Wymiana chłodnicy...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

sampras81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pt gru 22, 2006 21:22
Lokalizacja: Lubin

Wymiana chłodnicy...

Post autor: sampras81 » ndz sty 28, 2007 23:31

Witam. Nie dawno miałem stłuczkę gdzie między innymi ucierpiała chłodnica,ale jej nie wymieniłem tylko skleiłem...bo wiadomo taniej. Ale od nie dawna zaczeła mi cieknąć więc kupiłem nową. Moje pytanie brzmi czy musze wymienic ja cz moge jeszcze pojeżdzić na starej i od czasu do czasu dolac płynu....bo troche nie mam czasu jej wymienic.Pozdrawiam



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » pn sty 29, 2007 00:03

to zależy ile ubywa tego płynu, czy nie jest gdzieś przytkana. Jeżeli mało to jezdzij tylko uważaj żeby sie gdzieś nie rozszczelinła muisz być przygotowany na nagły skok temp. jak Ci wywali płyn.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: Wymiana chłodnicy...

Post autor: RobertP » pn sty 29, 2007 09:12

sampras81 pisze:Moje pytanie brzmi czy musze wymienic ja cz moge jeszcze pojeżdzić na starej i od czasu do czasu dolac płynu....bo troche nie mam czasu jej wymienic.Pozdrawiam
jak niewiele jeździsz i b.mało ubywa to mozesz dolewać, ale wiedź o tym że jak jest
ciepły to płyn w w tym obiegu zamkniętym ma większe ciśnienie i więcej moze Ci ubyć
w czasie jazdy jak się dobrze rozgrzeje,
nie przesadzaj wymiana chłodnicy to jedno drobne popołudnie w garażu, może
nawet bez kanału i po sprawie, dasz radę same, wymień lepiej :bigok:


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

JoKeR =]
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pn sty 29, 2007 09:00
Lokalizacja: Lublin

Post autor: JoKeR =] » pn sty 29, 2007 09:16

sampras81, dasz rade wymienic sam wiec wymień ;) a skoro masz nowa to trzeba juz poswiecic ten jeden wieczor.

a i proponuje kupic nowe zaciski na rury idace do chlodnicy bo zalozyc pozniej stare to katorga ;]

pozdrawiam.



sampras81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pt gru 22, 2006 21:22
Lokalizacja: Lubin

Post autor: sampras81 » wt sty 30, 2007 21:37

Więc znalazłem czas i wymienilem chlodnice, ale nie jest wszystko tak jak mam być, tak jak wczesniej napisałem mialem stłuczke i w wyniku tego ucierpiala chlodnica. I chyba tez czujnik temp. po wymianie chlodnicy niewskazuje mi temp. oraz mruga kontrolka od ukladu chlodzenia....Jak myslicie czy to jest czujnik czy moze cos innego? Prosze o pomoc....



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » wt sty 30, 2007 21:40

sampras81 pisze:I chyba tez czujnik temp. po wymianie chlodnicy niewskazuje mi temp. oraz mruga kontrolka od ukladu chlodzenia....Jak myslicie czy to jest czujnik czy moze cos innego?
za to co mas zna zegarze czyli temperature odpowiada inny czujnik,
masz go w kroćcu przy głowicy (do tego czujnika dochodzi kabel 4 żyłowy)
a ten od mrugającej kontrolki masz w zbiorniczku wyrównawczym (dochodzi kabel 2 żyłowy)
uzupełnij płyn na zimnym silniku, i włóż wtykę może spadła, może za mało płynu ???
i dopiero zapal samochód :bigok:


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » wt sty 30, 2007 22:14

stawiam na mala ilosc plynu po odpowietrzeniu.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

sampras81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pt gru 22, 2006 21:22
Lokalizacja: Lubin

Post autor: sampras81 » ndz lut 04, 2007 21:05

SouleR pisze:stawiam na mala ilosc plynu po odpowietrzeniu.

płyn jest w normie... kontrolka plynu mruga tylko po odpaleniu silnika, jak go zgasze i znów odpale juz nie mruga... Jezeli chodzi o temp. silnika wskazówka nie przekracza 70 stopni, czy to dobrze?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 136 gości