problemy po wymianie rozrządu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

bogoria
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: pt sty 26, 2007 21:33
Lokalizacja: legnica

problemy po wymianie rozrządu

Post autor: bogoria » sob sty 27, 2007 16:00

witam
od niedawna jestem posiadaczem(na razie nieszczęsliwym) faflika 3 TD.mimo zapewnień postanowiłem wymienić rozrząd.no i pojawily się problemy.silnik zaczął dostawać wibracji.jedyne na co było stać mechanika to obniżenie obrotów do 800(więcej do niego nie pojadę).grożniejsze jest dla mnie słyszalne na wolych obrotach szuranie tak jakby coś ocierało. siedząc w kabinie słyszę to w okolicy rozrządu( w każdym razie z prawej strony). po tym co przeczytałem do tej pory na forum to aż boję się jeździć.w tych sprawach jestem totalnym lejkiem więc proszę o pomoc. każda sugestia może się przydać. czy drgania silnika mogą pochodzić od pompy wtryskowej. pozdrawiam i z góry dzięki



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » sob sty 27, 2007 17:04

w tych sprawach jestem totalnym lejkiem
jesli tak jest to kazda sugestia zeby cos zrobic i tak ci nic nieda bo sam tego nie naprawisz
a jak odpala???
dobrze czy trzeba go chechlac,co wymieniales pasek i rolki czy tylko pasek odkrecal mechanior kolo pasowe??



bogoria
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: pt sty 26, 2007 21:33
Lokalizacja: legnica

Post autor: bogoria » sob sty 27, 2007 18:01

z tym lejkiem trochę przesadziłem. chodzi o porady jeśli pojadę do tego papraka, żeby mi kitu nie wciskał typu a to filtr powietrza, a to turbina itp itd. pali bardzo dobrze chociaż jego praca wydaje mi się trochę twarda.nie kopci tylko przy gwałtowniejszym przyspieszaniu. do tej pory jeździłem benzyną więc diesel to dla mnie nowość i jeśli chodzi o pracę silnika to nauka od początku.sam tego i tak nie będę robił. dalej uważam, że każda sugestia będzie ok

[ Dodano: 27 Sty 2007 17:07 ]
ps. wymieniałem i rolkę i pasek(gates).nie wiem czy odkręcał koło pasowe. w poniedziałek do niego pojadę to się dowiem. czy do wymiany trzeba odkręcac koło czy nie to nie wiem, bo nigdy tego nie robiłem. po wymianie rozrządu pojawił się pisk. nie ma go cały czas, ale jak przygazuję to się pojawia. paprak stwierdził, że pewnie to turbina. nie jest to świst ttakie piszczenie trochę przypominające pasek klinowy(trochę cichszy)



Awatar użytkownika
Seaman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 21:46
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Seaman » sob sty 27, 2007 18:24

moze za mocno masz pasek napiety. tylko nie rozumiem czemu dales mu ustawiac obroty jak przed wymiana wszystko bylo ok



bogoria
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: pt sty 26, 2007 21:33
Lokalizacja: legnica

Post autor: bogoria » sob sty 27, 2007 18:51

jestem świeżym użytkownikiem diesla, więc minie trochę czasu zanim znajdę mechanika do którego mam zaufanie. co do napięcia paska to nie wiem bo rolka była taka ze sprężyną, więc nie wiem czy potrzeba napinać pasek, czy rolka robi to sama. co do obrotów to po naprawie obroty były ustawione na 1050 i silnik wpadał w wiobracje.zanim poznam niuanse pracy diesla to trochę czasu minie, a nie mogę stać koło mechanika przez cały czas.
ps gdzie można kupić śrubę do koła pasowego(chyba zębatego) i dane co do siły dokręcania, bo wszyscy piszą, że śrubę trzeba wymieniać za każdym razem gdy zdejmuje się koło. i czy do wymiany paska trzeba ściągać koło zębate



Awatar użytkownika
skubix
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: wt lut 28, 2006 16:09
Lokalizacja: Krosno/Wawa
Kontakt:

Post autor: skubix » sob sty 27, 2007 19:08

A może silnik był poprostu zimny stąd obroty były nieco wyższe jak powinny być?? U mnie jak po klekoce troche to obroty wachają sie pomiędzy 882 a 903 (tak pokazuje VAG)


MK3 1Z - The Best
A3 AHF+ - Olala
Escort z LPG - Wrrr
Laguna dCi - Nice
Avensis 2.2 D4D - Test

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » sob sty 27, 2007 19:17

W tym autku zeby nie telepało obroty muszą byc w zakresie 850-950, przy czym najlepiej zeby były w okolicach 950- wg elektronicznego obrotomierza na desce a nie tego ze wskazówką. Ustawic obroty na 900-950 na aucie mocno rozgrzanym temp. silnika 90st, oleju 80st- w tych warunkach zimowych to najlepiej po trasie. Jak bedziesz miał prawidłowe obroty to nie bedzie telepac. Musza byc ustawione na goracym silniku bo wzwykłym D I TD moga sie zmieniac w zaleznosci od temp. ale nie drastycznie.



bogoria
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: pt sty 26, 2007 21:33
Lokalizacja: legnica

