Temperatura wody w chłodnicy - 110stopni?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

dar-dar-04
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: wt lut 20, 2007 18:49
Lokalizacja: Zgierz

Temperatura wody w chłodnicy - 110stopni?

Post autor: dar-dar-04 » wt lut 20, 2007 19:06

Witam!
Jestem zupełnie zielony, przesiadłem się na MK3 sprowadzonego z Niemiec z poczciwego maluszka. Otóż mój wózek rocznik 93 ma silnik 1,9D. Na konsoli widać temperaturę wody po nagrzaniu oscylującą pomiędzy 100 a 110 stopni. Zaraz przed 110 termostat działa bo temperatura zaczyna spadać. Wymieniałem czujnik temperatury i w sklepie dali mi czujnik z czterema wyprowadzeniami z zielonym obramowaniem. Znajomy która ma Pasata mierzył mi temperaturę na głowicy i twierdzi że raczej jest ok. Po nagrzaniu włącza się też wentylator na chłodnicy. Wymieniałem też termostat bo miał uszczelki zwalone i się nie zamykał.
Dodam, że silnik dość długo się nagrzewa co widać na wskaźniku temperatury a z nagrzewnicy leci już całkiem ciepłe powietrze.
Ktoś mi sugerował że ma założony zły czujnik temperatury. Co wy na to? Martwię się bo podobno diesel nie lubi jak się go przegrzeje....
Pozdrawiam


Darek

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » wt lut 20, 2007 19:13

wyglada na przeklamanie czujnika temp. mam to samo po wymianie, prawie 110 stopni na blacie, a rzeczywiscie 90. jesli wentyl dziala to dobrze. mozesz pomierzyc rezystancje na nozkach czujnika. powinna byc taka jak na zalaczonym obrazku:
Obrazek

wlasciwa temp to 90. sprawdz czy dolny waz od chlodnicy jest cieply. powinien, bo wentyl dziala, ale nie zaszkodzi sprawdzic reka.

pozdro
Ostatnio zmieniony wt lut 20, 2007 19:21 przez souler, łącznie zmieniany 2 razy.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

daro31ie
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: ndz paź 01, 2006 20:23
Lokalizacja: Carlow
Kontakt:

termostat

Post autor: daro31ie » wt lut 20, 2007 19:15

KOLEGO WYMIEN TEN TERMOSTAT I KUP SOBIE NOWY ORGINALNY NIE TAKIE BADZIEWIE, TO TERMOSTAT STERUJE CHLODZENIEM SILNIKA I JAK JEST OK TO PILNUJE BY WMIARE SZYBKO SILNIK SIE NAGRZAL BY POTEM STOPNIOWO SIE OTWIERAL


KOLEGO JAZDA W TAKIM STANIE MOZE DOPROWADZIC DO ZATARCIA
ZMIENIAJ TERMOSTAT MA ON ZAMYKAC SIE I OTWIERAC BARDZO POWOLI A TWOJ CHYBA POPROSTU SIE PRZYCINA


jak pomoglem na punkcika licze narka daro :okej: :okej: :okej:


nie ma glupich ludzi sa tylko trosze inni

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Re: termostat

Post autor: souler » wt lut 20, 2007 19:19

daro31ie pisze:KOLEGO WYMIEN TEN TERMOSTAT I KUP SOBIE NOWY ORGINALNY NIE TAKIE BADZIEWIE, TO TERMOSTAT STERUJE CHLODZENIEM SILNIKA I JAK JEST OK TO PILNUJE BY WMIARE SZYBKO SILNIK SIE NAGRZAL BY POTEM STOPNIOWO SIE OTWIERAL


KOLEGO JAZDA W TAKIM STANIE MOZE DOPROWADZIC DO ZATARCIA
ZMIENIAJ TERMOSTAT MA ON ZAMYKAC SIE I OTWIERAC BARDZO POWOLI A TWOJ CHYBA POPROSTU SIE PRZYCINA


jak pomoglem na punkcika licze narka daro :okej: :okej: :okej:
:panna:
kolego caps lock off!!! troche netykiety by sie przydalo i interpuncji, bo tego zrozumiec nie idzie.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

robak7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: pn gru 27, 2004 20:12
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: robak7 » czw lut 22, 2007 17:15

SouleR pisze:...wlasciwa temp to 90....pozdro
Podlacze sie do tematu.
Mam pytanie: czy 90* to rzeczywista temp. plynu jaka powinna byc np w zbiorniczku wyrownawczym w czasie normalnej pracy. U mnie niestety jest ok. 80-85 przy obecnych temp. na zewnatrz. Sprawdzilem kilkoma termometrami-pokazuja to samo co wskaznik na desce.


