Swap silnika z JP na JR

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
boro50
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: śr sty 03, 2007 16:23
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Swap silnika z JP na JR

Post autor: boro50 » pn sty 29, 2007 15:14

Witam.
Mam Golfa 1.6d silnik JP. Z racji tego, że mój silnik już kończy swój żywot (brak ciśnienia - remont to koszt ok. 1000zł), planuję jechac do niemcowa i przywieźc drugiego golfa, tym razem 1.6td (czyli silnik JR) na części. Chciałbym wstawic silnik, resztę części zostawic "nawrazieco". I tu moje pytanie. Czy przy tym swapie konieczne są jakieś drastyczne przeróbki (np nie pasują mocowania silnika), czy trzeba coś zmieniac w układzie napędowym/kierowniczym/hamulcowym? Drugie pytanie (nie wiem czy można :blush: ): próbował ktoś jechac do Niemiec z własnymi blachami, ubezpieczeniem itp., tam kupic auto i na tych blachach przyjechac do Polski (ze względu na ograniczenie kosztów)? Czy na granicy sprawdzają takie rzeczy jak VIN (bo nr silnika i tak w dowodzie nie mam)? Dodam, że nie chcę go rejestrowac, potrzebny mi jedynie dawca organów do mojej padliny. Czy skrzynie pasują do obu silników (tzn. od JP do JR i na odwrót)? Na co jeszcze zwrócic uwagę przy takiej zamianie? Z góry dziękuję za odpowiedzi.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=124618]VW Golf III 1.9TD by boro50, teraz już TDI :D[/url] - Zapraszam!
[url=http://www.instalacjecaraudio.pl/sound_off/25_volkswagen_golf_1993.html][img]http://www.instalacjecaraudio.pl/signature.php?id=25[/img][/url]

bizak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:31
Lokalizacja: Rogoźno
Kontakt:

Post autor: bizak » pn sty 29, 2007 15:38

z tego co sie orientuje to silnik bedzie pasowal bez problemu, ale niech tez fachowcy sie wypowiedza,
co do granicy to przy przkraczaniu sprawdzaja tylko dowod osobisty (ew. paszport) tak ze przejedziesz bez problemu przez sama granice, pecha bedziesz mial jak trafisz na jakas szczegolowa kontrole gdzie beda sprawdzali numery auta (co sie rzadko zdarza) tak ze wydaje mi sie ze bez problemu uda ci sie przejechac


Pozdrawiam Bizak

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn sty 29, 2007 16:46

Jeśli chodzi o silnik to :

Robiłem takie swapa u siebie :PPP z tym ze moj dieslek smigał ostro ale mi nie starczał :PP hehe

Wiec tak wyciagasz silnik z TD !! i wkłądasz swój :PP oto cała filozofia :PP Wszystko pasuje bez problemu !! wszystko gra !! A no i oczywiscie puszke filtra powirtrza tez przekładasz :P bo JP ma na silniku a TD z poku :P !!!

Ja bym na twoim miejscu przełozył sobie jeszcze wkład wydechowy !!! bo z Td jest wieksza średnica (ja musze sobie to zrobić jak jakis dorwe :P) i od razu wywalić tłumik środkowy !! zeby spalinki lepiej uciekały :P

Jeśli masz jakieś konkretne pytania to wal !! chętnie pomoge :)) bo tez zmieniałęm z JP na JR !!!:D:D:D



Awatar użytkownika
garczus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: śr wrz 20, 2006 23:42
Lokalizacja: Katowice[SK]
Kontakt:

Post autor: garczus » pn sty 29, 2007 18:20

dokladnie tak jak koledzy mowia, przelozyc takie motory to jest jakes 3h roboty i juz jezdzisz TDkiem, a co do przejazdu to bez obaw, jak nie bedziesz szalal to dojedziesz bez problemow.
Powodzenia:)


nie sztuką jest mieć nowego golfa, sztuką jest wsadzić całe serce w starego by wyglądał jak nowy
Moje MK1 Cabrio: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1461509#1461509

Awatar użytkownika
anton:-)
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 644
Rejestracja: wt maja 09, 2006 17:11
Lokalizacja: woj. Lubelskie - Włodawa
Kontakt:

Post autor: anton:-) » pn sty 29, 2007 20:46

podłacze sie do tematu i zepatam czy 1.9 TD mozna tez włozyc bez problemu bo na pierwszy rzut oka jest taki sam jak silniczek JR


G R U P A L U B E L S K A

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn sty 29, 2007 22:29

garczus pisze:dokladnie tak jak koledzy mowia, przelozyc takie motory to jest jakes 3h roboty i juz jezdzisz TDkiem
ja wyciągnołem i włozyłem w 40 min :PP powaga :PP
ale to wyciągaliśmy z bratem juz 2 raz to wsio wiedzilismy hehe juz wprawieni:)



Awatar użytkownika
boro50
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: śr sty 03, 2007 16:23
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: boro50 » wt sty 30, 2007 00:51

hehehe. Witam i wielkie dzięki za odpowiedzi. Co do części to na pewno przełożę także i układ wydechowy (o ile jeszcze będzie się nadawał :D) i trochę pierdółek typu manetki, a jak bedą w dobrym stanie to i fotele, także "remont kapitalny". Tak więc teraz tylko szukać dawcy i na pewno będę miał do Was jeszcze wiele pytań. To_mas: odezwę się na pewno. Po auto będę jechał na początku lub w połowie marca i myślę, że do końca marca gofer dostanie nowe serduszko i lakierek i trochę "obudzi się w nim młodzieńczy zapał" :D. Jak skończę robotę to się z Wami podzielę (oczywićie jak będziecie chcieli :D).

Ps. To_mas: mój gofer jest takiego samego kolorku (ale nie wiedziałem, że ma taką nazwę :D) :pub: :pub:


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=124618]VW Golf III 1.9TD by boro50, teraz już TDI :D[/url] - Zapraszam!
[url=http://www.instalacjecaraudio.pl/sound_off/25_volkswagen_golf_1993.html][img]http://www.instalacjecaraudio.pl/signature.php?id=25[/img][/url]

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » wt sty 30, 2007 01:01

boro50 pisze:Ps. To_mas: mój gofer jest takiego samego kolorku (ale nie wiedziałem, że ma taką nazwę :D ) :pub: :pub:
no to juz wiesz :PP bardzo sie moze przydać jak idziesz dorobić lakier do lakiernika :PP hehe a pozatym masz wypisany i lakier i oznaczeni silnika z tyłu na pasie od środka bagaznika naklejona kartka:D:D
boro50 pisze:To_mas: odezwę się na pewno.
spoko słuze pomocą jak tylko bede mogł
Ja tu bardzo czesto jestem :P heh



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 188 gości