problem z temperatura silnika

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

gegos
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 21:00
Lokalizacja: wrocław

Post autor: gegos » pn sty 29, 2007 09:43

WItam, ja w sobote wymienilem czujnik i dlaej mi wskazuje 80 st., stwierdzilem ze w zeszym roku wymienilem termostat na gates (wczesniej max 70 st) musialem wlozyc z temp otwarcia 82 st i dlatego tak sie dzieje. co o tym myslicie?



JoKeR =]
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pn sty 29, 2007 09:00
Lokalizacja: Lublin

Post autor: JoKeR =] » pn sty 29, 2007 09:48

ja tez tak mialem i nie widzialem roznicy przy spalaniu w 70 stopniach na trasie czy 90 po miescie ;) wiec nie wydaje mi sie zeby to mialo jakies duze znaczenie :P jezeli nie lapie 110 stopni to jeszcze jest znosnie :D



Awatar użytkownika
kamyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw sty 25, 2007 21:01
Lokalizacja: stuchowo
Kontakt:

temperatura silnika

Post autor: kamyk » wt sty 30, 2007 00:06

czujnik latwo sprawdzic zostaw samochod na chodzie na postoju i temperatura sie podniesie na wskazniku jesli jest dobry czujnik jesli sie nie podniesie to sprawdz wskaznik poprzez polaczenie kabli a czujnik wymontuj i podlacz pod niego kable z jakas zarowka i zanorz go w goracej wodzie tak jak sie sprawdza termostat i sie okaze co jest zepsute lepiej tak robic nirz wymieniac i wydawac forse na darmo pozdro :hmm:


kamyk

Awatar użytkownika
Zibi art
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: czw sty 11, 2007 15:19
Lokalizacja: Gorzow wlkp.
Kontakt:

Post autor: Zibi art » pn lut 26, 2007 12:01

Mój problem rozwiązałem tak:
Zorientowałem się w cenach czójnika (40-70)i termostatu(ok.30) i pojechałem na szrot po czujnik. Oryginalny czójnik do mojego golfa wyciągnąłem za 30 zł i na miejscu wymieniłem(żeby się upewnieć czy działa) przy okazji dostałem troche płynu na dolewke, na postoju ładnie temperatura szła do góry czego nie miałem na starym czujniku. Temp. doszła ponad 70 st. (widzę, że czójnik sprawny) to podziękowałem i pojechałem sobie do domku. Po drodze temp. zaczęła spadać i w tym momencie już wiedziałem , że walniety termostat, pownieważ obieg szedł przez chłodniece, zimne powietrze podczas jazdy ją chłodziło i "de fakto" temp. spadła. Termostat kupiłem za 30 zł. firmy Whaler :) Wymiana termostatu bez pośpiechu i przy kilku piwkach zajęła mi 3 h łącznie ze zmaną płynu do chłodnicy :) Teraz wszystko gra, temp. po kilku kilometrach wynosi 82-85 st i zauważyłem miejsze spalanie :)
Kszt naprawy:
czójnik oryginalny używany - 30 zł
termostat Whaler - 30 zł
płyn do chłodnic - 20 zł
wymiana we własnym zakresie :D

Stary czójnik mam na zapas.


--->323F--->6500obr./min--->red zone--->sound--->[img]http://i35.photobucket.com/albums/d181/ihaveacolourtv/295953439_l.gif[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1311055&sid=15ea422bbe5cc6286dff6446b88ad42f#1311055]mój "pseudoterenowy" golfiiiik:D[/url]

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pn lut 26, 2007 12:08

Zibi art pisze:czójnik oryginalny używany - 30 zł
nie opłaca się za 30zł używanego
za tyle na allegro mozna mieć nówkę


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
Zibi art
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: czw sty 11, 2007 15:19
Lokalizacja: Gorzow wlkp.
Kontakt:

Post autor: Zibi art » wt lut 27, 2007 00:18

RobertP pisze:
Zibi art pisze:czójnik oryginalny używany - 30 zł
nie opłaca się za 30zł używanego
za tyle na allegro mozna mieć nówkę
Poróbka może zaraz po założeniu może źle wskazywać, do mnie pasuje tylko 4-pinowy z zieloną opaską cieżko taki znaleźć, do innych wersji silnikowaych są inne.


