1Z Problem z bezpiecznikiem od świec żarowych (50A)

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

BIGkiller
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: czw kwie 27, 2006 21:30
Lokalizacja: Bielsko-Biała

1Z Problem z bezpiecznikiem od świec żarowych (50A)

Post autor: BIGkiller » pn lut 12, 2007 09:38

WITAM
Mam problem z bezpiecznikiem od świec żarowych (ten 50A pod kierownicą)... Mianowicie cały czas się pali :-( Wytrzymuje może 3-5 odpaleń i zaraz jest spalony. Co może być przyczyną ??? Czy taki objaw może wywoływać przekaźnik (103) czy może któraś ze świec tak niefortunie się spaliła że robi spięcie (choć to chyba mało prawdopodobne).
POZDRAWIAM



darxxxx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: czw paź 05, 2006 13:11
Lokalizacja: Niemce/k Lublina

Post autor: darxxxx » pn lut 12, 2007 10:43

Najpierw sprawdź przekażnik czy ci się nie klei: czy wyłącza się po nagrzaniu świec i czy w czasie jazdy nie załacza się sam. Znajomy w oplu spalił już sobie wiązkę przewodów przez załączenie się przekażnika od świec. Jak trafnie zauważyłeś przyczyną może byc również uszkodzenie świecy. Zazwyczaj swieca dostaje przerwy, ale byc może w twoim przypadku jest na zwarciu. Najprościej to sprawdzic zdejmując mostek ze swiec i kazdą z osobna zasilic na krótko z akumulatora przez amperomierz (pobór pradu przez jedną świece to ok. 8A). Amperomierz na czas pomiaru możesz wykorzystac z prostownika.



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » pn lut 12, 2007 11:33

darxxxx pisze:czy wyłącza się po nagrzaniu świec i czy w czasie jazdy nie załacza się sam
W TDI po odaleniu swiece maja grzac jeszcze jakis czas (ok 3min). Jesli w tym czasie obroty wzrosna pow. 2500obr/min grzanie wylacza sie, spadna - wlacza sie spowrotem i tak az mina te 3 minuty...

Moze tak jak pisze darxxxx, przekznik sie klei i po tych trzech minutach nie razlacza :-k



BIGkiller
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: czw kwie 27, 2006 21:30
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: BIGkiller » pn lut 12, 2007 15:59

Przekaźnik nie klei się na 100%... włożyłem go bez obudowy i patrzyłem jak ładnie sobie pyka :-). Świeczki też sobie własnie wymieniłem (NGK D4) a więc zobaczymy co dalej... I na koniec mała dygresja, świecę o wiele łatwiej wykręcic niż wkręcić nową :-) Bez dobrego klucza radze nie podchodzić...
POZDRAWIAM



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » pn lut 12, 2007 16:09

Ok, wiec czekamy na info.



erwin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: wt sty 23, 2007 21:17
Lokalizacja: walbrzych

Re: 1Z Problem z bezpiecznikiem od świec żarowych (50A)

Post autor: erwin » pn lut 12, 2007 18:51

tam powinna byc 80A i bedzie ok! nic sie nie stanie sprawdzone dokumentacja vw tez podaje taka wartosc 8A pobiera swieca jak sie prad ustabilizuje w pierwszych sekundach pobiera ok 15a razy 4 =60A dlatego 50A bedzie sie palic



darxxxx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: czw paź 05, 2006 13:11
Lokalizacja: Niemce/k Lublina

Post autor: darxxxx » pn lut 12, 2007 19:57

Chcę zauważyc że bezpieczniki w instalacjach elektrycznych są szybkie lub zwłoczne,ale nie w samochodowych. Proponuję nie wkładac na zasilenie świec żarowych bezpiecznika 80A. Przynajmniej w moim golfie świece są zasilone dwoma przewodami 2,5mm^- przewody te wytrzymują około 40 A długotrwałego obciążenia. Przy bezpiecznikach 80A(w przypadku zwarcia z masą) ulegną poprostu spaleniu.



