady.
niee no teraz to ci się wyrwało...
jak leje minerał dobrej marki to nie odbiega on wiele od Semis. a do aut z przebiegiem ponad 200KKm zaleca sie oleje mineralne (mowa tu o starszych modelowo autach np.mk2 mk3)
Waluch pisze:minerał szybciej i bardziej gęstnieje zimą .... co jest nie zdrowe dla silnika, i w większości przypadków jest zabójcze dla turbiny
tak, ale tylko idiota odpala diesla i odrazu pedał w podłogę (w takiej sytuacji żaden olej mu nie pomoże)
Przewodnik pisze:A ja jeżdze na lotosie
weź dopłać 20 PLN i zamień ten syf na lepszy olej (Shell Helix Diesel - 72 PLN 5L )


Obrazek - Jedyna taka taksówka !!!!!!

Awatar użytkownika
Darass
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: sob sty 21, 2006 18:42
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Darass » pt lut 23, 2007 00:21

ja zostałem przy 15w40. chcialem zmienić na 10w ale rozmawiałem z poprzednim właścicielem i on też lał 15w40, niestety. za długo juz był jezdzony na 15w zeby teraz na 10w przechodzic. kupiłem Mobila 15w40 do Diesli i ładnie chodzi ;)

P.S zasada nr 1: Lotosa omijać szerokim łukiem ;)



Slavio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: sob sty 21, 2006 16:08
Lokalizacja: Stara Olszewnica

Post autor: Slavio » pt lut 23, 2007 09:08

Witam.
Ja też jeżdżę na Mobilu 15W40 do Diesli i nie mam żadnego problemu z jego gęstością zimą, a po zapaleniu silnika kontrolka oleju miga mi tylko trzy razy i gaśnie( filtr Filtrona). A od wymiany do wymiany nie dolewam w ogóle oleju i trzyma stan jak zaraz po wlaniu do silnika.
A tak przy okazji co ile km zmieniacie olej, bo mam książkę tłumaczoną z francuskiego niby i wydawca był chyba pijany- w jednym miejscu piszą że zmiana ma być co 7500 km w td a w drugim że co 15000. Dla spokoju wymieniam co 12000 :)



zakrzes
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pn mar 13, 2006 15:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: zakrzes » pt lut 23, 2007 09:32

Witam

Ja jezdze na mineralnym od 1,5 roku. poprzedniej zimy mialem zalany Mobil SuperM Diesel 15W40 i wszystko bylo super. Po tygodniu nieodpalania na mrozie -30st.C zapalal rewelacyjnie pomijajajac fakt, ze mialem slabe swiece zarowe i po odpaleniu troche szarpal. Acha, zapomnialem dodac ze mialem akumulator 40Ah i prad rozruchu 380A i wszystko gralo jak w szwajcarskim zegarku.

Tej zimy mam zalany Lotos Diesel 15W40 i sprawa wyglada juz zupelenie inaczej - swiece mam nowe, akumulator Banner ponad 70Ah i 700A rad rozruchu, rozrusznik po wymianie szczotek, tulejek i bendiksu, a silnik przy niskich temepraturach po odpaleniu nie wchodzi na 900 obrotow przez dobre kilka minut - po prostu musze miec wyciagniety przyspieszacz bo strasznie wolno sie kreci. Dzis, pierwszy raz tej zimy przy -10stopniach myslalem ze wrecz mi nie zakreci, ale po kilku probach udalo sie.

Czy mozliwe jest, ze oleje tej samej klasy gestosci tak roznie zachowuja sie przy niskich temepraturach?? Jesli tak to nigdy w zyciu nie zaleje juz Lotosa. Ach, filtr oleju to Mann.
Poprzednio mialem Filtrona. Na poprzednim zestawie filtr/olej po odpaleniu kontrolka oleju migala tylko 3 razy - teraz czasami nawet 6 razy.
Na nowym oleju (Lotos) mam zrobione teraz okolo 2tys km i nie wykluczone, ze wkrotce wroce na Mobil SuperM Diesel 15W40 (mineralny oczywiscie).

Co myslicie o tym przypadku? Doradzcie, co moze byc jeszcze przyczyna takiego zachowania?

Pozdrawiam,
zakrzes



Awatar użytkownika
hanti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lip 14, 2005 23:35
Lokalizacja: zDolny Śląsk :)-Piława Górna
Kontakt:

Post autor: hanti » pt lut 23, 2007 10:31

Slavio pisze:A tak przy okazji co ile km zmieniacie olej, bo mam książkę tłumaczoną z francuskiego niby i wydawca był chyba pijany- w jednym miejscu piszą że zmiana ma być co 7500 km w td a w drugim że co 15000. Dla spokoju wymieniam co 12000 :)
ja wymieniam co 7500 olej i co 7500 filtr ( mialem napisane w książce filtr co 15000)


Obrazek - Jedyna taka taksówka !!!!!!

