Passat B3 1,9TD AAZ za dużo pali
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Passat B3 1,9TD AAZ za dużo pali
Z moich pomiarów zużycia paliwa pali mi okolo 10 litrów na setkę w mieście,to troszkę za dużo wg.książki powinien palić 7l/100km.Co mu jest?
Może to byc spowodowane złym ustawieniem rozrządu i pompy. Z tego co się wczoraj dowiedziałęm od pompiarza można założyć wtryski od zwykłego 1,9D (tam jest 1 sprężyna) i ustawić na nich ciśnienie takie jakie ma być w TD i będzie mniej palił. Tak się dowiedziałęm nie wiem na ile jest to prawda,lecz facet zaufany więc wierze mu na słowo. Dlamnie palił samochód około 7 l jak bym nie jechał i okazało się jednak że rozrząd jest przestawiony.Teraz nie wiem dokłądnie ile pali bo zrobiłem to przedwczoraj ale zrobiłęm 150kilometrów to wydaje się że troche mniej strzałka opadła niż wcześniej... sprawdz rozrząd w pierwszej kolejności. Może masz dawke dużą ustawioną i dusisz... dymi z tłumika na czarno??
Re: Passat B3 1,9TD AAZ za dużo pali
popatrz na silnik a przede wszystkim na wtryski czy nie leją i czy nie jest wilgotnomaxcom pisze:Z moich pomiarów zużycia paliwa pali mi okolo 10 litrów na setkę w mieście,to troszkę za dużo wg.książki powinien palić 7l/100km.Co mu jest?
na tych czy przy tych wężykach gumowych.
jak jeździsz z niedogrznym silnikiem, krótkie odcinki i po mieście
to spalanie takie czasami może być dopuszczalne, zastanów się nad tym.
teraz jeszcze kilka pytań naprowadzających:
czy pompa z wierzchu jest sucha czy mokra ?
czy śmierdzi w czasie jazdy ropką ?
czy palił wcześniej tyle ?
czy kręciłeś coś przy pompie jakimiś śrubkami ?
powiem Ci ze umnie w ostatnim czasie zaczął tez palić więcej (też pasek AAZ)
podciekało z jedengo z wężyków a w czasie jazdy to już całkiem .. i na
100km przejechanych "spalał" ok.8l. po zlokalizowaniu wężyka spalanie
wróciło do normy ok.6,4l ropki , popatrz dokładnie i przypomnij sobie czy
nie kręciłeś czymś ostatnio ...
[ Dodano: Czw Sty 11, 2007 07:13 ]
jak najbardziej może być i problem ze źle wyregulowaną pompąpdmcyc pisze:Może masz dawke dużą ustawioną
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
ja miałem podobny problem ze swoim tyle że mi palił ok 8-9l na 100km powymieniałem wszystkie filtry paliwa powietrza itd wymieniłem rorząd bo autko sprowadzone było i spalanie wróciło do normy czyli ok 6.5 -7 litrów na 100 km!zobacz równierz na termostat bo może jezdzisz na niedogrzanym silniku i dlatego takie spalanie masz!a wczesniej też ci tyle palił??
moje byłe mk3 GTD SPECIAL
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=81913&postdays=0&postorder=asc&start=480
obecny dupowóż passat b4 kombi na gwincie
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261704&postdays=0&postorder=asc&start=90
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=81913&postdays=0&postorder=asc&start=480
obecny dupowóż passat b4 kombi na gwincie
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261704&postdays=0&postorder=asc&start=90
itak na twoim miejscu bym wymienił filtry przynajmniej powietrza bo to rzecz podstawowa jak mówisz że silniczek ok jest to może należy szukać przyczyny gdzie indziej np zamałe ciśnienie w oponach lub zapieczone zaciski hamulcowe trzymaja zprawdz to bo to niby błache jest ale być może to jest przyczyna chociaż niekoniecznie!
moje byłe mk3 GTD SPECIAL
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=81913&postdays=0&postorder=asc&start=480
obecny dupowóż passat b4 kombi na gwincie
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261704&postdays=0&postorder=asc&start=90
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=81913&postdays=0&postorder=asc&start=480
obecny dupowóż passat b4 kombi na gwincie
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261704&postdays=0&postorder=asc&start=90
Nietety to chyba mankament tych silnikow . Ja mam podobnie moze nie 10 l. ale 8l. to spokojnie lyka.Pojechalem do mechanika wymienic rozrzad i przy okazji powiedzialem o moim wysokim spalaniu - sprawdzil wtryski-OK . rozrzad wymienony -OK. kat wtrysku -OK . Na koniec zmniejszyl mi dawke paliwa . Niestety ale autko bylo tak zamulone ,ze nie mozna bylo wystartowac spod swiatel. Byc moze pompiarz ma wiecej doswiadczenia ale kazalem mu powrocic do poprzedniej dawki " cos kosztem czegos". Amoze to wina wskaznika paliwa Nie staram sie drazyc dalej zbyt duze koszty .Poprostu poczekamy na obnizke ON.
