Czy czesto pada dwumasowe kolo zamachowe w MK4?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

bonzaj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: sob gru 02, 2006 14:47
Lokalizacja: dolnyslask

Czy czesto pada dwumasowe kolo zamachowe w MK4?

Post autor: bonzaj » pt lut 02, 2007 09:31

zamierzam kupic GOLFA IV 1.9 TDI110 lub 130KM (nie orientuje sie w oznaczeniach 110 ASV 130 ASZ - co to znaczy). CZy czesto pojawia sie awaria w tym modelu dwumasowego kola zamachowego -jaki koszt naprawy. :kufel:
Ostatnio zmieniony pt mar 02, 2007 10:58 przez bonzaj, łącznie zmieniany 1 raz.



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: GOLF MK IV PYTANIE-BARDZO PILNE !!!

Post autor: RobertP » pt lut 02, 2007 09:45

bonzaj pisze:nie orientuje sie w oznaczeniach 110 ASV 130 ASZ - co to znaczy
są to typy/modele/rodzaje silników (jest to oznaczenie 3 literowe wybite na nich na bloku)
jest też ono na naklejce w bagażniku, na naklece od pokrywy rozrządu, po oznaczeniach
tych możesz dokładnie wiedzieć ile własnie KM ma Twój silnik z oznaczeń fabrycznych
wg pomiarów na hamowni jest inaczej albo mniej albo deczko więcej ;-) ale to inna sprawa


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt lut 02, 2007 10:03

bonzaj pisze:GOLFA IV 1.9 TDI110 lub 130KM (nie orientuje sie w oznaczeniach 110 ASV 130 ASZ - co to znaczy). CZy czesto pojawia sie awaria w tym modelu dwumasowego kola zamachowego -jaki koszt naprawy
ASV - silnik na pompie - 110km (po wirusie 140)

ASZ - pompowtryski - 130km (po wirusie 170)

naprawa dwumasa 1500 minmium, lub wymiana na jednomasowe...

nie zdarza się często, można przelatać 300kkm i nic a można w 90 kkmm rozwalić sprzęgło...



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » pt lut 02, 2007 10:58

Witam.
Słyszeliście może o tym, że kiedyś Auto Motor und Sport zrobili powównanie na hamowni tych silników. Wyszło, że zamiast 130 ma 147 KM, zamiast 101, jest 113 zamiast 110 chyba ok 120 :D Kilka lat temu gdzieś to wyczytałem. Prawdopodobnie VW daje bonusa ;)
Możliwe, że dlatego, by po 10 latach silnik miał jeszcze deklarowaną przez producenta moc? Może też dlatego, że w Niemczech opłąty od samochodu są uzależnione od mocy (inaczej jak u nas). Przyjemność z jazdy jest jak samochodem 147 konnym, w porównaniach w prasie, TV wygrywa dynamiką z 135 konnymi samochodami (pochlebstwa prasowe pewnie też poprawiają sprzedaż).

Pozdrawiam.

[ Dodano: 02 Lut 2007 10:01 ]
A ktoś kiedyś napisal na forum, że jego ARL przed programem mial o chyba z 10 KM więcej?



Awatar użytkownika
jacekd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: sob paź 29, 2005 19:15
Lokalizacja: Poznan
Auto: MK6 TSI160
Silnik: CAVD

Post autor: jacekd » pt lut 02, 2007 19:58

Grzesiekk1982 pisze:Witam.
Słyszeliście może o tym, że kiedyś Auto Motor und Sport zrobili powównanie na hamowni tych silników. Wyszło, że zamiast 130 ma 147 KM, zamiast 101, jest 113 zamiast 110 chyba ok 120 :D ..
To ze TDI maja bonusy to wiadomo od dawna i powie Ci o tym kazdy kto robi wirusy i umie ustawic dobrze hamownie.
Auto Motor und Sport chyba mialo posmarowane ze im takie wyniki wyszly albo mieli cos nie tak z hamownia.
W kazdym razie, bonusy od 2-3KM do 8-8KM zdarzaja sie, moj np. mial 136KM / 313Nm wobec katalogowych 130KM / 310Nm.


MK6 HL - TSI160

rutramk4

Post autor: rutramk4 » sob lut 03, 2007 00:53

dodam moze troszke nie na temat chociarz moze z waszych odpowiedzi terz sie cos przyda bonzaj'owi przy kupnie golfika. axr 2002r co to za motor na pompie czy pompowtryskach?i jak ktos moze napisac cos wiecej na temat tego motoru (co da wirus czy warto,ile ma mocy i momentu fabrycznie)z gory dzieki.
pozdrawiam



robert24
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: śr sty 12, 2005 23:05
Lokalizacja: głuchołazy
Kontakt:

Post autor: robert24 » sob lut 03, 2007 01:13

witam i dodam jeszcze :
130 km i 150 km w porównaniu do całej reszty gamy silników łącznie z 105 PD i 115 PD itp. TDI... mają kadłub wykonany z trwalszego (lepszego) stopu, olejowe tłoki, półosie rodem z ciężarówki itd. ... przedewszystkim są trwalsze (oczywiście zależy jak kto wykorzystuje te moce...)
wracając jeszcze do chipa, np. 115 km PD podkręcona do prawie 150 km - blado wypada jej żywotność w porównaniu np. 130 km PD podkręcona na prawie 160 km...


