Czujnik czy termostat??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
pavello
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 364
Rejestracja: pt sie 04, 2006 20:23
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Czujnik czy termostat??

Post autor: pavello » wt lut 06, 2007 19:17

Znowu mam problem.Wymienilem czujnik temperartury wody,ale nic to nie dalo bo wskazowka temperatury nadal lezala.Dzis jednak po kilkunastu minutach jazdy w korku,zauwazylem ze temp podniosla sie do ok 70 stopni.Czy to znaczy ze czujnik jednak dziala?Trzeba go znowy wymienic czy to termostat jest wadliwy?



Awatar użytkownika
GSOWIEC
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: wt sty 17, 2006 23:30
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: GSOWIEC » wt lut 06, 2007 19:27

Wygląda na termostat.

Tłumaczyłbym to tak:
Bywa, że w sprzyjających warunkach płyn zdąży się nagrzać (korki, dłuzszy postój z wyłączonym ogrzewaniem, itp.) Mimo dużego obiegu płynu (padnięty termostat) nie jest on (płyn) chłodzony przez chłodnicę, bo nie wieje na nią powietrze. Jednak w moment po ruszeniu z miejsca wskazówka opada - duży obieg płynu (chłodnica) uniemożliwia jego nagrzanie.



Awatar użytkownika
ziembul
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr paź 26, 2005 20:04
Lokalizacja: Wieluń/Wawa/Eindhoven
Kontakt:

Post autor: ziembul » wt lut 06, 2007 19:32

U mnie byla dokladnie ta sama sytuacja, w wiekszym korku podnosila sie temp do 70 stopni, a poza tym wskazowka lezala. winny byl termostat.


Juz po problemie(hamulce):
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=81532

magiczny PIN :)))
BREMBO MAX|FERODO PREMIER

ONEIG
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: czw wrz 28, 2006 20:35
Lokalizacja: małopolska

Post autor: ONEIG » wt lut 06, 2007 21:02

Ja miałem to samo. Wymień termostat i po sprawie :bigok:



piter13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 481
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 20:02
Kontakt:

Post autor: piter13 » wt lut 06, 2007 21:36

Kup termostat firmy wahler koszt ok 30zl i bedzie po sprawie! :bajer:



Awatar użytkownika
pavello
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 364
Rejestracja: pt sie 04, 2006 20:23
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: pavello » wt lut 06, 2007 21:37

ok.kupie,sie wymieni i dam znac o efektach :) dzieki za pomoc!


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images12.fotosik.pl/63/ec7bc7e88b6fa39c.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » wt lut 06, 2007 23:39

Czujnik temperatury możesz sam pomierzyć multimetrem: Obrazek
Pozdrawiam.



gabin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr sty 24, 2007 16:45
Lokalizacja: lukow

Post autor: gabin » śr lut 07, 2007 10:16

ziembul pisze:wskazowka lezala
- czyli ile było 50 ?



robak7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: pn gru 27, 2004 20:12
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: robak7 » śr lut 07, 2007 14:41

Grzesiekk1982 pisze:Czujnik temperatury możesz sam pomierzyć multimetrem:
Przylacze sie do pytania: czy te wartosci/tabela sa dla czujnika w silniku AAZ?


Pozdrawiam,

Rafał

Awatar użytkownika
pavello
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 364
Rejestracja: pt sie 04, 2006 20:23
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: pavello » śr lut 07, 2007 16:07

robak7 pisze:czy te wartosci/tabela sa dla czujnika w silniku AAZ?
tak


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images12.fotosik.pl/63/ec7bc7e88b6fa39c.jpg[/img][/url]

robak7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: pn gru 27, 2004 20:12
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: robak7 » śr lut 07, 2007 16:21

pavello pisze:tak
OK. THX


Pozdrawiam,

Rafał

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » śr lut 07, 2007 23:43

robak7 pisze:czy te wartosci/tabela sa dla czujnika w silniku AAZ?
Praktycznie dla wszystkich silników MK3 i ogólnie VW, jeśli się różnią to pomijalnie (kilka %) i tylko w średnich (najmniej ważnych) wartościach temperatur.
Pozdrawiam i thx za pkt :pub:



robak7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: pn gru 27, 2004 20:12
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: robak7 » śr lut 07, 2007 23:54

Grzesiekk1982 pisze:Praktycznie dla wszystkich silników MK3 i ogólnie VW, jeśli się różnią to pomijalnie (kilka %) i tylko w średnich (najmniej ważnych) wartościach temperatur.
Pozdrawiam i thx za pkt :pub:
Rozumiem-dziekuje jeszcze raz za informacje.
Pytalem poniewaz, chyba bede musial sprawdzic u siebie opornosci. Wymienilem jeszcze chyba rok temu ten czujnik i wszystko bylo ok... az do teraz. Wskaznik pokazuje mi 80*. Bede musial sprawdzic temp na trasie miernikiem i zobacze czy to przeklamania czujnik/wskaznik czy tym razem cos z termostatem. W lecie oczywiscie bylo ciagle 90* a jak sie zrobilo chlodniej na zewnatrz to temp. na wskazniku spadla do 80-85*. Nie wiem czy sie przejmowac czy dac sobie spokoj.
Co Wy na to?


Pozdrawiam,

Rafał

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » czw lut 08, 2007 00:26

U mnie jest 90 stopni zawsze. Niezależnie czy toczę auto na 20 stopniowym mrozie z górki w trasie, czy jak stoję na 30 stopniowym upale w korku z włączoną klimą. Dopiero po 5-7 min takiego postoju się włącza 2 bieg wentylatorów i minimalnie odchyla wskazówka w górę. Tak, że ja bym się temu przyjrzał, tym bardziej, że turbinka nie lubi niedogrzanego oleju...
P.S. to mój dwutysięczny post :grin:
Pozdrawiam



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 157 gości