Faktyczna moc a zmierzona????

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Faktyczna moc a zmierzona????

Post autor: PinkFloyd » pn sty 15, 2007 10:33

W wiekrzosci materiałach prasowych i testach w TV przewijają się informację ze silniki VW turbodałowane a w szczególności diesle maja wiecej koni niz podaje fabryka- najczesciej silniki do przebiegu 150 tys km potem co dziwne i cieszy trzymaja wartości fabryczne. Mam znajomego który ma takiego samego TD jak ja i przebieg udokumentowany 120 tys km rok 1996r wyglada jak mój :grin: Fabryczna norma 75KM, 150Nm. Ma silnik jak najbardziej seryjny- wiadomo wczesniej tylko wymienione wszystkie filtry i sprawdzone luzy na łożyskach i opory tocznia- i co dziwo pokazał mi wydruk przy 4150 obr było 86KM, a przy 2050 obr 173Nm :blush: Normalnie mnie to zdziwiło. Co ciekawe nasze golfy chodza identycznie normalnie co do milimetra na prostej ida tak samo. I co dziwo jak sie go pytałem bez problemu jak mój idzie do 185km/h a potem koniec bo jest 4500 obr i pompa trzyma. Większośc osób na hamowni sprawdza TDi a nikt TD. Czy waryto, czy jest sens. Po tym co mi pokazał i po przejażdzce jestem ciekawy czy mój tez ma tak dobrze :food: Przebiegi mamy podobne.

[ Dodano: 15 Sty 2007 09:41 ]
P.S. gdyby okazało się ze mam tak samo ( ponoc na Niemieckim forum kolega doczytał własnie ze czesciej dotyczy to TD po 95r. ze zmieniona pompa wtrysowa- niewiadomo czemu :blush: ) to by mała modyfikacja mogła przyniesc pewne korzysci - blisko 90KM- np. Inerculer- czy mam rację??? nie chce mieszac w pompie bo wszystko chodzi ok i jest dobrze zestrojone. Moze po tym był by prawie TDI :food:



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn sty 15, 2007 14:17

PinkFloyd pisze:Moze po tym był by prawie TDI :food:
prawie robi wielką różnicę :)

TDI ma wtrysk bezpośredni, no i full elektroniki..

jak chcesz podnieść moc to możesz pokusic się intercooler FMIC ale dobrze byłoby zwiększyć ciśnienie doładowania turbiny i dawke paliwa.. jest cały topic o modyfikacjach TD..

zadbany silnik zawsze trzyma serię a w większości przypadków ma więcej

i tak 1Z przeważnie ma około 95km, a AFN około 115-118km

choć słyszałem o seryjnym AFNie który sie shamował na 126 km !! :)



Awatar użytkownika
Chmielu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2331
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Chmielu » pn sty 15, 2007 14:22

PinkFloyd pisze:w TV przewijają się informację ze silniki VW turbodałowane a w szczególności diesle maja wiecej koni niz podaje fabryka
Np. większość 150 konnych 1,8T ma ponad 160 kucy ;)


Człowiek może bez końca patrzeć na dwie rzeczy. Na lewego cycka.... i na prawego.

Passat 1.8T - projekt K04

Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » pn sty 15, 2007 15:41

PinkFloyd pisze:Większośc osób na hamowni sprawdza TDi a nikt TD
jak to nikt ?? a zaprzal, a ja, a rapix :) tylko że serii to chyba nikt rzeczywiście. ale żeby 86 koni tak po prostu ? hmm może był świeżo po wymianie filtrów, bo jednak to wzrostu troche sie trzeba przyłożyć. a prawie tdi to nigdy nie bedzie, tdi ma moc i moment w niższych obrotach, zupełnie co innego


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pn sty 15, 2007 17:01

zwracam honor może nie doczytałem ze wy tez sprawdzaliscie :jezor: Ale sam nie wiem jak to jest ale juz wiele osób mi mówiło ze mój AAZ jakos dobrze chodzi. Szwagra MkIV ALH nie jest w stanie mi uciec nawet na autostradzie wiec cos musi w tym byc muszę to sprawdzic.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn sty 15, 2007 17:09

PinkFloyd pisze:mój AAZ jakos dobrze chodzi. Szwagra MkIV ALH nie jest w stanie mi uciec
nie dziwię się :) mk4 to straszne muły z uwagi na mase :)

ja jeździłem z 2 kolegami mk4 w TDI z silnikami 110km to wydawało mi się że to nie jedzie :)

a ALH to 90 konny silnik, więc jak Twój AAZ ma około 85km to nie może Ci uciekać :P

ps. a czy ktoś widział wykres AAZ ?

