Problem z turbiną??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

pb11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pt kwie 01, 2005 10:46
Lokalizacja: szczecin

Problem z turbiną??

Post autor: pb11 » sob sty 27, 2007 12:05

Witajcie,

Wczoraj przydazyła mie iśę dziwna rzecz - ruszłem spokojnie moim MK4 1.9 tDI (130KM) i nagle coś głośno syknęło (prawie strzeliło) i od tej chwili golf szarpie, nie ma mocy a jak wejdzie na obroty ok2000 to słychać głośne gwizdanie turbiny - takie wrażenie jakby się gdzieś dziura zrobiła. Dziś rano przy odpalaniu mocno zakopcił na czarno. Zniknęło także pół działki oleju. Wizualnie silnik jest czysty, nie widać żadnych uszkodzeń. Na komputer jade dopiero w poniedziałek. Może ktoś się orientuje co mogło pójść? Aha na wolnych obrotach silnik pracuje całkowicie normalnie.



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » sob sty 27, 2007 13:30

mowisz ze nie ma mocy. moze nastapilo rozszczelnienie dolotu za turbina. sprawdz weze, opaski, kolanka i co tam jeszcze masz idace od turbiny-> intercooler-> kolektor ssacy.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
KAFEL
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: śr sty 24, 2007 03:49
Lokalizacja: slough

turbo

Post autor: KAFEL » sob sty 27, 2007 18:33

tez tak mialem jak mialem lekko skrecone opaski na kolanach wiec poprostu sie zeslizgiwaly z nierdzewki nawet mi to kolano od strony kol ssacego urwalo bo bylo nie zabezp ale teraz zalozylem nowa opaske i jest ok a u ciebie pewnie tez cos puscilo w dolocie no i skoro ubylo ci oleju to znaczy ze turbinka tez juz przepuszcza Obrazek Obrazek



pb11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pt kwie 01, 2005 10:46
Lokalizacja: szczecin

problem rozwiązany

Post autor: pb11 » pn sty 29, 2007 17:18

faktycznie mechanik znalazł jakąś nieszczelność na opasce gdzieś przy turbinie. A tak swoją drogą ktoś wie jak poznać czy auto jest wyposarzone w DPF??



Awatar użytkownika
jacekd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: sob paź 29, 2005 19:15
Lokalizacja: Poznan
Auto: MK6 TSI160
Silnik: CAVD

Post autor: jacekd » śr sty 31, 2007 00:31

Krotka odpowiedz - nie jest :)
W mk4 wogole tego wynalazku nie montowano.


MK6 HL - TSI160

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » śr sty 31, 2007 01:12

KAFEL ale masz rurki porobione. pierwsza klasa :bigok:


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » śr sty 31, 2007 03:18

KAFEL pisze:dolocie no i skoro ubylo ci oleju to znaczy ze turbinka tez juz przepuszcza
Coś szybko by przysiadła .

pb11, Jle masz przejechane i na jakim oleju jeżdzisz?


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

pb11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pt kwie 01, 2005 10:46
Lokalizacja: szczecin

Post autor: pb11 » śr sty 31, 2007 08:29

jacekd pisze:Krotka odpowiedz - nie jest :)
W mk4 wogole tego wynalazku nie montowano.
Dzięki!! Właśnie chodziło mi o taką odpowiedź - zresztą założyłem także nowy temat gdyż nie sądziłem że ktoś zwróci uwagę na to małe pytanko pod koniec wątku ;)

twardy mam przejechane 98000 i zalany prawdopodobnie jakiś LongLife (jaki tego nie wiem) - olej znikał przez tą nieszczelność - jak twierdzi mechanik spalał się zamiast paliwa



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » śr sty 31, 2007 08:45

ten mechanik to idiota. co ma nieszczelnosc do spalania oleju? jasne jak masz zajechane turbo to bedzie ci spalal olej bo bedzie wdmuchiwany razem z powietrzem do cylindrow, ale nie bedzie to przez nieszczelnosc. przez to co najwyzej nie bedziesz mial mocy, bo cisnienie idzie w atmosfere. powiedz czy byl olej w rurach za turbo i jak duzo go bylo? jesli przebieg jest prawdziwy to zadziwiajace gdyby sie okazalo, ze turbina puszcza. to jak poprzedni wlasciciel musial ja katowac? az mi sie zal zrobilo silnika :(


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

pb11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pt kwie 01, 2005 10:46
Lokalizacja: szczecin

Post autor: pb11 » śr sty 31, 2007 13:32

SouleR pisze:esli przebieg jest prawdziwy to zadziwiajace gdyby sie okazalo, ze turbina puszcza. to jak poprzedni wlasciciel musial ja katowac? az mi sie zal zrobilo silnika
Generalnie to przed tą awarią auto wogóle nie brało oleju (a mam nawyk częstego sprawdzania - jeszcze z czasów MKII) - zobaczymy jak będzie teraz, chociaż wydaje mi się że turbina jest ok. Przebieg też raczej prawdziwy - jest książka serwisowa oraz stan paska rozrządu też na to wskazywał (wiadomo 100% pewności to nigdy nie ma ale czegoś się trzymać trzeba)

[ Dodano: Sro Sty 31, 2007 15:41 ]
jacekd pisze:Krotka odpowiedz - nie jest :)
W mk4 wogole tego wynalazku nie montowano.
Czy to oznacza także że mogę zalać silnik olejem 505.01 pomimo ze mam wbite w książkę serwisową że zalanay jest olejem LongLife (QG1)?? Oleje wg tej normy (504 507) są drogie a ja i tak wymieniam co max 10k.



Awatar użytkownika
KAFEL
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: śr sty 24, 2007 03:49
Lokalizacja: slough

Post autor: KAFEL » śr sty 31, 2007 23:55

SouleR pisze:KAFEL ale masz rurki porobione. pierwsza klasa

dzieki stary ale tez musze jechac na sprawdzenie szczelnosci ukladu ale ciezko tutaj znalezc taniego mechanika do kumpla ktory ma zaklad wprowadzil sie koles co ma kompa wag wiec musze ich odwiedzic ostatnio newet z ledwoscia wlazlem pod niego i sprawdzilem czy nie ma starego oleju w ukladzie bo regenerowalem turbo, ale nic nie wylecialo nie wiem musze to zalatwic bo turbo mocno gwizdze po regeneracji ale to nie to samo jakby troche auto oslablo....


byl ARl http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84920&postdays=0&postorder=asc&start=0
jest Cabrio http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=166143&sid=ee19207365028799e1b711398d970cad

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 184 gości