Znaki na kole zamachowym
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Znaki na kole zamachowym
Witam wszystkich, mam taki problem bo na kole zamachowym mam nabite 4 punkty na 3 silnik ledwo co chodzi 4 jest ledwo widoczny i też klekocze jak traktor i teraz pytanie jest jakaś możliwość określenia GMP bez zdejmowania miski olejowej?? bo jak bym ją odkręcił to bym po wale zobaczył, a troche trzeba się nakręcić żeby odkręcić misę. Silnik AAZ
Re: Znaki na kole zamachowym
Witam
Trzeba zdjąć pokrywę zaworów. Wykręcić np. świecę żarową lub wtryskiwacz z pierwszego cylindra (pierwszy z lewej), w otwór wsadzić sztywny drut i obserwować go w czasie kręcenia kołem zamachowym. Maksymalne górne położenie drutu oznacza GMP.
Jurek
Trzeba zdjąć pokrywę zaworów. Wykręcić np. świecę żarową lub wtryskiwacz z pierwszego cylindra (pierwszy z lewej), w otwór wsadzić sztywny drut i obserwować go w czasie kręcenia kołem zamachowym. Maksymalne górne położenie drutu oznacza GMP.
Jurek
Jurek
Re: Znaki na kole zamachowym
tak to ja ustawiałem pierwszy raz zapłon w MZ ETZ 250 jakieś 20 lat temusp3rat pisze:w otwór wsadzić sztywny drut i obserwować go w czasie kręcenia kołem zamachowym. Maksymalne górne położenie drutu oznacza GMP.
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
Re: Znaki na kole zamachowym
a ja wlasnie tak ostatnio ustawialem bo nie mam znaku na kole zamachowym.... i powiem ze jest sie to w stanie w 100% dobrze okreslic... mialem przestawiony rozrzad i strasznie klekotak (twardo chodzil) a teraz jest bloga cisza.. :> normal nie szok jaka roznica..RobertP pisze:tak to ja ustawiałem pierwszy raz zapłon w MZ ETZ 250 jakieś 20 lat temusp3rat pisze:w otwór wsadzić sztywny drut i obserwować go w czasie kręcenia kołem zamachowym. Maksymalne górne położenie drutu oznacza GMP.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Ja to robie tak jak na foto tym co PinkFloyd, zamieścił !!!
Czyli najpier sobie ZNACZE białym markerem połozeni kól !! na wału rozrządu na wale głównym i na pompie !! (to są moje takie własne znaki)
Pompe blokuje takim bolcem !! albo grubą śrubą co idealnie wchodzi w ten otwór !!
Wałek rozrządu tez tak blokowałem !! bo wymieniałem ostatnio uszczelke bo mi chlapało tam lekko po pasku !! a jak juz To robić to konretnie !! nie lubie fuszerki i zrobiłem to wszystko za 1 razem
Oczywisie oprócz własnych znaków patrze tez na te oryginalne !! na koncu czy mi sie wsio zgadza i zawsze sie zgadza !!
Czyli najpier sobie ZNACZE białym markerem połozeni kól !! na wału rozrządu na wale głównym i na pompie !! (to są moje takie własne znaki)
Pompe blokuje takim bolcem !! albo grubą śrubą co idealnie wchodzi w ten otwór !!
Wałek rozrządu tez tak blokowałem !! bo wymieniałem ostatnio uszczelke bo mi chlapało tam lekko po pasku !! a jak juz To robić to konretnie !! nie lubie fuszerki i zrobiłem to wszystko za 1 razem
Oczywisie oprócz własnych znaków patrze tez na te oryginalne !! na koncu czy mi sie wsio zgadza i zawsze sie zgadza !!
wtlko tak.... wykrec wtrysk, swiece, i wyjmij podkladke pod wtryskiwaczem, wez cienki srobokret, ja chcialem to zrobic bagnetem ale zapomnij, dobrze do tego nadaje sie probnik 12V taki malutki fazer na 12V i dokladnie to okresl, pochlania to chwile czasu ale u mnie jest dzidzia.. Zanim bedziesz go palil zrob pelny obrot silnika recznie (kluczem) a nie rozrusznikiem i sprawdz czy nie na "kolizji" no i zeby to dokladnie zrobic musisz miec kawalek plaskownika o gr 4,5mm do blokady walka rozrzadu inaczej nie ustawisz idealnie na walku. Ja u siebie jak znalazlem GMP to zbilem kolo z walka rozrzadu i sciaglem pasek - nie odkrecalem napinacza, a pozniej ustawilem wszystko i zalozylem kolo z paskiem, jest szybciej i latwiej... nie trzeba wszystkiego rozpierniczac....
pozdrawiam
pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 73 gości