potrzebna pomoc z rozrzadem w vw passacie b4 tdi

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
stefany
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 12:03
Lokalizacja: bydgoszcz

potrzebna pomoc z rozrzadem w vw passacie b4 tdi

Post autor: stefany » ndz lut 04, 2007 12:25

witam serdecznie. mam problem jakies 1 mc temu niemoglem odpalic passata 1.9 tdi probowal zaskoczyc ale kopcil tak jakby nieprzepalal paliwa po jakis 20 probach odpalania odpalil w koncu ale przy odpaleniu strasznie zakopcil ( tak zadymil jak kamaza bym odpalal ). jechal ok a po rozgrzaniu palil na dotyk jak ostygl to problem sie powtorzyl. rozebralismy rozrzad okazalo sie ze rozrzad jest przestawiony na kole pompy wtryskowej o 2 zeby. wymienilem pasek na nowy ustawilem rozrzad i wszystko bylo ok dodam ze niewymienialem napinacza bo mechanik stwierdzil ze jest dobry.( na starym pasku i napinaczu bylo zrobione okolo 25 tys km) teraz znowu problem sie powtorzyl niemozna go odpalic jest ten sam efekt . jaka moze byc przyczyna tego ze sie tak dzieje. dodam ze jest to passat 19 tdi b4 z 1995 r



Awatar użytkownika
S1BART1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 20:25
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Post autor: S1BART1 » ndz lut 04, 2007 13:37

Sprawdz ponownie rozrzad -moze znowu przeskoczyl i sprawdz jak jest napiety pasek moze jest za luzny .Nie odpalales go przypadkiem na popych lub ciagles na linie zeby zapalil Jak tak to mogl przeskoczyc



Awatar użytkownika
GSOWIEC
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: wt sty 17, 2006 23:30
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: GSOWIEC » ndz lut 04, 2007 14:10

Zdarza się też, że rozrząd przestawia się, gdy koło pasowe wału korbowego kiwa sie na boki. Widać to gołym okiem na pracującym silniku. Sprawdź to koniecznie, bo to poważna sprawa!

NP. W TYM TEMACIE ZNAJDZIESZ WIĘCEJ SZCZEGÓŁÓW ZWIĄZANYCH Z TĄ USTERKĄ.
Znajdziesz znacznie więcej o tej usterce wpisując w szukajce hasło "klin wału korbowego" lub "koło zębate wału korbowego"



Awatar użytkownika
stefany
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 12:03
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: stefany » ndz lut 04, 2007 16:20

auto niebylo zaciagane a co do klina to z tego co wiem i patrzylem w etce to w silniku 1Z w latach 1994 do 1996 w dieslu klin niewystepuje pasek napiety byl ok.



Awatar użytkownika
GSOWIEC
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: wt sty 17, 2006 23:30
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: GSOWIEC » ndz lut 04, 2007 16:29

stefany pisze:a co do klina to z tego co wiem i patrzylem w etce to w silniku 1Z w latach 1994 do 1996 w dieslu klin niewystepuje
Owszem nie ma tam klina jak w AAZ cz 1Y, ale mimo zastosowania innego rozwiązania (tzw półksiężyc, który też jest klinem mimo wszystko), zębatka też czasem wyrabia czoło wału, co powoduje przestawianie się rozrządu. Dlatego napisałem, żebyś zwrócił na to uwagę.



Awatar użytkownika
stefany
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 12:03
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: stefany » ndz lut 04, 2007 16:46

ok. dzieki poczytalem troche i zobacze co z tym kolem na wale.

[ Dodano: 05 Lut 2007 21:55 ]
witam. jednak w silniku 1Z tdi z 1996r tez zrywa sie kolo na wale . kilka zdjec zobaczcie co sie stalo z kolem Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

[ Dodano: 05 Lut 2007 21:58 ]
silnik ma przejechane 195 tys km



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 138 gości