Gaszenie silnika z Turbo

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw sty 25, 2007 15:10

panowie alescie się spięli

genaralnie:
1. tym bardziej turbina spręża im szybciej się kręci wirnik po stronie gorącej - a co za tym idzie zimnej
2. tym szybciej sie wirnik kręci im spaliny szybciej wylatują z garów
3. tym szybciej spaliny wylatują im szybsze obroty ma silnik

dlatego w zmiennej geometrii jak już się jedzie na wysokich obrotach a nie potrzeba doładowania to kierownice spalin ustawiają się w takim położeniu że gazy spalinowe nie dmuchają na łopatki i wirnik zwalania - a co za tym idzie zmniejsza się ciśnienie doładowania - dzieki temu mamy większy zakres pracy turbiny i fajnie dmucha już z niskich obrotów kiedy to prędkość gazów wylotowych jest niska, a zarazem wirnik nie rozpędza się za dużo przy wysokich obrotach



Awatar użytkownika
Maciuś01
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: czw paź 26, 2006 17:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Maciuś01 » czw sty 25, 2007 15:15

ja robię jak koledzy jak dojeżdżam do domu to ostatni odcinek spokojnie i gaszę
po jakie dynamicznej jezdzie czekam ok. 1 min i to powinno być ok.



Awatar użytkownika
KAFEL
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: śr sty 24, 2007 03:49
Lokalizacja: slough

turbo

Post autor: KAFEL » czw sty 25, 2007 15:22

czesc wam chcialbym zamontowac sobie taki miernik doladowania turbiny gdzie to kupic i moze gdzie to podpiac moze jakis link do tego tematu albo prosta odpowiedz bo niestety jestem zielony w tym temacie :helm: mam autko TDI 150KM+chip turbina gwizdze jak szalona i daje niezlego kopa wiec pewnie fajnie by to wygladalo na mierniku :kac: a zreszta nie wiem dajcie mi jakies wskazowki z gory dziekuja.... Obrazek Obrazek



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » czw sty 25, 2007 15:31

KAFEL pisze:Silnik: AF
No co Ty, przeciez AF ma pojemnosc 1,6 i 46KM ;)



Awatar użytkownika
rojbert
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: ndz kwie 02, 2006 14:00
Lokalizacja: Leszno

Post autor: rojbert » czw sty 25, 2007 15:34

cowboy pisze:panowie alescie się spięli

genaralnie:
1. tym bardziej turbina spręża im szybciej się kręci wirnik po stronie gorącej - a co za tym idzie zimnej
2. tym szybciej sie wirnik kręci im spaliny szybciej wylatują z garów
3. tym szybciej spaliny wylatują im szybsze obroty ma silnik

dlatego w zmiennej geometrii jak już się jedzie na wysokich obrotach a nie potrzeba doładowania to kierownice spalin ustawiają się w takim położeniu że gazy spalinowe nie dmuchają na łopatki i wirnik zwalania - a co za tym idzie zmniejsza się ciśnienie doładowania - dzieki temu mamy większy zakres pracy turbiny i fajnie dmucha już z niskich obrotów kiedy to prędkość gazów wylotowych jest niska, a zarazem wirnik nie rozpędza się za dużo przy wysokich obrotach

najbardziej mnie nurtuje stwierdzenie ze spaliny mogą omijać sprężąrkę
wiec mogą czy nie mogą (ja uwazam ze nie mogą)



[url=http://www.ropert.internetdsl.pl/golf/][size=117][color=red][b]VW Golf III GT TDI created by Rojbert[/b][/color][/size][/url]
[url=http://www.ropert.internetdsl.pl/audi/][size=117][color=green][b]Audi A4 Avant S-Line 1.9 TDi 143KM[/b][/color][/size][/url]

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » czw sty 25, 2007 15:44

rojbert pisze:cała aparatura pomatowa i upustowa znajduje sie na drugim obwodzie i upuszczane jest czyste powietrze a nie spaliny.
To o czym piszesz to BOV i nie występuje w dieslach :), a to o czym myslisz to własnie wastegate - zawór upustowy spalin - w naszym przypadku znajduje sie on na sprezarce, ale równie dobrze moze sie znajdowa przed nią. W turbinie takiej jak Twoja oczywiscie nie wystepuje bo jego role spełnia zmienna geometria. N75 jest oczywiscie po stronie zimnej, ale steruje strona gorącą - nie bardzo wyobrażam sobie zaworu upustowego w układzie doładowania - jak niby miałby działac? Przy doładowaniu załozmy 1 bara uchylała by sie żaluzja utrzymujac optymalne cisnienie? Jest to oczywiscie mozliwe, ale uklad taki musiałby byc bardzo precyzyjny, a co za tym idzie skomplikowany.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw sty 25, 2007 17:15

rojbert pisze:najbardziej mnie nurtuje stwierdzenie ze spaliny mogą omijać sprężąrkę
Obrazek

tam gdzie jest napisane valve assembly

[ Dodano: Czw Sty 25, 2007 16:31 ]
Corvax pisze:nie bardzo wyobrażam sobie zaworu upustowego w układzie doładowania - jak niby miałby działac? Przy doładowaniu załozmy 1 bara uchylała by sie żaluzja utrzymujac optymalne cisnienie? Jest to oczywiscie mozliwe, ale uklad taki musiałby byc bardzo precyzyjny, a co za tym idzie skomplikowany.
Gdyby tak było wirnik przy butowaniu rozkręciłby się do takich obrotów że turbo powiedziałoby papa :)

słyszałem o takich przypadkach w ARL-u (150 km z 1.9 TDI) w sytuacjach kiedy pojawiały się nieszczelności w dolocie (po stronie zimnej)

