Zima i TDI
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Zima i TDI
Witam wszystkich Forumowiczów.
Zastanawiam się nad eksploatacją Golfa TDI zimą i oto moje pytania:
1. Czy zimą lepiej tankować ropę "uszlachetnioną" np. BP Ultimate(-30st.C) czy dodawać jakieś dodatki do paliwa, a może tankować porządny olej napędowy i wystarczy?
2. Jest ok -10 -15 st. mrozu, samochód stoi niejeżdżony 3-4 dni pod chmurką. Czy codziennie (w bardziej mroźne dni) odpalić go niech sobie pochodzi trochę czy np. przejechać się nim kilka kilometrów czy to nie ma znaczenia dla późniejszego odpalania, ew. wytrącania się parafiny itp.
3. Podczas rozruch zimą przekręcamy kluczyk, czekamy aż kontrolka od świec zgaśnie i włączmy rozrusznik. I tu moje pytanie: Czy kręcimy rozrusznikiem np. 10 sekund aż zaskoczy czy w cyklach po np. 3 sekundy? (w lecie pali od dotknięcia, zimą pali zawsze ale poniżej 10 sekund). Gdzieś czytałem aby wykonać 2-3 cykle podgrzewania świec a potem dopiero rozruch - czy to zdrowe podejście?
Mietek
Zastanawiam się nad eksploatacją Golfa TDI zimą i oto moje pytania:
1. Czy zimą lepiej tankować ropę "uszlachetnioną" np. BP Ultimate(-30st.C) czy dodawać jakieś dodatki do paliwa, a może tankować porządny olej napędowy i wystarczy?
2. Jest ok -10 -15 st. mrozu, samochód stoi niejeżdżony 3-4 dni pod chmurką. Czy codziennie (w bardziej mroźne dni) odpalić go niech sobie pochodzi trochę czy np. przejechać się nim kilka kilometrów czy to nie ma znaczenia dla późniejszego odpalania, ew. wytrącania się parafiny itp.
3. Podczas rozruch zimą przekręcamy kluczyk, czekamy aż kontrolka od świec zgaśnie i włączmy rozrusznik. I tu moje pytanie: Czy kręcimy rozrusznikiem np. 10 sekund aż zaskoczy czy w cyklach po np. 3 sekundy? (w lecie pali od dotknięcia, zimą pali zawsze ale poniżej 10 sekund). Gdzieś czytałem aby wykonać 2-3 cykle podgrzewania świec a potem dopiero rozruch - czy to zdrowe podejście?
Mietek
Ostatnio zmieniony ndz sty 28, 2007 10:38 przez mietek333, łącznie zmieniany 1 raz.
czesc:)
Wydaje mi sie ze jak najbardziej wskazane jest podwojne podgrzanie swiec przed rozruchem. W miare mozliwosci staraj sie codziennie odpalac auto jesli stoi pod chumrka, jesli w garazu to nie musisz. Jak samochod stoi to spala okolo 0,39 litra na godzine wiec daj mu sie rozgrzac:)
Co do ropy to rozmawialem z mechanikiem ktory zajmuje sie tylko dieslami i mowil zeby ich nie stosowac, a jak trzeba to tylko te firmowe. Lepiej tankowac dobra (sprawdzona) rope.
Wydaje mi sie ze jak najbardziej wskazane jest podwojne podgrzanie swiec przed rozruchem. W miare mozliwosci staraj sie codziennie odpalac auto jesli stoi pod chumrka, jesli w garazu to nie musisz. Jak samochod stoi to spala okolo 0,39 litra na godzine wiec daj mu sie rozgrzac:)
Co do ropy to rozmawialem z mechanikiem ktory zajmuje sie tylko dieslami i mowil zeby ich nie stosowac, a jak trzeba to tylko te firmowe. Lepiej tankowac dobra (sprawdzona) rope.
pozdro
TDI AFN http://www.youtube.com/watch?v=O5qLW7eoBkc
TDI AFN http://www.youtube.com/watch?v=O5qLW7eoBkc
Mi sie wydaje zupełnie na odwrót odpalanie silnika w niskich temp mu szkodzi, a przez 3-4 dni nic mu sie nie stanie. Lepiej zainwestować w dobry akumulator i zatankować sie na BP i to powinno wystarczyć.