skoro 1.6 TD można podkręcić mechaniecznie bez problemu na 95 km to czemu nie AAZ :)



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pn sty 15, 2007 17:16

Chętnie bym go sprawdził przy czym u nas w Szczecinie chyba zadnej hamowni nie ma bo o niej nie słyszałem :crazy: Własnie nigdy nie widziałem zadnego wykresu mocy AAZ-ta tu na forum, wiekszosc cos w nich kreci ale ile faktycznie mają to nie wiem. Wiem ze tylko widziałem wykres mojego kolegi ale jak wjeżdzał na hamownie i to robił to nie widziałem. Moze cos w tym jest ze niektóre AAZ-ty mają wiecej niz serja. Jakos tak fabryczna prekośc 165km/h połyka z łatwościa na każdej prostej a przecież jest to jego V-max ( zegar pokazuje tak samo jak w MKIV )- sprawdzone.



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » pn sty 15, 2007 21:26

jak sie przesiadłem z mojego na ALH koleżanki to miałem wrażenie że jest popsuty:) bo jakoś w porównaniu do mojego nie jedzie :okej: ale masa robi swoje...
co do AAZ to trza by pogadać z RAPIXem, on chyba ma/miał paska z tym silnikiem


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Michall
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pt paź 20, 2006 21:13
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Michall » pn sty 15, 2007 21:57

wcześniej maiałem MkIII GTD Special z 92r z przebiegiem 290 tyś i bez większego problemu po autostradzie leciałem nim 180 a z niewielkiej gory 190 aż zrobiłem wielkie oczy, było tak do momętu gdy zaczeło cieknąc mi z pąpy gdzieś. zawiozłem ją do pompiaża zrobił wszystko założył ją ale to już nie było to maks jakie udało mi się wycisnąc to było ledwo co 170km. Tampego sprzedałem kumiłem TDI i na maksa leciałem 170 tyle że TDI z dołu ciągnie lepiej.



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pn sty 15, 2007 22:48

moj polecial 175, ale powiedzmy sobie wprost - przeklamania licznika przy takiej predkosci sa wyrazne wiec nie ma sie co podniecac. jestem ciekawe czy aaz-y trzymaja moc po tylu latach.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
inspire
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 12:41
Lokalizacja: ???

Post autor: inspire » śr sty 17, 2007 20:29

MIałem AAZ , 15% wydaje się podejrzanie dużo jak na gifty fabryki, chyba że ktoś już skręcił dawkę paliwa na pompie. Mój miał podobną moc ale po podniesieniu dawki.


Często pomykam A4 i 1-ką Katowice-Warszawa

EmigrantGB
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: pn lis 13, 2006 15:47
Lokalizacja: Rokitki DLE/Stafford UK

Post autor: EmigrantGB » czw sty 18, 2007 12:23

Chmielu pisze:
PinkFloyd pisze:w TV przewijają się informację ze silniki VW turbodałowane a w szczególności diesle maja wiecej koni niz podaje fabryka
Np. większość 150 konnych 1,8T ma ponad 160 kucy ;)
widzę że oglądaliśmy ten sam program :pub:


mój golfik piękny styl prosto z Holandii przybyłem nim kilka chwil w tulipanach stal i trochę sobie zgnił hehe/stoi i tęskni za mną a ja niestety rozglądam się za innym autem ale sercem zawsze z MKII/ Passat 3BG nowy nabytek/MK2 nadal w stajni

Awatar użytkownika
Chmielu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2331
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Chmielu » czw sty 18, 2007 12:29

EmigrantGB pisze:widzę że oglądaliśmy ten sam program :pub:
Znajomy pracował na hamowni i mówił że najsłabszy 1,8T jakiego hamowali miał 158 kucy.
Ale to był jedyny jaki miał poniżej 160 ( a sporo ich hamowali).


Człowiek może bez końca patrzeć na dwie rzeczy. Na lewego cycka.... i na prawego.

Passat 1.8T - projekt K04

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw sty 18, 2007 12:34

Chmielu pisze:Znajomy pracował na hamowni i mówił że najsłabszy 1,8T jakiego hamowali miał 158 kucy
a jaka hamownia - inercyjna ? czy obciążeniowa?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 174 gości