Pytanie o zużycie oleju w moim autku :(

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Anka_27
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt gru 29, 2006 19:14
Lokalizacja: Chorzów

Pytanie o zużycie oleju w moim autku :(

Post autor: Anka_27 » ndz sty 21, 2007 23:59

Witam ponownie to znowu ja :)
Mam do Was takie pytanko drodzy Panowie.
Jak już kiedyś wspominałam jeżdżę Golfem 3, 1.9 TDI 90 KM z 97r, Jako że auto przyjechało z niemiec siłą rzeczy nie wiedziałam jaki olej wlać, znajomy podpowiedział, że nie ma co ryzykować i wlaliśmy mineralny - Elf Turbodiesel. (Na liczniku 200 tys km)
I mam w związku z tym pytanko, na cykl czyli 10 tys km moje auto zużyło 1,2 litra oleju. Czy to jest jakiś powód do obaw ? czy nie za dużo ? Bardzo proszę o podpowiedź.
Pozdrawiam
Ania



Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » pn sty 22, 2007 00:11

Anka_27 pisze:Czy to jest jakiś powód do obaw
Jest to sporo jak na TDI...
Ale większym powodem do obaw są rady Twojego Znajomego.. :bajer:



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » pn sty 22, 2007 00:21

no to jest troszke ponad norme jak dla mnie to duzo.
Posprawdzaj czy nie masz wycieków może tu jest przyczyna.
15w40 tj gesty olej wiec nie powinno go tyle ubywac. Moze sprobuj zmienic marke oleju słyszałem, że to czasami pomaga.
Nie kręć klekota staraj sie nie przekraczać 3tys obr wtedy raczej nie bedzie barł.
Po jakim czasie gaśnie Ci kontrolka ciśnienia oleju po odpaleniu z rana i zaraz po zgaszeniu.
uysy pisze:Ale większym powodem do obaw są rady Twojego Znajomego..
O tym jaki ma być olej nie zawsze decyduje przebieg czasami sa inne czynniki... silnik silnikowi nie równy.
Ja tez jak kupilem (mial 200tys a ma 270) to zalalem mineralny 15w40 ale mobil i jestem zadowolony nie zauważyłem żeby mi ubywało oleju a zmieniam co 12,5tyskm, staram sie nie krecić go powyzej 3tysi.



Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » pn sty 22, 2007 00:52

marcin999 pisze:Nie kręć klekota staraj sie nie przekraczać 3tys obr
marcin999 pisze:zalalem mineralny 15w40 ale mobil i jestem zadowolony
Nie zauważyłeś chyba, że koleżanka ma "deczko" inny silnik ;)



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » pn sty 22, 2007 10:09

Nie zauważyłeś chyba, że koleżanka ma "deczko" inny silnik
zauważyłem... Też mam TDI tylko, że w passacie, a nie piszę o nim bo to jest forum golfa :D

[ Dodano: 22 Sty 2007 09:16 ]
fakt jest faktem, że jeżeli kociołek tdi wsuwa 1,2l/10tysi km gestego oleju ktorym jest 15w40 to co by było jakby był na 10w40 widocznie pierscionki nie trzymaja. Ja bym go wział sprawdzić kompresje. A przebieg masz na 100% pewny, bo jezeli ma np 400tyś to by uszło takie zużycie.

W sumie to nie masz sie co tak martwić będziesz musiała częsciej dolewać oleju. Każdy silnik troche oleju spali jeden mniej drugi wiecej jak ma siłe i dobrze odpala to jest spoko. Może akurat przyjdzie zima to bedzie widać jaki z niego kozak :grin:



Anka_27
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt gru 29, 2006 19:14
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Anka_27 » pn sty 22, 2007 11:12

Dziękuję wszystkim za podpowiedzi :)
A co do tej kompersji to jak sprawdzić ? Czy to może mieć wpływ na zużycie oleju ?
W sumie to auto jest mocne, odpala rano bez problemu. A jak te pierścienie są walnięte to może być przyczyna ? Ilo kosztuje wymiana tego :)
Bardzo proszę jeszcze to mi powiedzcie.



kupszczelisty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 853
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 18:45
Lokalizacja: był Śląsk - Katowice, Mysłowice jest Poznań okolice
Kontakt:

Post autor: kupszczelisty » pn sty 22, 2007 12:52

Anka_27, a jak u Ciebie z turbiną, może było źle użytkowane, niektórzy uwielbiają deptać zimnego Dieselka i gasić go bez schłodzenia turbo