Awatar użytkownika
Darass
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: sob sty 21, 2006 18:42
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Darass » pt lut 23, 2007 12:07

zakrzes pisze:Czy mozliwe jest, ze oleje tej samej klasy gestosci tak roznie zachowuja sie przy niskich temepraturach?? Jesli tak to nigdy w zyciu nie zaleje juz Lotosa. Ach, filtr oleju to Mann.
Poprzednio mialem Filtrona. Na poprzednim zestawie filtr/olej po odpaleniu kontrolka oleju migala tylko 3 razy - teraz czasami nawet 6 razy.
Na nowym oleju (Lotos) mam zrobione teraz okolo 2tys km i nie wykluczone, ze wkrotce wroce na Mobil SuperM Diesel 15W40 (mineralny oczywiscie).
wydaje sie ze nie, a jednak? zauważ że na forum wiekszość ludzi odradza Lotosa, gadałem z kilkoma mechanikami, i każdy mówił ze do swojego by tego nigdy nie wlał. sam widzisz ze gorzej zapala, kontrolka oleju dłużej mryga, coś w tym musi byc.

olej wymieniam co 10tyś km, czasami co 9tyś i wszystko jest git ;)



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pt lut 23, 2007 12:25

lotos? a czy roznica w cenie jest tak ogromna, ze nie mozna sobie mobila kupic? ja leje 10w40 super s i smiga cacy. filtr oleju polecam zawsze kupic cos lepszego. filtron sie nie nadaje. do powietrza owszem tak, ale do oleju mann, knecht, a teraz kupilem hengst [podobno ida na pierwszy montaz].


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » pt lut 23, 2007 12:27

Ostatnio czytalem cos takiego na temat olejow - http://www.passat.garbatabaza.info/plik ... /oleje.pdf
Prawda, czy nie, ocence sami.



Awatar użytkownika
adas01
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: wt lut 15, 2005 20:13
Lokalizacja: Poznań

Post autor: adas01 » pt lut 23, 2007 21:48

inek01 pisze:Ostatnio czytalem cos takiego na temat olejow - http://www.passat.garbatabaza.info/plik ... /oleje.pdf
Prawda, czy nie, ocence sami.
całkiem niezłe, warte poczytania
czy prawda - dla mnie brzmi to dość rozsądnie i wiarygodnie - jak napisałem wyżej, wróciłem szczebelek wyżej (15w40->10w40) i nic złego się nie stało

btw. przypomniało mi się : ktoś kiedyś w podobnym temacie napisał, że zmienił 15w40 na 5w40 w pasku B4 tdi rok temu i nic się nie stało. a wg wszystkich katastroficznych teorii jego silnik już dawno powinien być w remoncie albo na szrocie


był mk3, jest prawie mk4

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » pt lut 23, 2007 21:59

adas01 pisze:całkiem niezłe, warte poczytania
czy prawda - dla mnie brzmi to dość rozsądnie i wiarygodnie
Ja tez jestem raczej za.



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pt lut 23, 2007 22:13

prawda jest taka, ze jak silnik zdrowy to zmiana 15w na 5w nie zaszkodzi, a jak bedzie trup to i mineral bedzie wciagal. sam chetnie bym sie przekonal czy moj da rade chodzic na 5w, ale jednak jest zawsze jakas obawa, ze zacznie wciagac olej i trzeba bedzie dlubac przy silniku, a niestety sam nie potrafie wiec wtedy pojdzie kasa na mechanika. czytalem troche tego pdf-a i jest tam masa informacji, z ktorymi nie mam prawa dyskutowac, bo moja wiedza na ten temat jest zbyt mala.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

PIOTR_FOTO
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt lut 16, 2007 08:25
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: PIOTR_FOTO » pt lut 23, 2007 23:03

Ja zalałem jakieś 350 km temu syntetyk Mobil 1 5w50. Co było wcześniej nie wiem-może i mineral. Na razie obserwuję-szklanki ucichły, rozrusznik na mrozach kręci ok a syntetyki to najlepsze oleje i mam nadzieję, że będę mógł na nim spokojnie jeździc.


PIOTR_FOTO

Awatar użytkownika
Przewodnik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt sie 11, 2006 22:22
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: Przewodnik » sob lut 24, 2007 00:00

witam ja dzisiaj kupiłem sobie elfa 10w 40, w przystepnej cenie 99 zł za 4 litry, w ksiązce wyczytałem ze wczesniej był własnie taki elf to pomyslałem ze czemu nie, pytałem goscia który mi to sprzedawał i mówi ze spokojnie moge lac 10w, no i ze lotos to jednak do traktora :okej:


NIE SZATA ZDOBI CZŁOWIEKA LECZ LOGO NA MASCE VW I WSZYSTKO JASNE !!!!
Sprzedam przednie wzmocnienie golf 4 bez klimy,

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 189 gości