MOC jest bogiem PREDKOSC nalogiem NITRO zabawa TURBO podstawa
[200PS; 420NM]

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » sob lut 03, 2007 12:40

rutramk4 pisze:axr 2002r co to za motor na pompie czy pompowtryskach?
Pompowtryskiwacze.
Pojemność 1896
Bieg jałowy 860 - 940 (obr. na minutę)

Ciśnienie sprężania
Stan normalny 25 - 31(bar)
Minimum 19 bar)
Ciśnienie oleju 2.0/2000 (bar / obr. na minutę)
Ukłąd zasilania (marka i typ) Bosch TDi / PDE
Ustawienia rozrządu na pompie wtryskowej (dynamiczne) 1° ± 3° / 750-1000 (° prz. zwr. odk./obr. na min)

Układ chłodzenia
Ciśnienie 1.4 - 1.6 (bar)
Termostat otwiera się przy 85 - 105(°C)
Wentylator działa przy:
Etap 1 / wentylator 1 - 92 - 97(°C)
Etap 2 / wentylator 2 - 99 - 105(°C)

Miska olejowa silnika, razem z filtrem 4.3(l)
Wkład zapasowy do skrzyni biegów 2.5(l)
Układ chłodzenia 6.0(l)

Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
inspire
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 12:41
Lokalizacja: ???

Post autor: inspire » ndz lut 04, 2007 09:24

robert24 pisze:130 km i 150 km w porównaniu do całej reszty gamy silników łącznie z 105 PD i 115 PD itp. TDI... mają kadłub wykonany z trwalszego (lepszego) stopu, olejowe tłoki, półosie rodem z ciężarówki itd. ... przedewszystkim są trwalsze (oczywiście zależy jak kto wykorzystuje te moce...)
Jesteś pewien ?? przeglądałeś etkę?? Ja twioerdze że bloki są te same, inne mają korbki, tłoki itd.
robert24 pisze:wracając jeszcze do chipa, np. 115 km PD podkręcona do prawie 150 km - blado wypada jej żywotność w porównaniu np. 130 km PD podkręcona na prawie 160 km...
co masz na myśli ??


Często pomykam A4 i 1-ką Katowice-Warszawa

Awatar użytkownika
jacekd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: sob paź 29, 2005 19:15
Lokalizacja: Poznan
Auto: MK6 TSI160
Silnik: CAVD

Post autor: jacekd » ndz lut 04, 2007 16:48

inspire pisze:
robert24 pisze:wracając jeszcze do chipa, np. 115 km PD podkręcona do prawie 150 km - blado wypada jej żywotność w porównaniu np. 130 km PD podkręcona na prawie 160 km...
co masz na myśli ??
Podejrzewam ze wytrzymalosc korb, ktore w wersji 115KM sa po prostu za slabe, by wytrzymywac wiekszy moment obrotowy :/


MK6 HL - TSI160

Awatar użytkownika
BZYCZEK2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 10:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: BZYCZEK2 » pt mar 02, 2007 08:53

jacekd pisze:Podejrzewam ze wytrzymalosc korb, ktore w wersji 115KM sa po prostu za slabe, by wytrzymywac wiekszy moment obrotowy :/
hmm wracajac do tematu to czy te korby mozna np. teraz sobie wymienic?
zeby miec pewnosc ze jednak sa odswiezone i wogole....



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pt mar 02, 2007 09:57

BZYCZEK2 pisze:hmm wracajac do tematu to czy te korby mozna np. teraz sobie wymienic?
zeby miec pewnosc ze jednak sa odswiezone i wogole....
a czemu chcesz wymianiać z tych co masz na takie same czy jakieś mocniejsze do killowania auta? i pytanie do tego jeszcze na jakie ? :chytry:
czy tylko po to żeby mieć pewność że masz nowe ? :bajer:


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pt mar 02, 2007 10:20

a tam marudzicie, ze 115 slaba do krecenia. pakarod w wroclawia ma juz teraz 190KM w AJM. wszystko robione przez Aligatora oprocz fmica.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
BZYCZEK2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 10:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: BZYCZEK2 » pt mar 02, 2007 12:05

RobertP, jak by sie dalo wymienic na lepsze to bym wymienil... ale totalnie nie wiem jaki to koszt...
bo mam w planach podkecenie silniczka..



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 136 gości