TDI czy Pompowtryki??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » pn sty 01, 2007 23:09

RobertP, 96 rocznik to już Audi A6 C4, zmiana byłą w 94 roku w listopadzie, wizualnei się niewiele różnią w sumie.
Ale fakt, sam się nad tym zastanawiałem już przedtem :hmm: Bo te "stare" Audi jeżdżą i jeżdżą i nie widać, aby przestawały :D

Tam były AAT, ABP 85 kW (1991-1997) oraz AEL 103 kW (1996-....). Tyle, że tamte motory miały pojemność 2460-1, a te po 1997 roku (nowa buda) mają 1496.
Teraz skąd ta różnica? Czy np modyfikacja kształtu tłoka, inna głowica, skok tłoka, inna uszczelka głowicy :grin: ??? Czy może silnik o innej konstrukcji????
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » wt sty 02, 2007 00:10

marcin999 pisze:Panowie ale ja pytalem o pompowtryski w 1.9 a nie o 2.5 V6 tdi tego nie kupie bo mi nie jest potrzebny wychodze z zalozenia ze 110KM wystarcza na te nasz polskie dziury. Rzepaku tez nie bede lal zazwyczaj jezdze na bp ulitmate albo verva.

Poza tym z tego co widze to 1.9 ciezko znalezc jest ich malo dlatego tez sa troszke drozsze.
Zastanawiam sie jak jedzie ten tdi pd z 6 biegowa skrzynia.
Spotkalem sie z opiniami ze pompowtryki lubia zrobic klopot podobno bardzo delikatne te silniczki :/
bierz pompowtrysk - nowsza konstrukcja - cześci na rynku wtórnym nie są drogie ...
opowieści że to delikatna jednostka to nie prawda - bardzo dobre silniki - jeśli nie będziesz "szczal" do baq - pojeździsz tym trochę (szczal - czytaj OR/OO i temu podobne badziewia ...



Awatar użytkownika
PitrekT
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sty 11, 2005 20:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: PitrekT » wt sty 02, 2007 00:14

Widzę ,że rozgorzała dyskusja na temat silników V6 TDI.Kolega ma taki silnik (AFB 150 KM) w swoim Passacie.Przy przebiegu 110 tys kilometrów wymieniał już wałki rozrządu.Tak więc potwierdza to obiegowe opinie krążące o tych silnikach.



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » wt sty 02, 2007 00:19

RobertP pisze:znam gościa osobiście który ma A100 z tym samym silnikiem 2,5TDI
od 8lat a jego rocznik to chyba 1996 i jeździ do dzisiaj bez problemów
nie wiem czym ludzie sie sugerują mówiąc takie rzeczy....,
Grzesiekk1982 pisze:Tam były AAT, ABP 85 kW (1991-1997) oraz AEL 103 kW (1996-....). Tyle, że tamte motory miały pojemność 2460-1, a te po 1997 roku (nowa buda) mają 1496.
Teraz skąd ta różnica?
róznica ztąd że były 2 silniki 2,5 tdi - ten starszy to rzędowa 5, nowszy V6, i o ile ten starszy to była konstrukcja nie do zajechania to V6 nie specjalnie sie udał, choc gdyby tarfiło mi sie fajne A4 z tym silnikiem w kombi to dlugo bym sie nie zastanawial.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » wt sty 02, 2007 02:33

Corvax pisze: róznica ztąd że były 2 silniki 2,5 tdi - ten starszy to rzędowa 5, nowszy V6, i o ile ten starszy to była konstrukcja nie do zajechania to V6 nie specjalnie sie udał, choc gdyby tarfiło mi sie fajne A4 z tym silnikiem w kombi to dlugo bym sie nie zastanawial.
stare rzędowe opisywane są jako 2.5 TDI R5 - wiadomo o co chodzi ...
co do V6 vs R5 - problemy w V'kach wystepowały do 2003 roku - później VAG poprawiło niedoróbki (pompy - wałki)



Awatar użytkownika
aw69
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 814
Rejestracja: ndz sty 30, 2005 23:48
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: aw69 » wt sty 02, 2007 03:40

Jesli auto ma to byc typowy dupowóz to polecam silniczek 1,9 VP, pompowtrysk w porównaniu do VP jest bardzo łakomy na paliwo. A po ostrym czipsie potrafi bez problemu 10 l. wachy spalic. No i jeszcze druga sprawa silnik VP ma o dłużą zywotność niż PD (zdarza się że w PD lubi pękać głowica przy pompowtryskiwaczach), no i pompki same są bardzo czułe na jakosc paliwa. A taki AFN naprawde zniesie cięzarowe przebiegi. dodam tez ze i rozrzad do PD jest droższy


Mistrzostwo Polski w klasie Diesel 1/4 mili WST 2008 rok.......

