[mk3 tdi] silnik czy turbina?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[mk3 tdi] silnik czy turbina?
Witam. Posiadam golfika 3 1,9 tdi 94r 90km przebieg 160 tys km silnik 1z
Otoz sprawa jest nastepujaca gdyz nie wiem czy mam silnik do remontu czy turbina ma ostatnie chwile zycia.
Moj samochod bral olej i to dosc sporo jakies 0,5 l na 100 chcialem zrobic remoncik po zimie i dlatwego nastawilem sie na to ze bede dolewal mu ciagle.
Pare dni temu samochod zaczal strasznie dymic podczas jazdy i dzieje sie do teraz ( teraz auto stoi po blokiem) dym jest koloru bialego, jakby lekki odcien szarego... gdy dodaje gazu i auto wchodzi na obratu powyzej 1500 za mna widac tylko gesta chumre dumu i tak ciagle. na biegu jalowym tazke kopci.. do tego doszlo mi to ze mam wyciek oleju .. dzis postanowielm wjechac na kanal.. oczyscilem wszystko pod spodem by znalesc miejsce wycieku, wymienilem filtr oleju choc nie byl w zlym stanie.. po dolaniu oleju do silnika i odpaleniu z pewnego miejsca zaczal kapac olej i to bardzo intesywnie. mianowice jest trubina i zaraz od neij wychodzi rura do katalizatora i na tym laczeniu jest siateczka metalowa i wlasnei z tamtad jest wyciek..
No ale rodzi sie pytanie co olej robi w katalizatorze?! Czy turbina jest juz tak *#cenzura#* ze wrzuca olej do katalizatora?! dodam ze przez tlumik takze wyrzuca olej.... bylem u mechanika kiedys by znalesc przyczyne brania oleju i tak jeden mowil ze to turbina gdyz w dolocie powietrza z zewnarz auta (rurze) byl olej.. drugi niby spejalista od trubin mowil ze niby z turbo jest sii (nie dymil wtedy jeszcze tak, prawie wogole) i patrzyl w odme i niby z silnika chlapalo oleje.. w sobote nastepny mechanik stwierdzil ze to nei silnik tylko turbo ( no ale tu mogl sie mytlic gdyz mzoe w silniku nie bylo zbyt duzo oleju i przed wyjazdem od neigo musialem dolac ponad litr ... trzeba bedzie wymieniac katalizator tazke czy da sie go jakos uratowac? czy nie lepiej kupic tansza strumienice?
Wogole poradzcie co moglo sie stac z tym autkiem.. prosze o szybka odpowiedz...
Otoz sprawa jest nastepujaca gdyz nie wiem czy mam silnik do remontu czy turbina ma ostatnie chwile zycia.
Moj samochod bral olej i to dosc sporo jakies 0,5 l na 100 chcialem zrobic remoncik po zimie i dlatwego nastawilem sie na to ze bede dolewal mu ciagle.
Pare dni temu samochod zaczal strasznie dymic podczas jazdy i dzieje sie do teraz ( teraz auto stoi po blokiem) dym jest koloru bialego, jakby lekki odcien szarego... gdy dodaje gazu i auto wchodzi na obratu powyzej 1500 za mna widac tylko gesta chumre dumu i tak ciagle. na biegu jalowym tazke kopci.. do tego doszlo mi to ze mam wyciek oleju .. dzis postanowielm wjechac na kanal.. oczyscilem wszystko pod spodem by znalesc miejsce wycieku, wymienilem filtr oleju choc nie byl w zlym stanie.. po dolaniu oleju do silnika i odpaleniu z pewnego miejsca zaczal kapac olej i to bardzo intesywnie. mianowice jest trubina i zaraz od neij wychodzi rura do katalizatora i na tym laczeniu jest siateczka metalowa i wlasnei z tamtad jest wyciek..
No ale rodzi sie pytanie co olej robi w katalizatorze?! Czy turbina jest juz tak *#cenzura#* ze wrzuca olej do katalizatora?! dodam ze przez tlumik takze wyrzuca olej.... bylem u mechanika kiedys by znalesc przyczyne brania oleju i tak jeden mowil ze to turbina gdyz w dolocie powietrza z zewnarz auta (rurze) byl olej.. drugi niby spejalista od trubin mowil ze niby z turbo jest sii (nie dymil wtedy jeszcze tak, prawie wogole) i patrzyl w odme i niby z silnika chlapalo oleje.. w sobote nastepny mechanik stwierdzil ze to nei silnik tylko turbo ( no ale tu mogl sie mytlic gdyz mzoe w silniku nie bylo zbyt duzo oleju i przed wyjazdem od neigo musialem dolac ponad litr ... trzeba bedzie wymieniac katalizator tazke czy da sie go jakos uratowac? czy nie lepiej kupic tansza strumienice?
Wogole poradzcie co moglo sie stac z tym autkiem.. prosze o szybka odpowiedz...
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
jesli masz turbine zachlapana olejem to masz odpowiedz. to ze lacznik elastyczny jest zalany olejem to by znaczylo ze puscily uszczelnienia w sekcji spalin. zdejmij waz za turbina i odpal auto. jak chlapie olejem - turbina. katalizatora najlepiej sie pozbyc i wstawic rurke zamiast niego.
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Turbina do regeneracji (lub zakup nowej), lacznik elastyczny do wymiany, kat wywalic i wspawac rure. Zadnej strumienicy. A i pamietaj aby wyplukac wszystkie rury od powietrza i IC mozesz przemyc.
Pozdro
Gitner
Pozdro
Gitner
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 91 gości