jak zwykle vw
Powiem tak dla tego silnika norma spalania wynosi w mieście 7,4l przy czym jest to stara norma wg danych fabrycznych która badano na stanowisku badawczym. Po 98r. zmieniły sie zasady badania spalania. Przy 120km/h podaja ze spala 6,5l. Ale to wszystko jest dla silnika nagrzanego- czyli spalanie latem i wg starej normy. Zima może wzrosnąć o 10% wiec wiecej niz 8l w miescie nie powinien palic o tej porze. Benzyna o tej porze pali na tej samej trasie co robie AAZ-tem 12l. mam do pracy 3km wiec auto sie nie rozgrzeje. Ostatnio zrobiłem 240km trasa z predkościa do 150km/h a pozostałe 440km w miescie na odcinkach 3km- w tym poranny rozruch i grzanie auta jak czekam na żone ok 4min. Wyszło mi 6,6l. Latem wychodzi mi 6,2l. A sama jazda po miescie teraz nawet 7,3l. Autko dobrze wyregulowane pójdzie nawet 180km/h. Sa to silniki na komorze wstepnej wiec pala wiecej niz TDI, ale sa bardzo trwałe. Jak w miescie jest spalanie przy normalnej jezdzie do 8 l to wg mnie OK. Moze mam za mały przebieg i dlatego dobre spalanie. Kiedys tez myslałem ze jest wysokie. Ale wiecej niz 7,3l nigdy mi nie spalił nawet w tamta zime w -20st.
nie no jeslinormalnie się go używa to jasne że to dużoSouleR pisze:przesady, ale ten silnik 10 zeby wzial to jest kosmos
ale jak stoi na postoju ze dwa razy dziennie po 30-40minut
jeździ się z niedogrzanym silnikiem krótkie odcinki to i spali
pewnie coś z 10l. bo kilka razy jak oczekiwałem włączenie wentylatora
i auto chodziło przez tyle czasu ja siedziałem sobie w garażu
i tak z 5-6 razy to zużycie przekracza wszelkie normy, u mnie tak
było ale jak jeżdże czy to trasa czy miasto to średnio jakoś mi wychodziło
ok6,4l.
maxcom zatankuj do pełna, przejdź ze 100km i znowu zatankuj i zobacz czy
na serio Ci spala te 10l. i opisz swój styl jazdy i ile tej trasy czy miasta robisz
oczywiście sprawdź też czy Ci sie dobrze nagrzewa silniczek czy termostat
przypadkiem tez nie jest non stop otwarty, ale on aż tak bardzo mocno
nie wpływa na tak duże spalanie, potwierdzone bo sam tak robiłem że jeździłem
kiedyś z non stop otwartym i spalanie niewiele większe było od średniego
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
Pinkfloyd masz racje niema sie co oszukiwać sam przekopałem forum na temat spalania AAZ i doszedłem do wniosku ze jak pali 7 litrów to naprawde niema tragedi niem co szukać za przeproszeniem kwadratowych jaj pali tyle ile musi niema na to rady ale 10 litrów to naprawde sporo jak na ten silnik szukałbym przyczyny aż do skutku!
moje byłe mk3 GTD SPECIAL
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=81913&postdays=0&postorder=asc&start=480
obecny dupowóż passat b4 kombi na gwincie
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261704&postdays=0&postorder=asc&start=90
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=81913&postdays=0&postorder=asc&start=480
obecny dupowóż passat b4 kombi na gwincie
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261704&postdays=0&postorder=asc&start=90
*daniel* ludzie od diesli za dużo wymagają. Czytaja o silnikach nowej generacji w gazetach i im sie wydaje ze ich zwykła TD bedzie tyle palił. 7l w tym okresie nie jest tragedją. A spalanie tych nowych silnków np. 2,0TDI w Golfie w granicach 6l tez mozna włożyc miedzy bajki. Oglądałem test na TVN Turbo w programie MOto Visia-bodajże Niemiecki. Owszem średnio palił 6l, ale w mieście pochłaniał nawet 8l, a ostra jazda autostrada nawet 9l. Powiedzmy prawde benzyna przy tej mocy paliła by 4l wiecej. Spalanie 5,5 ropki wyszło im tylko w Renault Clio 1,5DCI - moc silnika 64KM i pojemnosc 1,5cm3. Wiec jezeli palą nam 7l to sie cieszmy. Kolega kupił MKIV 1,6 16V przeczytał ze mu bedzie w miescie palił 9l a wychodzi teraz 12l a czasami wiecej. Wiec zazwyczaj różnie z tymi normami jest. jak nam podaja 7,4l w miescie a pli nam 7l to przeciez lepiej niz podaje fabryka
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
dokladnie. cieszmy sie z tego, ze nasze stare TD biora 6-7, bo nowe diesle, owszem maja moc, ale za to pala wiecej. oczywiscie jezeli jedzie sie osczednie to generalnie malo 'biora'. wystarczy tylko dac w palnik i spalanie srednie nie schodzi ponizej 8. mowie to na przykladzie mondeo 2.0tdci. 2.0tdi tez podobnie pali. dlatego jesli kupowac diesla to 1.9tdi, bo to kompromis pomiedzy moca, a spalaniem. jeszcze jakby mi sie trafil AFN
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 181 gości