[ B3 80 1.6 problem z czujnikiem po wymianie oleju]

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
M@rcus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: wt kwie 26, 2005 16:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

[ B3 80 1.6 problem z czujnikiem po wymianie oleju]

Post autor: M@rcus » ndz sty 14, 2007 21:25

Witam, zwracam się do was z małym pytaniem, a mianowicie, wymieniłem przed wczoraj olej w swoim Audi 1.6 diesel (zwykły) i teraz na wolnych obrotach mruga mi kontrolka ciśnienia oleju, nie mruga światłem czerwonym mocnym tylko sobie pomruguje, na wyższych obrotach to ustępuje, no i teraz pytanie, silnik zalałem olejem Lotoś Mineralny. I teraz pytanie co jest nie tak że mruga ta kontrolka? czy to wina czujnika czy może coś silnik acyna szwankować? ogólnie pali dość lekko, problem muszę dość pilnie rozwiązać bo codziennie robię ok. 100km. Pozdrawiam i z góry dziękuję za info.



Wypij
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pn sty 01, 2007 23:29
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Wypij » ndz sty 14, 2007 21:38

Zakładając, że poziom oleju sprawdziłeś i jest OK... to ja bym podjechał do warsztatu i zmierzył ciśnienie oleju. Czy problem narasta ze wzrostem temperatury oleju? Jeśli tak, to tym bardziej trzeba zmierzyć. Bo może być tak, że czujnik masz w porządku, tylko silnik/pompa oleju do roboty.

--
Mariusz



Awatar użytkownika
M@rcus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: wt kwie 26, 2005 16:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: M@rcus » ndz sty 14, 2007 21:54

Też się zastanawiałem nad pompą, ale wcześniej przed wymianą nie było problemu, tylko odrazu po wymianie, a to pojawia się w sumie odrazu po załączeniu silnika, po 30 sek. może, sam nie wiem kurcze... :(



Wypij
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pn sty 01, 2007 23:29
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Wypij » ndz sty 14, 2007 23:51

No tak, wystarczy, żeby nowy olej był 'rzadszy' od starego i już ciśnienie na pompie spada. Zwłaszcza na takiej, co parę kkm widziała... i na niskich obrotach..
Moja rada jest jak wyżej. Nie kombinuj tylko zmierz to ciśnienie. Roboty na 15 minut, wydatek prawie żaden, a będziesz wszystko wiedział. Piszesz, że sporo jeździsz, to tym bardziej nie warto ryzykować poważniejszej awarii silnika.

PS: też mam problem z kontrolką oleju, ale zmierzyłem ciśnienie od razu i teraz sobie ze spokojem patrzę na jej wybryki :-) http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=79372

PS2: Lotos jest tu i ówdzie uważany za zupkę a nie olej, ale umówmy się, że tego nie napisałem. Nie chcę wszczynać wojny olejowej. Powiedzmy... że wygląda na to, że akurat ten olej w tym przypadku nie podpasował. :bajer:

--
Mariusz



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 150 gości