MAP sensor nie widział odpowiedniego ciśnienia, więc żaluzje stały - turbo pompowałeo jak szalone próbując nadrobić ubytki ciśnienia :)



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » czw sty 25, 2007 17:58

:bigok:



Awatar użytkownika
rojbert
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: ndz kwie 02, 2006 14:00
Lokalizacja: Leszno

Post autor: rojbert » czw sty 25, 2007 18:34

inek01 pisze::bigok:
rysunek wszysyko wyjaśnił, tak spaliny mogą omijać turbinę



[url=http://www.ropert.internetdsl.pl/golf/][size=117][color=red][b]VW Golf III GT TDI created by Rojbert[/b][/color][/size][/url]
[url=http://www.ropert.internetdsl.pl/audi/][size=117][color=green][b]Audi A4 Avant S-Line 1.9 TDi 143KM[/b][/color][/size][/url]

Awatar użytkownika
jacekd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: sob paź 29, 2005 19:15
Lokalizacja: Poznan
Auto: MK6 TSI160
Silnik: CAVD

Post autor: jacekd » czw sty 25, 2007 19:52

To ja mam taki pomysl i pytanie zarazem odnosnie chlodzenia turbiny.

Otoz obecnie hamujac silnikiem ECU tak steruje podawaniem paliwa by go wcale nie podawac, bo silnik jest utrzymywany na odpowiednio wysokich obrotach przez uklad napedowy. W takim momencie przez silnik pompowane jest tylko powietrze.
Takie dzialanie ma pare bardzo dobrych cech (i chyba brak zlych) np.
- zwiekszenie ekonomiki jazdy - polecam w momencie hamowania silnikiem, przelaczyc MFA na spalanie chwilowe i na ekranie pokaze sie 0.0L/100km :) i wcale nie jest to przeklamanie.
- bardzo wydajne chlodzenie silnika, bo do rozgrzanych cylindrow wpada zimne powietrze, ktore wcale nie zostaje podgrzane -> brak paliwa = brak spalania

Co za tym idzie??? Skoro nie ma spalania, to zimne powietrze "wydychane" z cylindrow poleci prosto do turbiny. Oczywiscie powietrze nie jest jakims genialnym chlodziwem, prawde mowiac jest o wiele gorsze od wody, a o oleju juz nie wspominajac ALE jest to jakis dodatek, a napewno jest to dla turbiny wielka roznica, bo jesli nawet powietrze przelatujac przez rozgrzany do 90st silnik, uzyska taka sama temperature, to i tak bedzie ono znacznie chlodniejsze niz spaliny.
Dlatego moja propozycja jest taka zeby dojezdzajac do miejsca postoju nie jezdzic na luzie albo na wcisnietym sprzegle, bo wtedy ECU podaje pewna dawke paliwa by silnik nie zgasl (podtrzymuje go przy zyciu), a wlasnie hamowac silnikiem.
Co wy na to ?


MK6 HL - TSI160

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » czw sty 25, 2007 20:19

jacekd pisze:Co wy na to ?
Powiem tak: Chyba dobrze prawisz. We wtorek wracalem z Krynicy-Zdroj i cos ciekawego zauwazylem. Przed kazda wieksza gorka rozpedzalem auto tak, aby wjechac swobodnie nie obciazajac silnika. Przy zjezdzaniu hamowalem oczywiscie silnikiem. Jako ze duzo bylo takich akcj jedna po drugiej temp. chlodziwa byla w granicach 75 - 80*C. Pozniej w normalnym terenie 90*C. Temp. zewnetrzna -2 - 0*C.
Czyzby cos bylo w tym hamowaniu silnikiem, a moze to kwestia cisnienia :-k



Awatar użytkownika
jacekd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: sob paź 29, 2005 19:15
Lokalizacja: Poznan
Auto: MK6 TSI160
Silnik: CAVD

Post autor: jacekd » czw sty 25, 2007 22:43

No wlasnie najlepiej by bylo sprawdzic autem, ktore ma wskazniki EGT i temperatury oleum, a jak by sie jeszcze na maxa pobawic to zaczac mierzyc jakims kosmicznym termometrem temperature korpusu turbo ;)


MK6 HL - TSI160

olek256
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: śr paź 25, 2006 10:49
Lokalizacja: L-wa

Post autor: olek256 » czw sty 25, 2007 22:49

jacekd pisze:Co wy na to ?
to staaara prawda o ktorej nie wszyscy wiedza a tym bardziej do niektorych to nie dociera... :bigok:
inek01 pisze:Czyzby cos bylo w tym hamowaniu silnikiem
oczywiscie ze tak.jesli silnik nie poddajesz obciazeniu to latwo go slchlodzic przy spokojnej jezdzie, zwlaszcza hamowaniem silnika....
powiem, ze czesto zdaza mi sie ze przy wylaczonym ogrzewaniu mam na trasie okolo 80*... to juz nie wina termostatu a nieobciazonego silnika i dobrego chlodzenia


Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...

Pan instruktor nauki jazdy :bigok:

maxymilianus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: śr lut 22, 2006 15:43
Lokalizacja: ŚLĄSK
Kontakt:

Post autor: maxymilianus » czw sty 25, 2007 23:26

Według literatury po długiej szybkiej jeżdzie ok. 2 min...


Max

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 98 gości