na zimnym ciezko odpala

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
strzelba
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: śr gru 27, 2006 23:45
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

na zimnym ciezko odpala

Post autor: strzelba » śr lut 07, 2007 15:13

witam

mam taki problem swiece mi nie grzeja (pomino iz swiece byly wymienione) kontrolka na desce rozdz. od siwc gasnie mi po 30sek a przekaznik rozlacza sie po kolejnych 5sek to wszystko jest na zimnym silniku dodam jeszcze iz jak silnik nie osiagnie jakiejs temp to slychac jak przy 2500obr zalacza sie przekaznik od swiec natomiast jak silnik sie juz nagrzeje to bezproblemu pali i przekaznik od swiec sie nie wlacza
dodam ze byla robiona regulacja kata wtrysku silnik jest zrywny i jak jest cieply to bardzo ladnie pracuje
gdzie szukac przyczyny
Ostatnio zmieniony pn lut 12, 2007 18:01 przez strzelba, łącznie zmieniany 1 raz.


Forum Miłośników BMW E30
[url=http://bmw-e30.pl/index.php?ap=14]www.bmw-e30.pl[/url]

piter13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 481
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 20:02
Kontakt:

Post autor: piter13 » śr lut 07, 2007 16:22

Bezpiecznik od swiec moze sie przepalił ?



Awatar użytkownika
Pruszkowiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1449
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 21:02
Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
Kontakt:

Post autor: Pruszkowiak » śr lut 07, 2007 16:40

piter13 pisze:Bezpiecznik od swiec moze sie przepalił ?
albo przekaźnik



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » śr lut 07, 2007 16:43

strzelba, sprawdź ten 50 amperowy bezpiecznik umiejcowiny jest pod maska(nad popmką hamulcową) po prawej stronie,ewentualnie jeszcze przekaźnik nr 109



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » śr lut 07, 2007 18:56

jaszczur pisze:strzelba, sprawdź ten 50 amperowy bezpiecznik umiejcowiny jest pod maska(nad popmką hamulcową) po prawej stronie
Przeciez to jest bezpiecznik od swiec podgrzewajacych plyn :bajer:

Bezpiecznik od swiec (tych o ktorych mowa w temacie) jest w kabinie, nad przekaznikami. Normalny plastykowy, tylko wiekszy niz zwykle. 50 lub 80A.
strzelba pisze:od siwc gasnie mi po 30sek a przekaznik rozlacza sie po kolejnych 5sek
Troche dlugo :-k
strzelba pisze:dodam jeszcze iz jak silnik nie osiagnie jakiejs temp to slychac jak przy 2500obr zalacza sie przekaznik od swiec
To akurat normalne. Jest to grzanie po uruchomieniu silnika.
Po odpaleniu swiece grzeja przez jakies 3 minuty. Jesli w tym czasie obroty wzrosna pow. 2500 to swiece sie wylaczaja (dletego slyszysz przekaznik) Jesli obroty spadna spowrotem, to grzanie znowu sie wlacza itd. az uplyna ok 3 minuty i wylacza sie na dobre...

[ Dodano: Sro Lut 07, 2007 17:59 ]
strzelba, mozesz miec przepalony bezpiecznik, bo kontrolka bedzie sie zachowywac tak jakby bylo wszystko ok, nawet jak bedzie spalony.
Masz pewnosc ze swiece nie grzeja ? Jak to sprawdzales ?



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » śr lut 07, 2007 19:01

inek01 pisze:Przeciez to jest bezpiecznik od swiec podgrzewajacych plyn
dzięki za poprawkę ,pomyliłem sie :pub: :panna:



Awatar użytkownika
Darass
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: sob sty 21, 2006 18:42
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Darass » śr lut 07, 2007 19:32

inek01 pisze:Masz pewnosc ze swiece nie grzeja ? Jak to sprawdzales ?
dobre pytanie.

jedyny pewny sposób na sprawdzenie świec to wyjęcie ich, podpięcie do akumulatora i zobaczenie czy końcówka robi sie czerwona czy nie. mi tez sprawdzali czujnikami bzdetami a sie okazalo ze jedna ledwo ledwo sie czerwieniła. niby napięcie miała itd a prawie w ogóle nie grzała.

a jezeli jestes na 100% pewny ze nie swiecą to sprawdził bym najprostrze rzeczy typu bezpieczniki, przekaźniki itd...