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » pn sty 22, 2007 12:56

Anka_27 pisze:A co do tej kompersji to jak sprawdzić
Sprawdza w warsztacie o ile maja przyzady do tego.
Anka_27 pisze:Czy to może mieć wpływ na zużycie oleju ?
Może tj napisałem jeżeli będzie niska to wtedy bedzie uzasadnione to, że bierze olej chociaż to nie daje 100% pewności co i jak.
Jeżeli jest niska kompresja to w dieslu będa napewno problemy z odpaleniem w niskich temp.
Anka_27 pisze: A jak te pierścienie są walnięte to może być przyczyna ?
Zazwyczaj to jest przyczyna chyba ze sa gdzieś wycieki.
Anka_27 pisze: Ilo kosztuje wymiana tego
Nie oprientuje się, ale troche napewno bedzie kosztowało więc radze dolewać olejek np. co 1000km i cieszyć sie z jazdy. :bigok:


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

czyrimbolo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pn lut 20, 2006 00:58
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

olej

Post autor: czyrimbolo » pn sty 22, 2007 15:33

Witam. ostatnio stalem sie posiadaczem III TDI z 94r. Jak go kupilem czyli 2,5 tygodnia temu sprawdzilem stan oleju i bylo na maksymalnym punkcie jaki moze byc. Dzisiaj sprawdzilem i jest dokladnie w polowie. Czy to znaczy ze tak duzo mi bierze oleju czy mozliwe jest ze silnik wyrzucil nadmiar oleju. I jeszcze jedno, jaki olej mam wlac bo nie wiem jaki byl wczesniej uzywany. Przebieg samochodu to 173 tys. km, odpala bez problemu i kompa swojego tez ma...

[ Dodano: 22 Sty 2007 14:38 ]
odnosnie poprzedniej wypowiedzi (stan oleju w polowie chodzilo mi o punkt w miedzy minimalna doposzczalana a masksymalna- czyli w najlepszym miejscu :)) Obrazek



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » pn sty 22, 2007 15:57

czyrimbolo pisze:bylo na maksymalnym punkcie jaki moze byc. Dzisiaj sprawdzilem i jest dokladnie w polowie.
hehe to zależy ile przejechałeś przez te 2 tygodnie :D
Moze auto krzywo stało. Saprawdzałeś z rana jak silnik jest zimny, najlepiej jest po nocy sprawdzic jak stoi na roznym podlozu bo wtedy olej scieknie z silnika i bedzie wiadomo ile go naprawde jest

[ Dodano: 22 Sty 2007 14:59 ]
co do oelju to nie wiem ale jezeli masz prawdziwy przebieg to może on jeszcze lata na 5w40, ale ja bym zalalał 10w40 jakiejs dobrej firmy Mobil albo Castrol


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

czyrimbolo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pn lut 20, 2006 00:58
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

olej

Post autor: czyrimbolo » pn sty 22, 2007 16:36

no zrobilem jakies 700 km, ale ten drugi pomiar byl zaraz po krotkiej przejazdce oraz wlasnie podloze chyba nie bylo zbyt rowne. Po moim poprzednim samochodzie MK2 91 1,6 benz ktory mi bral chyba z 3 litry miedzy wymianami jestem juz przeczulony jesli chodzi o olej. Sprawdze jutro z rana dzieks..

[ Dodano: 22 Sty 2007 15:38 ]
a moge jakos sprawdzic czy przebieg jest prawdziwy oraz jaki olej jest wlany ????? :gora:



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » pn sty 22, 2007 17:15

a moge jakos sprawdzic czy przebieg jest prawdziwy oraz jaki olej jest wlany ?????
Przegieg to można strzelać 100tys w jedna strone i 100 w druga :D
Jeżeli niedawno ściągnałeś auto z niemiec to weź sobie nr VIN i zadzwoń do sewisu VW poproś żeby Ci podali przegieg na ostatnim przegladzie u szwabów. Ja tak robiłem nawet mi powiedzieli co było ostatnio zmieniane.

Weź sobie wyobraź że mam 2 lata młodsza fure i przebieg 270. Wcale nim dużo nie jeżdze... więc Twoj chyba dużo stał. :bigok: Oczywiście ja nic nie mówie, ale wiem że autka w niemczech nie stoja:/


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
Tominator
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: ndz lip 02, 2006 00:08
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Tominator » pt sty 26, 2007 00:55

Dziwi mnie że aż tyle Ci bierze i to jeszcz 15W40 - normalnie porażka. Ja tam mam 193tyś 98r AFN po chipie leje Vavoline 10W40 - przed chipem nie brał ani grama teraz bierze tak jak uysy mówił ale z maxa na miarce jak zalewam to schodzi do połowy po 7tkm ostrego butowania czyli luzik



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 38 gości