Chłodnica oleju - wyniana

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Hans_J23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt wrz 08, 2006 17:35
Lokalizacja: Lubuskie

Chłodnica oleju - wyniana

Post autor: Hans_J23 » pn sty 29, 2007 16:15

Golf MK2 TD 91r.

Podczas wymiany węży układu chłodzenia pękło mi w chłodnicy oleju u podstawy jedno ujście do węża. Szykuje się jutro do wymontowania jej i sprawdzenia czy da się jeszcze to zlutować/zespawać. Ma ktoś doświadczenie przy wymontowywaniu chłodnicy? Jak wykręcę filtr to dużo oleju wycieknie ? Czy opłaca się lutować?



jantar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz lip 24, 2005 14:39
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: jantar » pn sty 29, 2007 16:33

Nie polutujesz bo to jest aluminium. Ja kupiłem na szrocie za 50 zł używkę i już dwa lata jest git. Wymiana banalna - pod filtrem taka duża nakrętka.



Awatar użytkownika
ghoost
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 208
Rejestracja: sob paź 28, 2006 20:34
Lokalizacja: zamość/kraków

Post autor: ghoost » pn sty 29, 2007 17:16

Lutowac można ale nie w domu :bajer: sa specjalne zaklady ktore regeneruja wlasnie chlodnice... uszczelniaja, wycinaja fragmenty uszkodzone i wstawiaja nowe... koszt duzo mniejszy niz zakup nowej chlodnicy. W domu raczej nie masz szans tego zrobic, ale zrób tak jak kolega jantar pisze... czyli uzywana ze szrotu :bigok: pzdr


just do it:)
moje cudo http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=971572&sid=850f22cf6962c38706d83579013f4a00#971572

Hans_J23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt wrz 08, 2006 17:35
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Hans_J23 » pn sty 29, 2007 18:42

Byłem na szrocie i gość pokazał mi zardzewiałą chłodniczkę za 80 zeta :kac: kpina. A jak z tym olejem? Ile wyleci jak wykręcę filtr oleju? Chcę zalutować chłodnicę, zmontować i pojechać na wymianę oleju.
Dodatkowo - czy muszę koniecznie kombinować nową uszczelkę pod chłodniczkę (pomiędzy wspornik a chłodnicę).



Awatar użytkownika
ghoost
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 208
Rejestracja: sob paź 28, 2006 20:34
Lokalizacja: zamość/kraków

Post autor: ghoost » pn sty 29, 2007 20:40

Mowisz ze chcesz zalutowac chlodnice, a moglbys napisac jak chcesz to zrobic, bo rozumiem ze sam bedziesz to robil, tak z ciekawosci... jak splynie olej do miski to niewiele powinno Ci wyciec, mysle ze z 50-100 ml to max + to co w filtrze bedzie.
a na allegro patrzyles, nie ma nic ciekawego??
pzdr


just do it:)
moje cudo http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=971572&sid=850f22cf6962c38706d83579013f4a00#971572

Hans_J23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt wrz 08, 2006 17:35
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Hans_J23 » pn sty 29, 2007 20:44

sam tego nie będę robił, są warsztaty co naprawiają chłodnice (lutują). Najtaniej znalazłem na allegro po 105 zł (+ koszmarna dostawa za 19-25 zł) http://www.allegro.pl/item160804445_vw_ ... _hit_.html



Awatar użytkownika
boro50
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: śr sty 03, 2007 16:23
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: boro50 » wt sty 30, 2007 13:07

Jak już zdejmiesz filtr oleju to odkrę i korek spustowy od oleju. Wymień chłodnice, załóż filtr, dokręc korek i nalej świeżego oleju. Potem włącz na chwilę silnik, żeby kontrolka od oleju zgasła i wyłącz. Masz dwa problemy za jednym zamachem - i chłodnice i wymianę oleju. No i kilka groszy Ci zostanie w kieszeni.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=124618]VW Golf III 1.9TD by boro50, teraz już TDI :D[/url] - Zapraszam!
[url=http://www.instalacjecaraudio.pl/sound_off/25_volkswagen_golf_1993.html][img]http://www.instalacjecaraudio.pl/signature.php?id=25[/img][/url]

Hans_J23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt wrz 08, 2006 17:35
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Hans_J23 » wt sty 30, 2007 16:54

UFF, wymieniłem :grin: Znalazłem na innym szrocie za 80zł.
faktycznie, po odkręceniu filtra wyleciało około 50-100 ml oleju. Od razu nie wymieniałem oleju, najpierw pojeżdżę i sprawdzę czy nie ma przecieku nad chłodnicą (zostawiłem stary o-ring, jeszcze dobry) i przecieku płynu chłodzącego.

THX,all



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 156 gości