AFN na hamowni

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » czw sty 18, 2007 10:40

Hej
Masz korekcje po 1.1 na ostatnim garku a to juz troche jest. Moze byc wtrysk uwalony, moze dwumasowka, moze cos ze szczelnoscia. Tak czy siak podmienil bym wtryski miejscami i zobaczyl co i jak.
Pozatym turbo pompuje Ci falowo co widac napewno bedzie na wykresie !
2200-2400 masz overboost poczym spada ponizej oczekiwanego i widac ze komp dawki tnie ! Trzeba uplynnic prace turbiny bo bedziesz mial sinusoide....
Pozatym z logow nie wynika dlaczego 20KM ubylo. To co widze to moze byc spadek 2-5KM ale nie wiecej .....
Tak jak mowi Cowboy szklanki a pozniej bym podlozyl na wymiane wtryski.


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw sty 18, 2007 12:18

rob555 pisze:Pozatym turbo pompuje Ci falowo co widac napewno bedzie na wykresie !
przycinające się kierownice lub n75 to wtórna sprawa...

na razie szukamy braku co namnjej 20 kucyków :P

a u kolegi przy obrotach gdzie seryjny AFN ma max moc turbinka dmucha mniej więcej tyle ile potrzeba..może ciut dawka ograniczona...

po doświadczeniach aw69 widać Twoja diagnoza że to szklanki wydaje się b. prawdopodobna :P

aw69 znalazł chyba ze 25 konióf :bigok:



Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » czw sty 18, 2007 13:19

Logi są na stronie grzesdan.fotosik.pl m.in blok 000.
A o co chodzi z tymi szklankami (popychaczami)?
Zastukają mi rano ale tylko chwilę dopóki nie ma ciśnienia oleju, później jest cicho.



Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » czw sty 18, 2007 14:52

nie mam wykresu teraz pod ręką, ale wygląda znośnie, prócz dołka który widać w logach turbiny.
falowanie ciśnienia o raptem 0,05bar to raczej nie powód do zmartwienia w tym przypadku.
Problem jest ewidentnie mechaniczny. Byłem przekonany, że to wałek ale skoro nie czuć poprawy po jego ustawieniu, to może rzeczywiście szklanki??
Pompę wykluczam i co do wtrysków też jestem sceptyczny.



Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » czw sty 18, 2007 15:07

A co by się działo gdyby wtrysk sterujący podawał za mało paliwa w porównaniu do tego jaką informację dałby do komputera?
Np komputer wymaga 40mg a wtrysk podaje 35mg choć odczytuje z wtrysku że ten podał 40mg.
Czyli informacja do kompa byłaby większa niż faktycznie podane paliwo?
Napewno reszta wtrysków musiałaby dostosować się do dawki paliwa z wtrysku sterującego i zmniejszyłyby wydatek.
Efektem niemógłby być spadek mocy?



Awatar użytkownika
Rapix
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2447
Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: Rapix » czw sty 18, 2007 15:41

Po pierwsze aw69 nie znalazł zadnych 25KM u niego w seria było 90KM, i pózniej po modach 150KM po zmianie intercoolera i orurowania, zrobieniu ostatniego tłumika i wymianie szklanek wyszło 164KM....



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw sty 18, 2007 15:41

Grześko pisze:A o co chodzi z tymi szklankami (popychaczami)?
Zastukają mi rano ale tylko chwilę dopóki nie ma ciśnienia oleju, później jest cicho.
spytaj się kolegi rob555 albo aw69

[ Dodano: Czw Sty 18, 2007 14:50 ]
Rapix pisze:Po pierwsze aw69 nie znalazł zadnych 25KM u niego w seria było 90KM, i pózniej po modach 150KM po zmianie intercoolera i orurowania, zrobieniu ostatniego tłumika i wymianie szklanek wyszło 164KM....
faktycznie źle zpamiętałem nie 25 a 15km :P

ale:

1. po pierwsze pomiar był do 3600 rpm na zimówkach - później MAHA przerywała pomiar - więc można oceniać jak zrobi pomiar minimum do 4200 - na pewno bedzie wiecej KM :P