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » wt sty 02, 2007 12:58

Corvax pisze:róznica ztąd że były 2 silniki 2,5 tdi - ten starszy to rzędowa 5, nowszy V6
Hehe, najważniejszej rzeczy nie sprawdziłem ;)
Dzięki :pub:

Pozdrawiam.



Johny1984
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 709
Rejestracja: pn gru 12, 2005 00:50
Lokalizacja: Łomianki / VaWa
Kontakt:

Post autor: Johny1984 » czw sty 04, 2007 16:08

leo... pisze:2.5 V6 niedoróbki (pompy - wałki)
coś o tym wiem - passat ojca 2004r. - w przeciągu roku wymiana 2x pompa i raz wałek :( potem zmiana... auta na szczęscie z silnikiem AWX

pzdr


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].

Młodziutki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:19
Lokalizacja: Góra
Kontakt:

Post autor: Młodziutki » pt sty 19, 2007 22:28

Hmmm- tak czytając te posty przeraziłem się do swojego V6 TDI, fakt nie jest to tanie auto, i pompe wtryskowa już wymieniałem, co nie było tanią inwestycią (bo 2500 zł) ale żaden 1.9 nie da tej kultury pracy i tego dzwięku co V6. Co do wałków to słyszałem że siadają, ale jak kto chce na oleju przejechac 20 tysięcy to i w 1.9 po czasie siądą.
Odrazu radzę jak masz zamiar A6 jeździć oszczędnie to bierz 1.9 bo 2.5 pali w Tiptronicu nawet 16 litrów na mieście, na trasie spokojnie jadąc uda Ci się zejść do 8, przy dobrych wiatrach.
Co do kosztów rozrządu to z wymianą zamkniesz się w 1200 zł w sumie 4 paski pompa wody i rolek nie pamiętam już ile, bynajmniej ja się zmieściłem.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » pt sty 19, 2007 23:24

Młodziutki pisze:pompe wtryskowa już wymieniałem, co nie było tanią inwestycią (bo 2500 zł)
Młodziutki pisze:2.5 pali w Tiptronicu nawet 16 litrów na mieście, na trasie spokojnie jadąc uda Ci się zejść do 8
Młodziutki pisze:rozrządu to z wymianą zamkniesz się w 1200 zł w sumie 4 paski pompa wody i rolek nie pamiętam już ile
PitrekT pisze:Przy przebiegu 110 tys kilometrów wymieniał już wałki rozrządu
:hmm:
Młodziutki pisze:ale żaden 1.9 nie da tej kultury pracy i tego dzwięku co V6
Po tym co napisałeś, to mnie jeszcze bardziej odstraszyłeś ;) to chcąc jeździć dieslem kupiłbym na 100% 1,9. A jeśli chciałbym kulturę pracy to wziąłbym 2.8 V6, któremu 2,5 TDI nie dorówna, a większe spalanie rekompensuje koszt wymiany pompy i wałków rozrządu :bigok:

Dzięki Wam koledzy dowiedziałem się ile ten silnik jest wart i ile ma wspólnego z legendą 2,5TDI z modelu C4 (czyli-nic). A kiedyś chcąc kupować kolejne 4x4 pewnie trafiłbym na jakąś "okazję".
Pozdrawiam.



Johny1984
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 709
Rejestracja: pn gru 12, 2005 00:50
Lokalizacja: Łomianki / VaWa
Kontakt:

Post autor: Johny1984 » ndz sty 21, 2007 20:23

Młodziutki pisze:żaden 1.9 nie da tej kultury pracy i tego dzwięku co V6
mylisz się... oj i to bardzo... znam 1.9 TDI, które mają lepszy dźwięk... wiesz, V6 to daje ładny dzwięk, ale nie w diesel'u!!!

pzdr


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].

Awatar użytkownika
inspire
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 12:41
Lokalizacja: ???

Post autor: inspire » ndz sty 21, 2007 20:41

A mnie się nic nie dzieje . Jeżdżę już 2 lata na czipsie , auto obecnie ma 6 lat, nie mam CO w płynie i innych historii. Zaden remont silnika, wymiana wałka, pęknięcie głowicy i inne tam nie wchodzi w najbliższym czasie w grę. Pali na dotyk nawet ostrą zimą -35 nie miałem żadnych problemów jak stał pod chmurką. Pali na trasie umiem zejść do 4l, max co mi sie udało spalić to 8,5l przy trasie 200km/h, na miescie w korkach od 5,5 do 6,5


Często pomykam A4 i 1-ką Katowice-Warszawa

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn sty 22, 2007 12:28

inspire pisze:A mnie się nic nie dzieje . Jeżdżę już 2 lata na czipsie
bo to nie od dzis wiadomo że zachipsowane autka lepiej jeżdzą :) :P :bigok:



Awatar użytkownika
inspire
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 12:41
Lokalizacja: ???

Post autor: inspire » pn sty 22, 2007 21:11

TIAA MT :D


Często pomykam A4 i 1-ką Katowice-Warszawa

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 205 gości