Zima i TDI

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mietek333
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pt lis 03, 2006 10:40
Lokalizacja: lubelskie
Kontakt:

Zima i TDI

Post autor: mietek333 » ndz sty 28, 2007 10:36

Witam wszystkich Forumowiczów.
Zastanawiam się nad eksploatacją Golfa TDI zimą i oto moje pytania:

1. Czy zimą lepiej tankować ropę "uszlachetnioną" np. BP Ultimate(-30st.C) czy dodawać jakieś dodatki do paliwa, a może tankować porządny olej napędowy i wystarczy?

2. Jest ok -10 -15 st. mrozu, samochód stoi niejeżdżony 3-4 dni pod chmurką. Czy codziennie (w bardziej mroźne dni) odpalić go niech sobie pochodzi trochę czy np. przejechać się nim kilka kilometrów czy to nie ma znaczenia dla późniejszego odpalania, ew. wytrącania się parafiny itp.

3. Podczas rozruch zimą przekręcamy kluczyk, czekamy aż kontrolka od świec zgaśnie i włączmy rozrusznik. I tu moje pytanie: Czy kręcimy rozrusznikiem np. 10 sekund aż zaskoczy czy w cyklach po np. 3 sekundy? (w lecie pali od dotknięcia, zimą pali zawsze ale poniżej 10 sekund). Gdzieś czytałem aby wykonać 2-3 cykle podgrzewania świec a potem dopiero rozruch - czy to zdrowe podejście?

Mietek
Ostatnio zmieniony ndz sty 28, 2007 10:38 przez mietek333, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
tespis
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 09:09
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: tespis » ndz sty 28, 2007 11:04

czesc:)
Wydaje mi sie ze jak najbardziej wskazane jest podwojne podgrzanie swiec przed rozruchem. W miare mozliwosci staraj sie codziennie odpalac auto jesli stoi pod chumrka, jesli w garazu to nie musisz. Jak samochod stoi to spala okolo 0,39 litra na godzine wiec daj mu sie rozgrzac:)
Co do ropy to rozmawialem z mechanikiem ktory zajmuje sie tylko dieslami i mowil zeby ich nie stosowac, a jak trzeba to tylko te firmowe. Lepiej tankowac dobra (sprawdzona) rope.


pozdro

TDI AFN http://www.youtube.com/watch?v=O5qLW7eoBkc

Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » ndz sty 28, 2007 11:39

Mi sie wydaje zupełnie na odwrót odpalanie silnika w niskich temp mu szkodzi, a przez 3-4 dni nic mu sie nie stanie. Lepiej zainwestować w dobry akumulator i zatankować sie na BP i to powinno wystarczyć.
Podgrzewanie świec 2 razy pod rzad raczej nie ma sensu chyba ze z przerwami. Podgrzewasz cofasz kluczyk czekasz 10 sek i znowu podgrzewasz i odpalasz. Inaczej drastycznie skracasz żywotność świeczek.

Mój stary klekot bez problemu odpalił po tygodniu stania na mrozie.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
krystek007
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: krystek007 » ndz sty 28, 2007 11:50

Zatankuj na BP bez nadmiernych kombinacji, sprawdź czy świece sa ok. podreguluj kąty wtrysków i przy sprawnych filtrach (paliwa, powietrza) diesel ma odpaliś od ręki nawet po 4 dniach - przynajmniej u mnie tak jest, a tankuje zwykłego diesla na BP.


Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz sty 28, 2007 12:39

mietek333 pisze:Czy zimą lepiej tankować ropę "uszlachetnioną" np. BP Ultimate(-30st.C) czy dodawać jakieś dodatki do paliwa, a może tankować porządny olej napędowy i wystarczy?
Ja taki leję prawie zawsze. Ale kiedyś jak lałem zwyklą na BP też pdpalał przy -33 :bigok:
mietek333 pisze:kręcimy rozrusznikiem np. 10 sekund aż zaskoczy czy w cyklach po np. 3 sekundy?
Dobrze czytałeś, lepiej 2-3 razy jeśli nie chhce odpalić, oczywiście za każdym razem czekaj aż zgaśnie kontrolka świec. Ponadto możesz spróbować np podgrzać świece 2 razy, lub najprawdopodobniej- sprawzić, czy świece nie najaad się do wymiany. Przy - 10 powinien palić od strzała. Wymień też gfiltr paliwa, jeśli jest niewymieniony to też przy zagęszczonej ropie może powodować trudniości z odpalaniem, i sprawdź, czy w przezroczystej rurce pod maską nie ma pęcherzyków poeietrza (na wyłączonym i włączonym silniku).
mietek333 pisze:niejeżdżony 3-4 dni pod chmurką
Nie wiem, bo mój nigdy tyle nie stał niejeżdżony ;)
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
jacekd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: sob paź 29, 2005 19:15
Lokalizacja: Poznan
Auto: MK6 TSI160
Silnik: CAVD