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » pn lut 12, 2007 20:52

erwin pisze:tam powinna byc 80A i bedzie ok! nic sie nie stanie sprawdzone dokumentacja vw tez podaje taka wartosc
Dokumentacja ? Niby jaka ?
ETKA podaje, ze moze byc 50A, lub 80A. Nie wiem od czego to zalezy, ale najwyrazniej tak jest. U mnie w AHU 97' jest akurat 80A, ale nie zanczy ze tak ma miec kazdy.
darxxxx pisze:Proponuję nie wkładac na zasilenie świec żarowych bezpiecznika 80A.
J/W

w 94' byl tylko 50A

95' niewiem, bo moja ETKA ma w tym roczniku jakies braki.

Od 96' byly 50A lub 80A
Obrazek

BIGkiller jaki masz rok modelowy (nie produkcji) ?



erwin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: wt sty 23, 2007 21:17
Lokalizacja: walbrzych

Post autor: erwin » wt lut 13, 2007 00:22

darxxxx pisze:Chcę zauważyc że bezpieczniki w instalacjach elektrycznych są szybkie lub zwłoczne,ale nie w samochodowych. Proponuję nie wkładac na zasilenie świec żarowych bezpiecznika 80A. Przynajmniej w moim golfie świece są zasilone dwoma przewodami 2,5mm^- przewody te wytrzymują około 40 A długotrwałego obciążenia. Przy bezpiecznikach 80A(w przypadku zwarcia z masą) ulegną poprostu spaleniu.
teraz cie ponioslo chlopie to chodzi o poborze pradu przez 2-3 sekundy podlacz oscyloskop to bedziesz wiedzial o czym pisze 1 kwadrat przekroju przewodu w sposob dlugotrwaly przenosi 10 A A TU OBCIAZENIE JEST MAX 3 MIN z tym ze po chwili swiece pobieraja coraz mniej pradu



BIGkiller
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: czw kwie 27, 2006 21:30
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: BIGkiller » wt lut 13, 2007 09:16

Dzisiaj rano oglądałem bezpiecznik i już widać ślady nadtopienia drucika :-( Odpale go jeszcze ze 2 razy i pewnie przepali się całkiem... Ale z tego wynika że bepiecznik przepala się na raty... No nic będe szukał przyczyny albo włoże jak kolega radził 80A :-)
POZDRAWIAM
PS. Rocznik 94
A i jeszcze jedno... Inek skąd skitrałeś taką fajną ETKE ??? Może się podzielisz (oczywiście jeśli nie jest chroniona żadnymi prawami :-)

[ Dodano: 13 Lut 2007 13:40 ]
No to 50 właśnie się spaliła :-( Założyłem 60A i zobaczymy :-)
POZDRO



erwin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: wt sty 23, 2007 21:17
Lokalizacja: walbrzych

Post autor: erwin » wt lut 13, 2007 20:26

BIGkiller pisze:Dzisiaj rano oglądałem bezpiecznik i już widać ślady nadtopienia drucika :-( Odpale go jeszcze ze 2 razy i pewnie przepali się całkiem... Ale z tego wynika że bepiecznik przepala się na raty... No nic będe szukał przyczyny albo włoże jak kolega radził 80A :-)
POZDRAWIAM
PS. Rocznik 94
A i jeszcze jedno... Inek skąd skitrałeś taką fajną ETKE ??? Może się podzielisz (oczywiście jeśli nie jest chroniona żadnymi prawami :-)

[ Dodano: 13 Lut 2007 13:40 ]
No to 50 właśnie się spaliła :-( Założyłem 60A i zobaczymy :-)
POZDRO
nie boj nic u mnie w seryjnie w 1z byla 80 wszystko bedzie ok POZDRO



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » śr lut 14, 2007 00:08

BIGkiller pisze:PS. Rocznik 94
Wiec, przynajmniej wg ETKA powinienes miec 50A.
BIGkiller pisze:Inek skąd skitrałeś taką fajną ETKE ???
Torrent Twoim przyjacielem ;)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 175 gości