P.S kontrolka od świec pali Ci sie 30sec :?: :shock:



Awatar użytkownika
strzelba
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: śr gru 27, 2006 23:45
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: strzelba » śr lut 07, 2007 22:27

siece sprawdzane (nowe) mimo to jak wstawilem auto do mechanika co robi tylko diesel to powiedzial ze wogole nie ma napiecia na swiecach a jak sprawdzal to swiece sa ok

[ Dodano: 07 Lut 2007 22:03 ]
Darass pisze:P.S kontrolka od świec pali Ci sie 30sec :?: :shock:
no wlasnie kazdy sie dziwi jak o tym mowie
juz sam nie wiem co to ma oznaczac
a co do bezpiecznika to przyznam sie ze ja osobiscie nie sprawdzalem mozecie napisac dokladnie ktory to


Forum Miłośników BMW E30
[url=http://bmw-e30.pl/index.php?ap=14]www.bmw-e30.pl[/url]

mieszek_dm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr lut 07, 2007 00:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mieszek_dm » śr lut 07, 2007 23:07

Po pierwsze sprawdź czy jest podawane napięcie na świece. Jeśli prąd dochodzi to przyczyną trudności z odpaleniem muszą być świece.

[ Dodano: 07 Lut 2007 22:10 ]
Bezpiecznik od świec - 2 razy większy od normalnych - u mnie 50A, znajduje się po prawej stronie nad szeregiem pozostałych bezpieczników.



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » śr lut 07, 2007 23:34

strzelba pisze:a co do bezpiecznika to przyznam sie ze ja osobiscie nie sprawdzalem mozecie napisac dokladnie ktory to
Czy moj post wyzej jest niewidzialny ??? :bajer:



Awatar użytkownika
strzelba
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: śr gru 27, 2006 23:45
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: strzelba » czw lut 08, 2007 11:59

powiedzcie mi jak sie mozna dostac do tej "listwy pradowej" bo bez rozkrecania przewodow paliwowych nie moge jej wyjac a nie chce jej rozkrecac
moze ktos wie skad ida rzewody do niej i gdzie to najlepiej sprawdzic
a co do bezpiecznika to jak dla mnie to on jest przekaznikiem czy sie myle bo nic innego tam nie znalazlem


Forum Miłośników BMW E30
[url=http://bmw-e30.pl/index.php?ap=14]www.bmw-e30.pl[/url]

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » czw lut 08, 2007 15:08

strzelba pisze:a co do bezpiecznika to jak dla mnie to on jest przekaznikiem czy sie myle bo nic innego tam nie znalazlem
:panna: Jak bezpiecznik moze byc przekaznikem ? Zanurkuj dobrze pod kierownice z latarka to go zobaczysz :bajer:

[ Dodano: Czw Lut 08, 2007 14:09 ]
Jest nad przekaznikami, wiec dostep jest kiepski, ale jest.



Awatar użytkownika
strzelba
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: śr gru 27, 2006 23:45
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: strzelba » pn lut 12, 2007 18:08

a wiec tak swiece juz grzeja (wymienione) filtry paliwa i powietrza wymienione katalizator wyciety kat wtrysku ustawiony i nadal auto na zimnym mi bardzo siezko odpala a przy tym bardzo dymi
jak bylm u elektryka to mowi ze swiece grzeja tak jak powinny ok 7s ale ciekawostka kotrolka na desce gasnie po przeszlo 30s
doradzcie co to moze byc bo ja mam nastepujace przypuszczenia
albo jest cos w pompie wtrysku uszkodzone cos odpowiedzialne za rozruch silnika zomnego (ssanie)
albo jest uszkodzony jakis czujnik elektryczny co podaje informacje o niskiej temp silnika
tylko ze na wag'u nie pokazuje zadnych bledow
dodam ze jest to silnik ALE z 97 roku


Forum Miłośników BMW E30
[url=http://bmw-e30.pl/index.php?ap=14]www.bmw-e30.pl[/url]

Awatar użytkownika
diaz34
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 280
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 13:45
Kontakt:

Post autor: diaz34 » czw mar 04, 2010 22:01

strzelba pisze:a wiec tak swiece juz grzeja (wymienione) filtry paliwa i powietrza wymienione katalizator wyciety kat wtrysku ustawiony i nadal auto na zimnym mi bardzo siezko odpala a przy tym bardzo dymi
jak bylm u elektryka to mowi ze swiece grzeja tak jak powinny ok 7s ale ciekawostka kotrolka na desce gasnie po przeszlo 30s
doradzcie co to moze byc bo ja mam nastepujace przypuszczenia
albo jest cos w pompie wtrysku uszkodzone cos odpowiedzialne za rozruch silnika zomnego (ssanie)
albo jest uszkodzony jakis czujnik elektryczny co podaje informacje o niskiej temp silnika
tylko ze na wag'u nie pokazuje zadnych bledow
dodam ze jest to silnik ALE z 97 roku
Tez sie borykam z tym problemem wszystko posprawdzane a dalej ciezko odpala na zimnym :crazy: mam bload ze cos z zaworem odciecia paliwa ale gdzie on sie znajduje?


Jestem mechanikiem ASO Skoda, słóże pomoca lecz tez czasem jej potrzebuje...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 255 gości