rozrząd (a termostat przy okazji)

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Boczkowski_D
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: sob sty 27, 2007 11:15
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

rozrząd (a termostat przy okazji)

Post autor: Boczkowski_D » wt sty 30, 2007 19:59

Witam wszystkich.

Po raz drugi chciałbym skorzystać z Waszego doświadczenia, bo mechanik ze mnie żaden :) Sprowadziłem z Francji mk4 1.9 SDI (2001) pół roku temu. Miał lekki wypadek, ale nie wiem czy w tym temacie ma to znaczenie. Auto miało przebieg 110 kkm i przyznam się że trochę zaryzykowałem nie wymieniając jeszcze rozrządu. Piszę, że ryzykowałem bo niestety nie miałem dokumentacji do autka (obiło mi się o uszy że rozrząd powinno się wymienić przed 90 kkm) i nie jestem w stanie powiedzieć czy rozrząd był wówczas wymieniony. Teraz auto ma 120kkm i chcę mu wymienić to co zaniedbałem (bo póki co jeszcze nic się nie stało). Stąd pytanie: czy można ocenić w jakim stanie jest rozrząd? Bo nie chciałbym wydać niepotrzebnie kasy na taki zabieg. I ile jej muszę szykować? Znajomy mówił że około 1000 zł, ale może da się gdzieś kupić taniej części? Nie mówię że gorsze... Możecie też podać jaki jest pełny zestaw takich części wraz z ich oznaczeniami do mojego autka? Jeśli jest to zależne od numeru silnika, mogę podać za jakiś czas, bo jestem chwilowo poza domem i autka nie mam pod ręką :)

Czytając wpisy o wymianie rozrządu natknąłem się również na informację, że przydaje się wymienić też termostat (ot tak na zaś). Zauważyłem że w zimie auto znacznie wolniej nagrzewa się (tzn. wskaźnik temperatury osiąga poziom 90 stopni dopiero po ładnych paru kilometrach, może nawet 10). W aucie robi się cieplej tylko nieznacznie wolniej. Pomyślałem zatem, że być może termostat nie jest zamykany do końca. Co o tym myślicie? Wiem, że nie sprawdzi się termostatu dopóki się go nie wymieni, ale może warto sprawdzić coś jeszcze zanim zdecyduję się na wymianę, pewnie podczas wymiany rozrządu, jeśli będzie potrzeba.

Z góry dziękuję za pomoc,
Pozdrawiam



Ars
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 22:34
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Ars » wt sty 30, 2007 20:16

co do termostatu to ja wstawiłem nowy dobrej firmy wahler... w sumie mam mk3 ale to raczje roznicy nie ma i tez wolniej sie nagrzewa zima...ale to rzecz oczywista jedziesz a lodowate powietrze dmucha i zeby sie nagrzac trzeba czasu... termostat wymieniaj jak juz ci nie bedzie lapal 90 stopni bo inaczej chyab nei ma sensu ale moze sie nie znam


Mój VW ->>
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=775358#775358

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt sty 30, 2007 20:29

Rozrzad zawsze profilaktycznie powinno sie wymienić, jak zaryzykujesz może sie udać, ale jak nie to :grrr: w dieslu to juz masakra. Zestaw rozrzadu- komplet SKF-u z paskiem Gates kosztuje ok 580zł- w MK IV jest duzo rolek i dlatego taka cena, wymiana jakies 150-250zł + usatwienie kąta wtrysku koniecznie na Vagu. Wiec w 1000zł powinienes sie zmieścic. A jeszcze przy rozrzadzie w MKIV wymien pompę wodną bo ona w tym modelu chodzi juz na rozrzadzie. Termostat sie zmienia jak temp. silnika w czasie jazdy nie jest na 90st. Jezeli masz tak w trasie i w czasie szybkiej jazdy to ok.



Awatar użytkownika
Boczkowski_D
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: sob sty 27, 2007 11:15
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Boczkowski_D » śr sty 31, 2007 21:44

PinkFloyd pisze:Zestaw rozrzadu- komplet SKF-u z paskiem Gates kosztuje ok 580zł
Już wiem, że polecacie zestawy SKF. A jaką pompę wybrać? Bo w InterCars widzę że są jeszcze produkcji 4MAX, FEBI BILSTEIN, HEPU i Hans Pries. Generalnie czego unikać i na co zwracać uwagę?



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr sty 31, 2007 22:21

Boczkowski_D pisze:
PinkFloyd pisze:Zestaw rozrzadu- komplet SKF-u z paskiem Gates kosztuje ok 580zł
Już wiem, że polecacie zestawy SKF. A jaką pompę wybrać? Bo w InterCars widzę że są jeszcze produkcji 4MAX, FEBI BILSTEIN, HEPU i Hans Pries. Generalnie czego unikać i na co zwracać uwagę?
Febi i Hans Pries sa ok.