Post autor: bogoria » sob sty 27, 2007 19:34

tutaj nawet nie bardzo chodzi o telepanie, ale o dodatkowe dzwięki, które przy tym telepaniu się pojawiały z komory silnika. drgania pojawiły się jak wyjechałem z warsztatu i silnik nagrzał się( cały czas mam 80 stopni więc pewnie termostat też do wymiany) zmniejszenie obrotów zmniejszyło trochę telepania i hałasy, ale teraz właśnie słyszę na wolnych jakby coś ocierało w rozrządzie(boję się że odkręcał koło zębate i nie wymienił śruby albo źle dokręcił). boję się teraz nim jeździć. ponawiam pytanie o śrubę i moment dokręcenia

[ Dodano: 27 Sty 2007 18:43 ]
golf 3 silnik AAZ przebieg 184000 rok 1995



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » sob sty 27, 2007 19:58

A przed wymianą rozrządu wszystko było ok????



Awatar użytkownika
divers81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 22:17
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: divers81 » sob sty 27, 2007 20:03

To nie wesoło z wymianą trzeba bardzo się pilnować ;) pozdro



bogoria
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: pt sty 26, 2007 21:33
Lokalizacja: legnica

Post autor: bogoria » sob sty 27, 2007 20:12

przed wymianą było w miarę ok. tylko przy ok 2000 obrotów wyczuwalne było lekie drżenie na pedale gazu. ogarnia mnie rozpacz jak sobie pomyślę, że zachciało mi się rozrząd robić. ale z drugiej strony chciałem mieć pewność. a teraz mam kiszkę i głupie uwagi mechanika. jak sprawdzić czy dobrze dokręcone jest to koło pasowe. ponawiam pytanie o śrubę. czy drgania mogą przenoisić się z pompy wtryskowej.

[ Dodano: 27 Sty 2007 19:13 ]
ps. czy do wymiany termostatu(już przynajmniej wiem jaki) trzeba coś demontować, czy dostęp jest w miarę prosty



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » sob sty 27, 2007 20:28

Czy dobrze śruba jest przykrecona to za bardzo teraz nie masz jak sprawdzić. Rozrzad w tym samochodzie mozna założyć bez ściagania tej śruby. A jeżeli ją ściągał to wtedy daje się nową śrubę, samruje się ją klejem który zapobiega sięj ej odkręceniu i dowlala odp. momentem. Musisz zobaczyc czy dolne koło pasowe te duze ma bicia na boki-( nie moze miec nawet minimalnych )jeżeli nie to nie znaczy ze jest dobrze ustawione- moze te małe zebate obrabiac sie na walei obrabiac klin. Dziwna praca silnika tez ma związek z tymze małe koło moze się obracac na klinie i przestawia się kąt wtrsyku. Moze byc ze mechanior zle założył pasek- przestawił pąpę wtryskową, przestawił się kat wtrysku i teraz to tak dziwnie chodzi. Potem jescze Ci pokrecił obrotami i wszystko nachszanił. W VW rozrzad powinien robic ta osoba która się zna na wrazliwych elementach tych samochodów, a nie takie osoby co robia kazde auta. Moj ojciec miał MK III Diesla i zrobił nim 660 tys km i sprzedał. Nigdy nie było problemu po wymianie rozrzadu, ale zawsze rozrzad był wymieniany wg zalecen dla tego modelu. Moze byc ze masz tez przekoszone koło i pasek obciera o obudowe. Musisz to sprawdzic. Najpierw jechac do osoby która się zna na VW sprawdzic rozrzad, dolne koło, ustawić kat wtrysku i obroty jakie powinny być i powinno być ok. Nie jedz już do tego gościa bo jeszcze Ci gorzej nawiwija.

[ Dodano: 27 Sty 2007 19:35 ]
Tu masz jak się wymienia termostat- trochę dłubaniny http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=49969 do nowego termosatu dałbym nowy płyn 6,4l wchodzi, cały zejdzie jak sie wywala termostat. Pozdrawiam



bogoria
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: pt sty 26, 2007 21:33
Lokalizacja: legnica

Post autor: bogoria » sob sty 27, 2007 20:39

pink chyba masz rację co do tego mechanika chociaż to podobno specjalista od diesli. szkoda tylko, że nauka kosztuje.zdejmował przy mnie obudowę plastykową i nic się nie zmieniło. a obroty ustawił bez mojej wiedzy. wydaje mi się , że musi mieć to związek z rozrządem bo nic innego nie robiłem. być może coś z zapłonem, chociaż pali dobrze i nie kopci. jestem już wstępnie umówiony z innym mechanikiem, ale jaką mogę mieć gwarancję, że znowu nie zrobi ze mnie balona. sam nie dam rady tego zrobić a szkoda. a co z termostatem



Awatar użytkownika
garczus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: śr wrz 20, 2006 23:42
Lokalizacja: Katowice[SK]
Kontakt:

Post autor: garczus » sob sty 27, 2007 20:41

moim zdaniem dziwny dziek bedzie dochodzil z ocierajacego sie paska o obudowe, bordzo czeste w tych motorach.


nie sztuką jest mieć nowego golfa, sztuką jest wsadzić całe serce w starego by wyglądał jak nowy
Moje MK1 Cabrio: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1461509#1461509

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 225 gości