Podgrzewanie świec 2 razy pod rzad raczej nie ma sensu chyba ze z przerwami. Podgrzewasz cofasz kluczyk czekasz 10 sek i znowu podgrzewasz i odpalasz. Inaczej drastycznie skracasz żywotność świeczek.
Mój stary klekot bez problemu odpalił po tygodniu stania na mrozie.
Podgrzewanie świec 2 razy pod rzad raczej nie ma sensu chyba ze z przerwami. Podgrzewasz cofasz kluczyk czekasz 10 sek i znowu podgrzewasz i odpalasz. Inaczej drastycznie skracasz żywotność świeczek.
Mój stary klekot bez problemu odpalił po tygodniu stania na mrozie.
SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)
- krystek007
- Ma gadane
- Posty: 184
- Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Ja taki leję prawie zawsze. Ale kiedyś jak lałem zwyklą na BP też pdpalał przy -33mietek333 pisze:Czy zimą lepiej tankować ropę "uszlachetnioną" np. BP Ultimate(-30st.C) czy dodawać jakieś dodatki do paliwa, a może tankować porządny olej napędowy i wystarczy?
Dobrze czytałeś, lepiej 2-3 razy jeśli nie chhce odpalić, oczywiście za każdym razem czekaj aż zgaśnie kontrolka świec. Ponadto możesz spróbować np podgrzać świece 2 razy, lub najprawdopodobniej- sprawzić, czy świece nie najaad się do wymiany. Przy - 10 powinien palić od strzała. Wymień też gfiltr paliwa, jeśli jest niewymieniony to też przy zagęszczonej ropie może powodować trudniości z odpalaniem, i sprawdź, czy w przezroczystej rurce pod maską nie ma pęcherzyków poeietrza (na wyłączonym i włączonym silniku).mietek333 pisze:kręcimy rozrusznikiem np. 10 sekund aż zaskoczy czy w cyklach po np. 3 sekundy?
Nie wiem, bo mój nigdy tyle nie stał niejeżdżonymietek333 pisze:niejeżdżony 3-4 dni pod chmurką
Pozdrawiam.
- jacekd
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: sob paź 29, 2005 19:15
- Lokalizacja: Poznan
- Auto: MK6 TSI160
- Silnik: CAVD
Hmm a to ciekawe bo w instrukcji do mk4 wlasnie takie cos zalecaja w zimne dni.marcin999 pisze: Podgrzewanie świec 2 razy pod rzad raczej nie ma sensu chyba ze z przerwami. Podgrzewasz cofasz kluczyk czekasz 10 sek i znowu podgrzewasz i odpalasz. Inaczej drastycznie skracasz żywotność świeczek.
MK6 HL - TSI160
ja slyszalem zeby podgrzewac po dwa razy i odpalac tak 2 sek po tym jak zgasnie drugi raz kontrolka swiec zarowych. Najwazniejsze jest tak jak mowil kolega, spradz czy masz swieczki zarowe dobre i filtry, jak masz ok to nie bedzie wiekszego klopotu.
Ja codziennie swojego odpalam i garazuje. Dodam ze mam jeden aku od 1999roku
Ja codziennie swojego odpalam i garazuje. Dodam ze mam jeden aku od 1999roku
pozdro
TDI AFN http://www.youtube.com/watch?v=O5qLW7eoBkc
TDI AFN http://www.youtube.com/watch?v=O5qLW7eoBkc
Zalecaja od razu dwa razy grzac przed odpaleniem ? Cos mi sie wydaje ze pisza raczej cos w stylu "jesli nie odpala, przeprowadz kolejny raz procedure grzania swiec i sprobuj odpalic ponownie" a to roznica...jacekd pisze:Hmm a to ciekawe bo w instrukcji do mk4 wlasnie takie cos zalecaja w zimne dni.
Jesli wszystko jest ok, to powinien palic od pierwszego kopa.
[ Dodano: Nie Sty 28, 2007 12:59 ]
Gdzie takie rzeczy slyszales ?tespis pisze:ja slyszalem zeby podgrzewac po dwa razy i odpalac tak 2 sek po tym jak zgasnie drugi raz kontrolka swiec zarowych.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 145 gości