Kowal38
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: pn sty 24, 2005 07:37
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kowal38 » czw lut 01, 2007 17:00

pompę kup sobie oryginalną w serwisach vw kosztuje ok 600zł ale jak oddasz starą to płacisz 200zł za nową oryginalną pompę vw. Pasek Gates + rolki skf to dobry wybór.



Awatar użytkownika
Seaman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 21:46
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Seaman » czw lut 01, 2007 17:50

ja za swoj rozrzad dalem 1250zl na co weszly, 3 rolki, pasek, pompa wodna, pasek od klimy, plus dwa uszczelniacze na walki i jeszcze plyn do chlodnicy. Jesli masz silnik AQM to musisz liczyc ze 4 rolki nie 3.
A wogole witaj na ciemnej stronie mocy SDI :bigok:



Awatar użytkownika
Fabian LDZ
_
_
Posty: 11385
Rejestracja: pt cze 03, 2005 09:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Fabian LDZ » pt lut 02, 2007 12:24

Boczkowski_D pisze:Już wiem, że polecacie zestawy SKF. A jaką pompę wybrać? Bo w InterCars widzę że są jeszcze produkcji 4MAX, FEBI BILSTEIN, HEPU i Hans Pries. Generalnie czego unikać i na co zwracać uwagę?
z wymienionych unikaj 4maxa

[ Dodano: Pią Lut 02, 2007 11:38 ]
kompletny rozrząd czyli pasek Gates + rolki SKF + pompa wody orginał 730zł



Awatar użytkownika
Boczkowski_D
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: sob sty 27, 2007 11:15
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Boczkowski_D » pt lut 02, 2007 22:50

Seaman pisze:Jesli masz silnik AQM to musisz liczyc ze 4 rolki nie 3.
Może to głupio zabrzmi, ale nie umiem określić numeru silnika mojego gofera. Przepatrzyłem go na ile mogłem: pod maską, w bagażniku obok koła zapasowego nie mogę znaleźć VIN-a, bo tam powinien być, prawda? W papierach już w ogóle nie ma nic na temat silnika. Wreszcie zadzwoniłem do AutoSpecial-u w Krakowie i jak podałem numer nadwozia to powiedzieli mi, że mam AQM i numer > 45000. Ale jestem jakiś nieufny, bo jak chciałem zamówić rozrząd w Inter-Carsie to numer nadwozia nic im nie mówił. Po prostu zgłupiałem. Jak mogę to określić, bo chcę części kupić w Krakowie, a autko stoi gdzie indziej i muszę mieć pewność, że nie kupię do innego silnika. Czy można to zrobić za pomocą ETOS-a?



rutramk4

Post autor: rutramk4 » sob lut 03, 2007 00:36

a zobacz czy masz naklejke na obudowie paska rozrządu tam jest to podane



Awatar użytkownika
Boczkowski_D
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: sob sty 27, 2007 11:15
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Boczkowski_D » ndz lut 04, 2007 19:46

Spojrzałem jeszcze raz pod maskę w poszukiwaniu tego numeru silnika. Na naklejce na kielichu amortyzatora znalazłem taki wpis:
4
AQM 1520
0441022

Możecie mi powiedzieć który to właściwy numer silnika i jak te oznaczenia interpretować? I jak się to ma do stwierdzenia AutoSpecial-a, że mój silnik ma numer > 45000



rutramk4

Post autor: rutramk4 » pn lut 05, 2007 23:20

mysle ze do zakupów wystarczy ci tylko AQM



Awatar użytkownika
cwb
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: sob gru 30, 2006 10:15
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Post autor: cwb » wt lut 06, 2007 11:17

hmm ja wymieniałem rozrząd miesiąc temtu zaraz po zakupie. tzn. sprzecyzuje dałem do wymiany.

rozrząd dla alh - 4 rolki, 2 paski, pompa + robocizna - w granicach 1 tys.
głównie elementy firmy ina :P podobno dobra firma


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=102331]były ULUBIENIEC[/url]

Awatar użytkownika
Boczkowski_D
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: sob sty 27, 2007 11:15
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Boczkowski_D » wt lut 06, 2007 22:04

mysle ze do zakupów wystarczy ci tylko AQM
Niestety z rozrządem nie ma tak dobrze. Trzeba znać numer silnika, bo od niego ponoć zależy długość paska rozrządu. Czyżby te oznaczenia były tak tajemnicze?? :P



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 116 gości