Wyrzuciłem kata, czy dobrze zrobiłem?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Chomik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: sob cze 25, 2005 17:37
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Wyrzuciłem kata, czy dobrze zrobiłem?

Post autor: Chomik » śr lut 07, 2007 18:16

Jakieś 2 miechy temu przyhaczyłem tłumikiem tak że rozerwało mi elastyczną złączke przed katalizatorem, dziś wkońcu pojechałem do warsztatu aby mi to naprawili, na poczatku mówią ok zaraz zrobimy, później mówią że przed katalizatorem jest mała dziurka to zaraz dospawamy kawałek rurki, no ok zgodziłem się, rozbebeszyli mi cały wydech i stwierdzają że katalizator jest zapchany, na wymiane nowego nie chciałem się zgodzić, powiedziałem im żeby go wytłukli i wsadzili spowrotem, na co znowu oni się nie zgodzili, powiedzieli że czegoś takiego nie robią. Wyszło na to że wspawali mi strumiennice (chciałem żeby jakaś puszka była żeby na przeglądzie się nie czepiali).
Niby wszystko ok gdyby nie to że troche mocniej kopci!

Co wy myślicie na ten temat, silnik bedzie dalej latac bez problemów? Czy mechanicy chcieli tylko sie nachapać?



Awatar użytkownika
Darass
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: sob sty 21, 2006 18:42
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Darass » śr lut 07, 2007 19:25

wg mnie jeżeli komp nie bedzie pokazywal żadnych dziwnych komunikatów (a nie powinien) to oprócz tego ze troche wiecej kopci nic złego sie nie bedzie działo.

a z ciekawości zapytam, czujesz jakąkolwiek poprawe dynamiki czy 0 poprawy?



Chomik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: sob cze 25, 2005 17:37
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Chomik » śr lut 07, 2007 19:34

szczerze mówiąc to nie odczuwam żadnej różnicy, ale nawet na to nie liczyłem :-s



piter13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 481
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 20:02
Kontakt:

Post autor: piter13 » śr lut 07, 2007 19:39

takie pytanie a co zrobiłes z katalizatorem ? czy go zabrałes czy zostawiłes dla mechaników? pytam bo oni kata bardzo chetnie wycinają , i oddaja na złom niezła kasa jest za niego bo jest z platyny wykonany tak 100zl mysle wart jest



Awatar użytkownika
Darass
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: sob sty 21, 2006 18:42
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Darass » śr lut 07, 2007 20:06

piter13 pisze:takie pytanie a co zrobiłes z katalizatorem ? czy go zabrałes czy zostawiłes dla mechaników? pytam bo oni kata bardzo chetnie wycinają , i oddaja na złom niezła kasa jest za niego bo jest z platyny wykonany tak 100zl mysle wart jest
to jest druga sprawa ;)



Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » śr lut 07, 2007 20:06

A mają coś pojęcia o strumienicach?? Bo to tego trzeba kogoś kto ma o tym pojęcie... Źle dobrana strumienica może np. powypalać Ci wszystkie zawory wydechowe...


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Chomik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: sob cze 25, 2005 17:37
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Chomik » śr lut 07, 2007 20:20

Kata zabrałem, wyczytałem wczesniej na forum że mechanicy lubią robić takie przekręty ;)

Warsztat trudni się tylko układami wydechowymi ale czy się znają tego niestety nie wiem :/



Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » śr lut 07, 2007 22:53

No bo tak jak pisałem, złe dobranie może w najlepszym przypadku nie przynieść efektów... w najgorszym nawet wypalenie zaworów i gniazd zaworowych...


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Chomik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: sob cze 25, 2005 17:37
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Chomik » pt lut 09, 2007 20:29

palen, możesz napisać na czym polega nieprawidłowe zamontowanie strumiennicy? może moge to jeszcze jakoś sprawdzić, ewentualnie naprawić ;)



Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » sob lut 10, 2007 04:02

Wyrzuciłeś kata = dobrze zrobiłeś. Ja wyprułem cały wydech i auto to wychodzi na dobre. Strumienicę także mam w miejscu kata i silnik ma się dobrze. Strumienica w silniku doładowanym jest mile widziana a ludzie którzy mocno je krytykują opierają się na swoich doświadczeniach z silnikami wolnossącymi lub słyszeli od kolegi że strumienice są złe bo tak jest napisane w internecie hehehehe. Znam wielu ludzi którzy mają strumienice już ładnych parę lat i ich auta dobrze latają i mają się dobrze. Znam gościa który ma warsztat zajmujący się tylko wydechami i sam ma w Volvo 1.9TDI strumionkę już od 5 ponad lat w miejscu kata. Strumienica jest także skutecznym podtrzymywaczem obrotów w silnikach turbodoładowanych i działa też bardzo dobrze w silnikach ze sprężarkami mechanicznymi. Może przy tym cieszyć fakt, że byliśmy pierwsi w Europie w adaptacji strumienic do układów dolotowych i wylotowych.
Ja mam strumienicę i nic poza końcówką Ultera i auto wkręca się pięknie. Jak stoisz za autem to świst turbiny ścina z nóg bo słyszysz ją spod maski ale także wydechem. Głośno w aucie wcale nie jest a wielu posiadaczy benzynek już podziwiało brzmienie mojego traktora pytając ze zdziwieniem to diesel? :green_fuck: . Jeśli prawdą jest co mówili w warsztacię że katalizator był już zmęczony to dobrze że go zastąpiłeś strumienicą bo za kata zapłaciłbyś napewno ze 2-3 razy więcej niż za strumienicę. Ale jak pomyślę jakim powietrzem oddycha mój synek to trochę żałosne jest to prucie katalizatorów. Są także sportowe katalizatory ale nie przerabiałem ich na swoim aucie więc się nie wypowiem. Na dniach planuje zaślepić EGR więc do ekologów nie należę. Zastanawiam się czy na zimno silnik wtedy nie będzie twardziej chodził ale muszę to sprawdzić. Tak czy siak silnik woli tlen niż spaliny.


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » sob lut 10, 2007 06:56

Źle dobrana strumienica, potrafi być przyczyną powypalanych zaworów i gniazd zaworowych, lub potrafi jeszcze zwolnic autko.


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » sob lut 10, 2007 14:08

palen pisze:Źle dobrana strumienica, potrafi być przyczyną powypalanych zaworów i gniazd zaworowych, lub potrafi jeszcze zwolnic autko.
Znasz to z autopsji czy tylko straszysz kolegę [-X
On ma TDI-ka więc ta strumienica mu nie zaszkodzi. Przypadki wypalania zaworów odnotowano w wolnossoących benzyniakach.
Zastosowanie strumienicy ma sens jeżeli cały układ masz przelotowy. Struminica nie polepszy przepływu spalin jeśli napotka na swojej drodze fabryczne tłumiki, no chyba że katalizator był naprawdę mocno zapchany.
Powiem krótko, auta mi nie zwolniło, wkręca się lepiej zawory i uszczelka pod głowicą mają się dobrze.


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

Chomik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: sob cze 25, 2005 17:37
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Chomik » ndz lut 11, 2007 15:20

Kris-THC, dzięki pocieszyłeś mnie troche :pub:



Wawro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: wt paź 04, 2005 00:27
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Wawro » ndz lut 11, 2007 22:39

Musi być jakaś specjalnie dobrana strumienica czy jakaś ogólnie dostępna na rynku?


I did it all for the nookie ... :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 151 gości