[mk3 TDI] wycie a raczej swist co to może być?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[mk3 TDI] wycie a raczej swist co to może być?
dzięki Bogu u mnie takie coś sie nie dzieje zapytanie kieruje na prosbe kolegi
turbawka ciągnie, ale tak międZy 2000 obr a 2700 obr to słychać takie wycie w okolicach turbiny a raczej swist Ale ten dzwięk najbardziej słychać kiedy przyspiesza,dodając gazu na 3,biegu na tych wałśnie obrotach. Na postoju jak przygazuję to tego nie słychać,węże od intercoolera zostaly sprawdzone i są szczelne oraz łożysko w turbinie i łopatki też są wporządu,co to moze być czy mozna to jakoś wyregulować czy może turbina jest do regeneracji dajcie znać,pozdr
turbawka ciągnie, ale tak międZy 2000 obr a 2700 obr to słychać takie wycie w okolicach turbiny a raczej swist Ale ten dzwięk najbardziej słychać kiedy przyspiesza,dodając gazu na 3,biegu na tych wałśnie obrotach. Na postoju jak przygazuję to tego nie słychać,węże od intercoolera zostaly sprawdzone i są szczelne oraz łożysko w turbinie i łopatki też są wporządu,co to moze być czy mozna to jakoś wyregulować czy może turbina jest do regeneracji dajcie znać,pozdr
powiem ci tak jechalismy moim golfem dla porównania i ta turbina tak nie piszczy u mnie słychać że pracuje czuć jej prace taki przyjemny swist ale nie tak jak uniego a u niego wydaje na 3 biegu taki piskArs pisze:a czy to nie przypadkiem takie gwizdanie turbiny :>:>:> ??? jedni twierdza że to koniec turbo inni że tak powinno być...
Wydaje mi się, że podstawową oznaką padu turbiny jest to ze samochód nie ma przyśpieszenia. Skoro mowisz, że idzie do przodu to turbina jest raczej sprawna. Na postoju turbiny nie słyszysz bo zdaje się (u mnie tak jest np.), że turbina śwista dopiero gdy silnik jest obciążony (musi być odpowiednia ilość spalin, żeby ją do świstu rozpędzić).
Co do głośnej pracy turbiny (lub jej okolic) to ktoś opisywał na forum podobny problem. Z tego co pamiętam to pojawiły mu się jakieś małe nieszczelności w układzie wydechowym jeszcze w komorze silnika. Stąd brała mu się niby głośna praca turbiny. Po ich zlikwidowaniu wróciło to do normy. Ale tę teorię musiałby zweryfikować ktoś bardziej doświadczony w diagnozowaniu sprężarek (a że jest tu trochę takich osób toteż wystarczy poczekać ).
Pozdrawiam
yoobi
Co do głośnej pracy turbiny (lub jej okolic) to ktoś opisywał na forum podobny problem. Z tego co pamiętam to pojawiły mu się jakieś małe nieszczelności w układzie wydechowym jeszcze w komorze silnika. Stąd brała mu się niby głośna praca turbiny. Po ich zlikwidowaniu wróciło to do normy. Ale tę teorię musiałby zweryfikować ktoś bardziej doświadczony w diagnozowaniu sprężarek (a że jest tu trochę takich osób toteż wystarczy poczekać ).
Pozdrawiam
yoobi
OSPF chodzi własnymi ścieżkami. :-)
dzieki yobi w takim razie postaramy sie to sprawdzić cytuje "nieszczelności w układzie wydechowym jeszcze w komorze silnika. Stąd brała mu się niby głośna praca turbiny"yoobi pisze:Wydaje mi się, że podstawową oznaką padu turbiny jest to ze samochód nie ma przyśpieszenia. Skoro mowisz, że idzie do przodu to turbina jest raczej sprawna. Na postoju turbiny nie słyszysz bo zdaje się (u mnie tak jest np.), że turbina śwista dopiero gdy silnik jest obciążony (musi być odpowiednia ilość spalin, żeby ją do świstu rozpędzić).
Co do głośnej pracy turbiny (lub jej okolic) to ktoś opisywał na forum podobny problem. Z tego co pamiętam to pojawiły mu się jakieś małe nieszczelności w układzie wydechowym jeszcze w komorze silnika. Stąd brała mu się niby głośna praca turbiny. Po ich zlikwidowaniu wróciło to do normy. Ale tę teorię musiałby zweryfikować ktoś bardziej doświadczony w diagnozowaniu sprężarek (a że jest tu trochę takich osób toteż wystarczy poczekać ).
Pozdrawiam
yoobi
dzieki sprawdzimy to sie dzieje u mojego kumpla nie umnie jeszcze raz dzienksChomik pisze:Ja mam dziure między kolektorem a katalizatorem, turbina zrobiła się bardzo głośna. Jeszcze tego nie naprawiłem ale myśle że jak to pospawam to wszystko wróci do normy, być może to samo jest u Ciebie.
[ Dodano: 09 Sty 2007 21:21 ]
wirnik nie ma luzów a gdzie to sprawdzić cytuje " to można sprawdzić jakie ciśnienie pompuje turbo manometr" jaki mechanik sie tym zajmuje?twardy pisze:Jeśli nie ma dziury w dolocie to można sprawdzić jakie ciśnienie pompuje turbo manometrm , ewentualnie sprawdzić wirnik czy nie ma dużych luzow.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 114 gości