2. ostatni tłumik ma tu znaczenie kosmetyczne podobnie jak orurowanie do IC

czyli w praktyce zwiększyła mu się moc po wymianie szklanek i założeniu większego FMICa - w tej kolejności, co zresztą sam potwierdza tu:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=75836&start=0

to tyle off topic



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » czw sty 18, 2007 16:39

U mnie w AFN po wymianie szklanek 10KM po chipsie samo sie znalazlo.
AW69 tez mial ten problem. Poradzilem mu by zmienil i od razu 160KM pekło.
Tutaj stawiam ze problem jest zlozony. Czyli szklanki, wtryski, pompa i np starty walek.
Pamientajmy ze seryjne 110KM maja ok 115KM-120KM na rolkach jak sa zdrowe !
25-30KM strat to w tym przypadku bardzo duzo. Skoro logi nie wskazuja ze cos sie niedobrego dzieje to albo paliwa ma za malo albo nie spala go skutecznie.
W pierwszym przypadku moze winna jest pompa ktora juz umiera i nie ma cisnienia.
W drugim walek, szklanki, zawory....
Ja teraz sie borykam z ALH na wtryskach od ASV i turbinie od 140 ktory nie chce za chiny 130KM przekroczyc. Paliwa leje juz ile wlezie a on nie kopci...wlasciciel sie na podmiane pompy zdecydowal i sprawdzimy. Chyba 11mm wloze to dopiero bedzie zabawa :)
Ostatnio zmieniony czw sty 18, 2007 16:47 przez rob555, łącznie zmieniany 1 raz.


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » czw sty 18, 2007 16:43

Grześko pisze:A co by się działo gdyby wtrysk sterujący podawał za mało paliwa w porównaniu do tego jaką informację dałby do komputera?
ECU nie ustala dawki rzeczywistej na podstawie czujnika położenia iglicy. NHG służy do ustalenia kąta wtrysku.



Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » czw sty 18, 2007 17:57

Pompę uysy raczej odrzucił bo po zapodaniu lekkiego programu zrobiło się 110KM i już trochę dymił więc chyba pompa ma rezerwę.

Czy możecie mi podać jaki wymiar ma krzywka na wałku to zmierzę wałek suwmiarką?



Awatar użytkownika
Tominator
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: ndz lip 02, 2006 00:08
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Tominator » pt sty 19, 2007 01:33

Ja chipa też robiłem u uysyego w moim AFN wyszło 104KM w serii bo miałem źle ustawiony kąt wtrysku, rozrząd i był problem z turbiną.Po ustawieniu tego wyszło w serii 114KM i po chipie 128KM oraz 324NM
80-120km/h IV bie - 5.8s
80-120km/h V bieg - 7.9s



Awatar użytkownika
Rapix
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2447
Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: Rapix » pt sty 19, 2007 09:59

Akurat pomiar był pózniej do znacznie wiecej niz 4200 bo chyba do 4600 i wyszło tak samo.... 164KM może 165KM u aw69, a i zapytaj go czy inne orurowanie przy tym skrucenie dolotu nic nie dało i ten ostatni tłumik nie dał....?! Z tego co mi wiadomo to jednak dało.... Tak prawde mówiac nie wiadomo ile dały te szklanki 5, 7 KM?! A może 4? :bajer:



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt sty 19, 2007 10:34

Rapix pisze:Tak prawde mówiac nie wiadomo ile dały te szklanki 5, 7 KM?! A może 4?
nie bedę się z Tobą spierał, bo problem ma Grześko

te szklanki mogły mu nawet odjąć mocy, a dodać sportowy filtr powietrza :)



Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » pt sty 19, 2007 20:54

cowboy pisze:
na jakim paliwie jeździsz, może sprzęgło lekko popuszcza... nie wiem sam
Jeżdżę na paliwie Verva z Orlenu dużej stacji w Tarnobrzegu.
Może faktycznie na próbę zatankuję gdzie indziej.
Sprzęgo nie puszcza bo by obroty rosły, wyczułbym to.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 134 gości