Napinacz i tulejki kupiłem na allegro za około 200 zł komplet.
A wymieniłem osobiście. Problemy na jakie natknąłem się podczas wymiany:
1. Stary napinacz mocno siedział na pręcie, ale w końcu się poddał.
2. Stare tulejki wcale nie tak prosto wyciągnąć z odlewu w którym siedzą (trochę dłubaniny - trzeba być ostrożnym bo łatwo porzeźbić ten odlew)
Czas spokojnej pracy - około 2 godzin.
Halasuje napinacz
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: śr sty 03, 2007 01:15
- Lokalizacja: swidnica
Re: Halasuje napinacz
panowie! wymiana samego napinacza to tylko polowa sukcesu. przyspieszone zuzycie napinacza jest spowodowane brakiem kolka ze sprzeglem jednokierunkowym na ALTERNATORZE (w 1Z seryjnie nie byl montowany).to alternator szarpie paskiem.W AFN110km jest montowany seryjnie i te problemy nie wystepuja.radze wszystkim te kolko domontowac i zapomnicie o problemach z napinaczem(nie bedzie mialo go co zuzywac) SPRAWDZONE WIELOKROTNIE. JEDYNY BOL TO CENA TEGO KOLKA(FREILAUF)ok 200-300zl . ale warto bo jak to ladnie pracuje napinacz stoi...
kili
GSOWIEC, ... No tak, tylko wlasnie nie jestem pewien tego kola, na wolnych obrotach patrzac z gory wydaje sie jakby mialo delikatne bicie, ledwo widoczne i w sumie to nie wiem czy to nie moje zludzenie:p nie wiem czy takie bicie nie jest normalne jak mi to powiedzial jeden "znachor", dlatego pytam, a nie wiem bo to moje pioerwsze TDi.... Czy komus sie zdarzylo bicie na tym kole?? Czy bylo dosc widoczne? Rolke tak czy tak musze zmienic, zastanawialem sie tylko czy nie jest to bicie spowodowane przez to kolo...
pozdr
pozdr
Oj zdarzyło się niestety - .POPATRZ TU.PiciekTDi pisze:Czy komus sie zdarzylo bicie na tym kole?? Czy bylo dosc widoczne?
U ciebie nie musi być tak, jak w temacie, który Ci podałem wyżej. Jeżeli auto z rana (na zimno) odpala bez problemów (nie kopci, równo wkręca się na obroty), to kąt wtrysku RACZEJ będzie OK, więc i klin na na wale korbowym powinien być nie ruszony.
Jeśli jednak masz wątpliwości, lepiej to skontrolować!
A przy wymianie napinacza powinno się konieczie też wymienić tulejki?? bede niedługo wymieniał bo też mi hałasuje i nie wiem czy kupić sam napinacz czy napinacz + tulejki...
I mam jeszcze jedno pytanie...Czy w silniku ALE 90km jest kolko ze sprzęgłem na alternatorze(alternator BOSCHa) ewentualnie jak to sprawdzić??
I mam jeszcze jedno pytanie...Czy w silniku ALE 90km jest kolko ze sprzęgłem na alternatorze(alternator BOSCHa) ewentualnie jak to sprawdzić??
Ostatnio zmieniony ndz lip 08, 2007 15:43 przez mnt1984, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 172 gości