Naprawa intercoolera

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
adam16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 388
Rejestracja: pn lip 17, 2006 08:54
Lokalizacja: Łańcut

Naprawa intercoolera

Post autor: adam16v » sob sty 06, 2007 22:37

Witam! w najblizszym czasie będę kupował IC na szrocie. Jednak o ich stanie nic nie wiadomo. Chodzi o to czy jeżeli jakiś IC nie bity , tylko gdzieś rozszczelniony by mi spasował jeśli chodzi o wymiary to czy da się go jakoś uszczelnić. Gość ma wszystkie po 100zł jest ich ze 20 różnych. Nie chodzi mi o lutowanie ale o to czy da się to zrobić jakimś płynem, czy czymś tam. :grin: Zakładam że IC będzie sprawny ale jakby co...


[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: Naprawa intercoolera

Post autor: RobertP » sob sty 06, 2007 22:47

adam16v pisze:Witam! w najblizszym czasie będę kupował IC na szrocie. Jednak o ich stanie nic nie wiadomo. Chodzi o to czy jeżeli jakiś IC nie bity , tylko gdzieś rozszczelniony by mi spasował jeśli chodzi o wymiary to czy da się go jakoś uszczelnić. Gość ma wszystkie po 100zł jest ich ze 20 różnych. Nie chodzi mi o lutowanie ale o to czy da się to zrobić jakimś płynem, czy czymś tam. :grin: Zakładam że IC będzie sprawny ale jakby co...
da się ale tylko i wyłącznie jeśli nie chcesz spawać plastiku czy aluminium
to tylko i wyłącznie klejem do wklejania szyb samochodowych SIKAFLEX (sa różne kolory)
a jak nim to musi być koniecznie podkład do niego aby dobrze złapał się
z klejonym materiałem podkład ten to PRIMER - są różne kolory jednak
najczęściej używane to białe i czarne i nie ma znaczenia czy do białego
podkładu użyjesz czarnego Sikaflexu i odwrotnie ... :bigok:


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » ndz sty 07, 2007 10:13

Można jeszcze zalepić tj płynnym metalem , jest to taka masa dwuskładnikowa po kilkunastu minutach od zmieszania ma właściwości metalu. Ja akurat uzywałem firmy WURTH i bardzo dobrze sprawdzała sie w takich naprawach.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » ndz sty 07, 2007 10:38

twardy pisze:Można jeszcze zalepić tj płynnym metalem , jest to taka masa dwuskładnikowa po kilkunastu minutach od zmieszania ma właściwości metalu. Ja akurat uzywałem firmy WURTH i bardzo dobrze sprawdzała sie w takich naprawach.
WURTH i LOCTITE polecam dodam tylko ze trzeba powierzchnie klejone bdb oczyscic i odtluscic inaczej nic z tego nie bedzie



pannonia
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sob sty 06, 2007 21:49
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: pannonia » ndz sty 07, 2007 11:06

twardy pisze:Można jeszcze zalepić tj płynnym metalem , jest to taka masa dwuskładnikowa po kilkunastu minutach od zmieszania ma właściwości metalu. Ja akurat uzywałem firmy WURTH i bardzo dobrze sprawdzała sie w takich naprawach.
Dokładnie tak - u mnie góra część IC była tak cienka że przy lekkim skrobaniu (przed zalepianiem) z utlenionego plastiku wypadały w nim dziury jak palec. Do naprawy użyłem podobnej jak Kolega masy ale dla pewności tam gdzie były dziury podkładałem siatkę szklaną (taka jak do łączenia płyt gips.-karton.)
Robota nie jest skomplikowana:
-Zdemontować IC
-umyć od wierzchu i od środka (w takiej kolejności) ja myłem najpierw muyką ciśnieniową a potem w benzynie (przy użyciu myjki strumień bezwzględnie musi być rozproszony i skierowany równolegle do blaszek IC, bo inaczej je pokrzywi) i całkiem dobry sposób do czyszczenia mocno zapchanego IC ale trzeba uważać na strumień
- sprawdzić czy z którejś strony nie wyszła gumowa uszczelka (z pod pokryw plasikowych IC)
- jeżeli wyszła to znak że tam jest rozszczelniony
- odgiąć ostrożnie blaszki zaciskające (ja używałem wpierw podszlifowanych odpowiednio obcęg a potem kombinerek)
- zdjąc pokrywę(y), umyć całość od środka benzyną ekstrakcyjną i zakleić ew ubytki wg w/w opisu i pozostawić do zastygnięcia (można przyspieszyć nagrzewając suszarką do włosów)
- po zastygnięciu złożyć (posmarować metalową część IC w pobliżu uszczelki gumowej silikonem o podwyższonej odporności na temp, np. "samochodowym"; ułożyć na nim uszczelkę, posmarować silikonem pokrywę; włożyć ją do IC i zacisnąć blaszki na imadle (z wyczuciem by nie połamać pokrywy. Mocować w imadle w poprzeg IC a później dognieść je wzdłuż IC kombinerkami.
-odczekać do wyschnięcia silikonu (można przyspieszyć mocząc go w wodzie), wysuszyć i założyć
-całkowita czasochłonność ok 6 godz. z przerwą na obiad :rotfl: :pub:
narazie od 3 mies jest wszystko OK
PZDR