--->323F--->6500obr./min--->red zone--->sound--->[img]http://i35.photobucket.com/albums/d181/ihaveacolourtv/295953439_l.gif[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1311055&sid=15ea422bbe5cc6286dff6446b88ad42f#1311055]mój "pseudoterenowy" golfiiiik:D[/url]

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » wt lut 27, 2007 09:24

Zibi art pisze:Poróbka
a czemu sądzisz że to podróbka ? wiele osób z forum kupowało z allegro
w ASO taki kosztuje coś ok.90zł
Zibi art pisze:Poróbka może zaraz po założeniu może źle wskazywać
jak zły założysz to będzie źle wskazywać
trzeba wiedzieć co się zakłada i nie jest powiedziane że podróbka źle wskazuje
Zibi art pisze:do mnie pasuje tylko 4-pinowy z zieloną opaską cieżko taki znaleźć
moge Ci oddac taki z zieloną opaską za darmo ale też źle wskazuje za dużo ...
i nie kupiony na Allegro
a jak już to się nie szuka tylko kupuje i to bez problemu :jezor:
Zibi art pisze:do mnie pasuje tylko 4-pinowy
do diesli w tym td i tdi są właśnie 4 pinowe (przynajmniej do mk3, mk4 i paska b3 i b4 napewno)


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
Zibi art
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: czw sty 11, 2007 15:19
Lokalizacja: Gorzow wlkp.
Kontakt:

Post autor: Zibi art » wt lut 27, 2007 13:53

Chciałem wszystkim przedstawić jak ja się pozbyłem problemu z błędnym wskazaniem temperatury, kolega sugeruje robienie zakupów na allegro , ja wolałem osobiście iść i wymienić na szrocie czujnik i odrazu sprawdzić czy działa (nie miałem omomierza do sprawdzenia starego szujnika). Gdzie kupie na allegro do mojego modelu nowy oryginalny czujnik temp. cieczy chłodzącej za 30zł (4 pinowy z zieloną opaską do diesla)? kpina!!! intercars 69zł , inny sklep 49 nieoryginalny, jeszcze może dopisz , że przy pomocy zapałki i sznurówki dorobie sobie 6 bieg :D


--->323F--->6500obr./min--->red zone--->sound--->[img]http://i35.photobucket.com/albums/d181/ihaveacolourtv/295953439_l.gif[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1311055&sid=15ea422bbe5cc6286dff6446b88ad42f#1311055]mój "pseudoterenowy" golfiiiik:D[/url]

Awatar użytkownika
kkkubek
VW Baron
VW Baron
Posty: 3002
Rejestracja: pn paź 04, 2004 00:05
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: kkkubek » wt lut 27, 2007 14:11

No widze ze tez ma ten problem dlugo sie grzeje i stoi ciagle na 70 stopniach :grrr:


NORD-VAG.PL

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » wt lut 27, 2007 15:16

Zibi art pisze:Gdzie kupie na allegro do mojego modelu nowy oryginalny czujnik temp. cieczy chłodzącej za 30zł (4 pinowy z zieloną opaską do diesla)? kpina!!! intercars 69zł , inny sklep 49 nieoryginalny, jeszcze może dopisz , że przy pomocy zapałki i sznurówki dorobie sobie 6 bieg :D
już Ci napisałem że jak bardzo potrzebujesz to oddam Ci za darmo oryginalny
z zieloną opaską i z niemieckim pudełkiem może znalazłbym nawet paragon ze sklepu :bigok:
co do 6 biegu to jak chcesz to zrób sobie z czego chcesz, ja Ci bronić nie mogę :bigok:

[ Dodano: Wto Lut 27, 2007 14:19 ]
kkkubek pisze:No widze ze tez ma ten problem dlugo sie grzeje i stoi ciagle na 70 stopniach :grrr:
czy w kabinie masz ciepło, po czym sądzisz że długo się grzeje tylko po wskaźniku ?
sprawdzałeś dolny waż od chłodnicy ?
nie chcę wyrokować ale możesz mieć zarówno termostat i dodatkowo jeszcze
czujnik temepratury uszkodzony
pomierz ten czujnik temperatury
powinien mieć wartości takie jak na tym jpg ...
obrazek zapożyczony od Grzesiekk1982
Obrazek


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
Darass
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: sob sty 21, 2006 18:42
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Darass » wt lut 27, 2007 15:34

a tez mam tak że trzyma 80 stopni, tyle że przy 92-93 włancza sie juz wentylator, wiec to moze sam wskaźnik.

ale ja na razie nic nie bede kombinował, bo widze że niektórzy pozmieniali czujniki i po 100 stopni wskazywało. jest ok jak jest ;)



Awatar użytkownika
kkkubek
VW Baron
VW Baron
Posty: 3002
Rejestracja: pn paź 04, 2004 00:05
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: kkkubek » wt lut 27, 2007 18:14

RobertP pisze:
Zibi art pisze:
kkkubek pisze:No widze ze tez ma ten problem dlugo sie grzeje i stoi ciagle na 70 stopniach :grrr:
czy w kabinie masz ciepło, po czym sądzisz że długo się grzeje tylko po wskaźniku ?
sprawdzałeś dolny waż od chłodnicy ?
nie chcę wyrokować ale możesz mieć zarówno termostat i dodatkowo jeszcze
czujnik temepratury uszkodzony
pomierz ten czujnik temperatury
powinien mieć wartości takie jak na tym jpg ...
obrazek zapożyczony od Grzesiekk1982
Obrazek
Bardzo powoli temp. rosni na wskazniku,dokaldnie jeszcze nic nie sprawdzalem,temp. nawiewow tez powoli robi sie ciepla.


NORD-VAG.PL

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 213 gości