Post autor: jacekd » ndz sty 28, 2007 12:58

marcin999 pisze: Podgrzewanie świec 2 razy pod rzad raczej nie ma sensu chyba ze z przerwami. Podgrzewasz cofasz kluczyk czekasz 10 sek i znowu podgrzewasz i odpalasz. Inaczej drastycznie skracasz żywotność świeczek.
Hmm a to ciekawe bo w instrukcji do mk4 wlasnie takie cos zalecaja w zimne dni.


MK6 HL - TSI160

Awatar użytkownika
tespis
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 09:09
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: tespis » ndz sty 28, 2007 13:54

ja slyszalem zeby podgrzewac po dwa razy i odpalac tak 2 sek po tym jak zgasnie drugi raz kontrolka swiec zarowych. Najwazniejsze jest tak jak mowil kolega, spradz czy masz swieczki zarowe dobre i filtry, jak masz ok to nie bedzie wiekszego klopotu.
Ja codziennie swojego odpalam i garazuje. Dodam ze mam jeden aku od 1999roku


pozdro

TDI AFN http://www.youtube.com/watch?v=O5qLW7eoBkc

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » ndz sty 28, 2007 13:57

jacekd pisze:Hmm a to ciekawe bo w instrukcji do mk4 wlasnie takie cos zalecaja w zimne dni.
Zalecaja od razu dwa razy grzac przed odpaleniem ? Cos mi sie wydaje ze pisza raczej cos w stylu "jesli nie odpala, przeprowadz kolejny raz procedure grzania swiec i sprobuj odpalic ponownie" a to roznica...
Jesli wszystko jest ok, to powinien palic od pierwszego kopa.

[ Dodano: Nie Sty 28, 2007 12:59 ]
tespis pisze:ja slyszalem zeby podgrzewac po dwa razy i odpalac tak 2 sek po tym jak zgasnie drugi raz kontrolka swiec zarowych.
Gdzie takie rzeczy slyszales ?



Awatar użytkownika
tespis
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 09:09
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: tespis » ndz sty 28, 2007 14:03

inek01, w rudzie sl jest taki mechanik ktory zajmuje sie tylko dieslami. Od niego. Mowil wlasnie tez zeby nie dolewac tych roznego rodzaju preparatow do paliwa


pozdro

TDI AFN http://www.youtube.com/watch?v=O5qLW7eoBkc

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » ndz sty 28, 2007 14:07

tespis pisze:inek01, w rudzie sl jest taki mechanik ktory zajmuje sie tylko dieslami.
Moze te jego praktyki maja zastosowanie w dieslach, ale nie w TDI. Direct Injection ma palic i koniec, jesli ma jakies humory tzn ze cos mu dolega.



Awatar użytkownika
tespis
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 09:09
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: tespis » ndz sty 28, 2007 14:11

inek01, poprzednio w rodzinie byly dwa diesle i takie zabiegi dawaly rezultaty ale racja jest ze to byly jednostki wolnossace. W sumie u mnie w Turbo Direct Injection jak jest zimny to swiece grzeja sie dluzej po prostu


pozdro

TDI AFN http://www.youtube.com/watch?v=O5qLW7eoBkc

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » ndz sty 28, 2007 14:15

tespis pisze:u mnie w Turbo Direct Injection jak jest zimny to swiece grzeja sie dluzej po prostu
Otoz to, bo komp "widzi" temp plynu, grzeje dluzej swieczki, daje odpowiednia dawke itp.



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » ndz sty 28, 2007 15:31

dokładnie i on sam oblicza ile te świeczki maja sie grzać a jak dajesz mu 2 razy bez przerwy to gdzie to ciepło ma sie podziać przecież musi być gdzieś odprowadzone.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
olo95
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: sob sty 13, 2007 16:49
Lokalizacja: Guzów k/ Żyrardowa
Kontakt:

Post autor: olo95 » ndz sty 28, 2007 15:40

Podstawa to dobra bateria i paliwo. Ja tankuję Shell V-Pover Diesel i wszystko jest ok.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 145 gości