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » ndz sty 07, 2007 11:08

BruceLee30 pisze:WURTH
tej firmy są także SIKAFLEXY i są jedne z najlepszych
inne sikaflexy widywalem na allegro podobne do takich które sam używam
a sprzedawał je użytkownik Mariusz_ostroda
więc może jak coś to mozna napisać do niego
BruceLee30 pisze:dodam tylko ze trzeba powierzchnie klejone bdb oczyscic i odtluscic inaczej nic z tego nie bedzie
oczywiscie to podstawa i wiadomo że tak trzeba :bigok:


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Naprawa intercoolera

Post autor: leo... » ndz sty 07, 2007 16:36

adam16v pisze:Witam! w najblizszym czasie będę kupował IC na szrocie. Jednak o ich stanie nic nie wiadomo. Chodzi o to czy jeżeli jakiś IC nie bity , tylko gdzieś rozszczelniony by mi spasował jeśli chodzi o wymiary to czy da się go jakoś uszczelnić. Gość ma wszystkie po 100zł jest ich ze 20 różnych. Nie chodzi mi o lutowanie ale o to czy da się to zrobić jakimś płynem, czy czymś tam. :grin: Zakładam że IC będzie sprawny ale jakby co...
klej do IC nazywa się JOVAT 975 - jest to klej który lączy idealnie plastik/alu/guma - przy czym opary oleju i ciśnienie wewnąt IC nie niszczą połączenia (spoiny) - zapytaj w jakimś sklepie w ktorym robią kleje na zamówienie ... będą mieli taki klej w ofercie na pewno



Awatar użytkownika
adam16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 388
Rejestracja: pn lip 17, 2006 08:54
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: adam16v » ndz sty 07, 2007 23:17

JUtro jadę wybierać i kupować IC. Mam nadzieję że będzie szczelny. Dziękuję wszystkim za wszystkie rady!!


[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
ghoost
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 208
Rejestracja: sob paź 28, 2006 20:34
Lokalizacja: zamość/kraków

Post autor: ghoost » ndz sty 07, 2007 23:26

Powiem Wam że mnie zaskoczyliscie ze mozna takie "cuda" robic, ale jak to mowia potrzeba matka wynalazkow, a dziwie sie bo pracuje w pewnej firmie co robi chodnice i wiem jak to sie robi w fabryce na maszynach... milo poczytac ze szczelnosc mozna uzyskac w garazu przy pomocy odpowiednich klejow... pzdrawiam i zycze dlugiej i bezproblemowej obslugi:) :bajer:


just do it:)
moje cudo http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=971572&sid=850f22cf6962c38706d83579013f4a00#971572

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pn sty 08, 2007 00:43

ghoost pisze:Powiem Wam że mnie zaskoczyliscie ze mozna takie "cuda" robic, ale jak to mowia potrzeba matka wynalazkow, a dziwie sie bo pracuje w pewnej firmie co robi chodnice i wiem jak to sie robi w fabryce na maszynach... milo poczytac ze szczelnosc mozna uzyskac w garazu przy pomocy odpowiednich klejow... pzdrawiam i zycze dlugiej i bezproblemowej obslugi:) :bajer:
a dasz wiarę ze i "plastiki" te co są w chłodnicy po bokach da się też
naprawić o ile dziurka nie jest za duża
miałem dziurkę wielkości śruby M8, więc znalazłem kawałek "pręta" plastikowego
na tle grubszego żeby wszedł bardzo ciasno lub wcale w tą dzurke, zrobiłem na nim
gwint na dłu. ok. 1cm i wkręciłem a tą dziurkę na ten właśnie sikaflex,
wczesniej przygotowując podłoże, tj. wyczyszczając odtłuszczając i smarując
podkładem PRIMER, po ciasnym wkreceniu przesmarowałem po wierzchu aby
nie było mocno widać i dodatkowo uszczelnić i chłodnica działa bez wycieków do dzisiaj
pewnie da się i większe otworki tym naprawić ale jak wiadomo im wieksze
tym gorzej i prędzej czy później trzeba chłodnice nową w końcu kupić :) :bigok:


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » pn sty 08, 2007 10:23

ja miałem małą dziurke, to zalałem to cyną ( nie bardzo chce przywierać, duża temperatura musi być ), a wszystko przykryłem warstwą poxipolu. trzyma już pół roku ciśnienie 1,2 bara


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 127 gości