Znaki na kole zamachowym

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

pdmcyc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 18:48
Lokalizacja: Biała P.
Kontakt:

Znaki na kole zamachowym

Post autor: pdmcyc » czw sty 11, 2007 01:58

Witam wszystkich, mam taki problem bo na kole zamachowym mam nabite 4 punkty na 3 silnik ledwo co chodzi 4 jest ledwo widoczny i też klekocze jak traktor i teraz pytanie jest jakaś możliwość określenia GMP bez zdejmowania miski olejowej?? bo jak bym ją odkręcił to bym po wale zobaczył, a troche trzeba się nakręcić żeby odkręcić misę. Silnik AAZ



sp3rat
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt kwie 25, 2006 23:53
Lokalizacja: Śrem

Re: Znaki na kole zamachowym

Post autor: sp3rat » czw sty 11, 2007 08:21

Witam
Trzeba zdjąć pokrywę zaworów. Wykręcić np. świecę żarową lub wtryskiwacz z pierwszego cylindra (pierwszy z lewej), w otwór wsadzić sztywny drut i obserwować go w czasie kręcenia kołem zamachowym. Maksymalne górne położenie drutu oznacza GMP.
Jurek


Jurek

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » czw sty 11, 2007 08:26

Co ty piszesz :chytry: drut- co to za sposób :rotfl: Na skrzyni jest oczko na podstawie którego sie ustawia :smoke: Obrazek Obrazek

Wystarczy dobrze ustawic GMP.



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: Znaki na kole zamachowym

Post autor: RobertP » czw sty 11, 2007 08:40

sp3rat pisze:w otwór wsadzić sztywny drut i obserwować go w czasie kręcenia kołem zamachowym. Maksymalne górne położenie drutu oznacza GMP.
tak to ja ustawiałem pierwszy raz zapłon w MZ ETZ 250 jakieś 20 lat temu :-) :bigok:


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
gutzio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: śr lis 10, 2004 22:33
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: Znaki na kole zamachowym

Post autor: gutzio » czw sty 11, 2007 10:39

RobertP pisze:
sp3rat pisze:w otwór wsadzić sztywny drut i obserwować go w czasie kręcenia kołem zamachowym. Maksymalne górne położenie drutu oznacza GMP.
tak to ja ustawiałem pierwszy raz zapłon w MZ ETZ 250 jakieś 20 lat temu :-) :bigok:
a ja wlasnie tak ostatnio ustawialem bo nie mam znaku na kole zamachowym.... i powiem ze jest sie to w stanie w 100% dobrze okreslic... mialem przestawiony rozrzad i strasznie klekotak (twardo chodzil) a teraz jest bloga cisza.. :> normal nie szok jaka roznica..



pdmcyc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 18:48
Lokalizacja: Biała P.
Kontakt:

Post autor: pdmcyc » czw sty 11, 2007 14:33

PinkFloyd pisze:Co ty piszesz :chytry: drut- co to za sposób :rotfl: Na skrzyni jest oczko na podstawie którego sie ustawia :smoke:

chodzi o to że mam nabite 4 znaki i na żadnym nie chodzi jak powninien... i dlatego zrobię tak jak napisał sp3rat( widze że to jakiś krótkofalowiec...) innego sposobu lepszego nie widze.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » czw sty 11, 2007 14:51

Ja to robie tak jak na foto tym co PinkFloyd, zamieścił !!!
Czyli najpier sobie ZNACZE białym markerem połozeni kól !! na wału rozrządu na wale głównym i na pompie !! (to są moje takie własne znaki)
Pompe blokuje takim bolcem !! albo grubą śrubą co idealnie wchodzi w ten otwór !!
Wałek rozrządu tez tak blokowałem !! bo wymieniałem ostatnio uszczelke bo mi chlapało tam lekko po pasku !! a jak juz To robić to konretnie !! nie lubie fuszerki i zrobiłem to wszystko za 1 razem :D
Oczywisie oprócz własnych znaków patrze tez na te oryginalne !! na koncu czy mi sie wsio zgadza i zawsze sie zgadza !!



Awatar użytkownika
gutzio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: śr lis 10, 2004 22:33
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: gutzio » czw sty 11, 2007 20:40

wtlko tak.... wykrec wtrysk, swiece, i wyjmij podkladke pod wtryskiwaczem, wez cienki srobokret, ja chcialem to zrobic bagnetem ale zapomnij, dobrze do tego nadaje sie probnik 12V taki malutki fazer na 12V i dokladnie to okresl, pochlania to chwile czasu ale u mnie jest dzidzia.. :) Zanim bedziesz go palil zrob pelny obrot silnika recznie (kluczem) a nie rozrusznikiem i sprawdz czy nie na "kolizji" no i zeby to dokladnie zrobic musisz miec kawalek plaskownika o gr 4,5mm do blokady walka rozrzadu inaczej nie ustawisz idealnie na walku. Ja u siebie jak znalazlem GMP to zbilem kolo z walka rozrzadu i sciaglem pasek - nie odkrecalem napinacza, a pozniej ustawilem wszystko i zalozylem kolo z paskiem, jest szybciej i latwiej... nie trzeba wszystkiego rozpierniczac....

pozdrawiam



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 73 gości