Pozdrawiam,

Rafał

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pt lut 23, 2007 00:57

robak7 temp plynu w zbiorniczku powinna byc 85-88 stopni. wtedy na silniku jest okolo 90.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

robak7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: pn gru 27, 2004 20:12
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: robak7 » pt lut 23, 2007 01:23

SouleR pisze:temp plynu w zbiorniczku powinna byc 85-88 stopni. wtedy na silniku jest okolo 90.
Czyli przejmowac sie moja temp silnika (zmienic termostat) czy dac sobie spokoj? Ktos mi powiedzial, nizsza temp zle wplywa na turbine.


Pozdrawiam,

Rafał

Awatar użytkownika
SEZAM
Bob the Builder
Bob the Builder
Posty: 321
Rejestracja: czw sty 25, 2007 22:55
Lokalizacja: WARNDORF
Kontakt:

Post autor: SEZAM » pt lut 23, 2007 01:26

kurczaki panowie u mnie troszkę trzeba czekać na temp około 90 stopni hmmmmm czy coś nie trybi ??? czy coś muszę :grrr: wymienić??? :grrr:



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pt lut 23, 2007 10:57

niska temp przede wszystkim wplywa na spalanie. mozna by sie dopatrywac wplywu na turbine jako wypadkowa niskiej temp oleju, ale musialbys miec temp ponizej 70 stopni, a nie tak jak piszesz ok. 85.SEZAM ile czekasz na 90? 5km? calkiem normalny wynik.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
RALFI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 321
Rejestracja: śr sty 19, 2005 14:08
Lokalizacja: W-WA

Post autor: RALFI » pt lut 23, 2007 11:12

W kwestii pokazywanej temp. na desce rozdzielczej opisywałem to kiedyś że sam wyminiłem 3 czujniki temp. Polski, Niemiecki i Luxembourg. Każdy z nich pokazywał inną temp pracy od 60 DO 110. W końcu zostawiłem niemiecki który wskazywał 90 i napewno był to dobry pomiar ponieważ po przekroczeniu tej temp. o 5-7 stąpni włacza sie wentylator na chłodnicy, więc wnioski wyciągnijcie sami. Pozdr.



Awatar użytkownika
SEZAM
Bob the Builder
Bob the Builder
Posty: 321
Rejestracja: czw sty 25, 2007 22:55
Lokalizacja: WARNDORF
Kontakt:

Post autor: SEZAM » pt lut 23, 2007 20:11

Souler !!! dziś sprawdziłem temperature i lipa na maxa !!! lubie sobie dogrzewać auto i max co osiągnąłem to 80 może 85 stopni hmmmmmm!!!! ale auto pracowało bardzo ładnie!!!



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pt lut 23, 2007 20:28

85 na tablicy? moze termostat sie nie domyka, na to wyglada. wypadaloby sprawdzic temp plynu w zbiorniczku i jezeli bedzie prawidlowa to dalbym sobie spokoj. auto na postoju w zasadzie wolno sie nagrzewa i nie koniecznie bedzie chcialo pokazac dobra temp. dopiero pod obciazeniem na pewno sie dogrzeje i wtedy przy sprawnym ukladzie chlodzenia to powinno byc 90 i niewielkie odchylki w gore przy szybkiej/ostrej jezdzie.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
SEZAM
Bob the Builder
Bob the Builder
Posty: 321
Rejestracja: czw sty 25, 2007 22:55
Lokalizacja: WARNDORF
Kontakt:

Post autor: SEZAM » sob lut 24, 2007 18:37

NO NIC ZROBIE TAK JAK MóWISZ LUKNE NA TEMPERATURE W ZBIORNICZKU I JAK BEDZIE JAKAś LIPNA TO WEZME SIę ZA WYMIANE TERMOSTATU I JUż !!! POZDRAWIAM



Jerry-diesel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: czw lut 22, 2007 16:13
Lokalizacja: Rudnik nad Sanem
Kontakt:

Post autor: Jerry-diesel » sob lut 24, 2007 18:54

mój sie nagrzewa w tych warunach co są teraz około 10-15 min do temperatury roboczej czyli cos koło 90*. Czyto nie za wolno? Dodam że na postoju sie tak nagrzewa wolno oczywscie


VW Golf MK1 1.6 D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 245 gości