Jak zwiększyć moc w 1.6 TD (JR)

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » pt mar 11, 2005 04:14

a jaki jest gwint???
normalne to chyba jest jak odkrecasz to znaczy ze paliwa bedzie wiecej lecialo tam wiecej
a jak bedziesz wkrecal to efekt odwrotny
w 1V czytalem ze niema mozliwosci zwiekszania dawki paliwa???
wiec co ta sruba tam robi??
cisnienie doladowania sobie zweksz



jozekmj

Post autor: jozekmj » pt mar 11, 2005 12:16

Wtrące swoje trzy grosze.
Za czasow jak latalem jeszcze malcem ( wiec nie mialem stycznosci z GTD) jechalismy we dwoje mk2 gti 16v na zegarach 170 i tu nagle ciagnie nas jakis recht na oko wygladal na gtd bo mial lotke na tylnej szybie. Praktycznie nic nie kopcil.
Lecielismy za nim z 40km i praktycznie nie schodzil ponizej 180 !!! Bylo to w niemczech ale gosc mial nasze tafle. Nagle pyk i zawija na parking. Pomyslelisny ze sie zgrzal lub odpuszcza wiec zjechalismy za nim - a jemu zachcialo sie lac. Co sie okazalo to bylo to GTD nawet bez intera i gosciu twierdzil ze latal nim 205!!! Nie wiedzial co ma tam porobione bo kupil go 3 lata temu na gieldzie i koles zapewnil go ze bedzie zadowolony. I powiem wam ze byl zadowolomy
Teraz sam mam GTD ale juz silniczek leciwy wiec nie bujam go wiecej jak 160. i tez jestem zadowolony, ale mysle nad jakims interem na lato.
Moze ktos ma na zbyciu?



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » pt mar 11, 2005 13:39

Aby zwiększyć dawke paliwa należy zluzować nakrętke kontrującą (bodajże 10) następnie srubokręcikiem ją regulujemy. Niepamietam już w którą strone.
Jednak przy nowyszych pompach (takich jak na focie) gdzie jest inna regulacja wolnych obrotów można to zrobić trochę inaczej - opisywane było to w linku podanym przezemnie w podobnych tematach o rasowaniu td. Poszukajcie i znajdziecie.

Krzylu - samo zwiększenie ciśnienia doładowania nic nie da bo na powietrzu zadaleko się nie dojedzie silnik zamiast mocniejszy bedzie słabszy.

Podstawa to zwiekszyć dawke paliwa i ciśnienie doładowania a najlepiej to zmienić pompe wtryskową od JR to do 1V.

Turbina zamontowana w 1V fabrycznie wyrabia doładowanie do 0.85 bara więc wymieniać jej nie ma co, a jak w niej zwiększyc ciśnienie to też już gdzieś podawałem linka.

polecam forum www.vwdiesel.net --> IDI engine


Nissan Patrol K160

irwin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: pt lut 18, 2005 14:02
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Post autor: irwin » pt mar 11, 2005 14:39

Widzę, że nikt nie wziął pod uwagę jeszcze jednego czynnika który przyczynia się do wzrostu mocy w silnika diesla a mianowicie konta wyprzedzenia wtrysku. Zwiększenie kąta wyprzedzenia wtrysku prowadzi do zwiększenia mocy i poprawy ogólnej sprawności silnika ale minusem jest znaczne obciążenie mechaniczne konstrukcji i bardziej hałaśliwa praca silnika.

Jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi.



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » pt mar 11, 2005 14:47

zeby ustawic kat spoko
ale pozniej to musisz zgrac z otwarciem zaworow czyli walek trzeba przestawiac
dalej musisz nowe znaki sobie poszukac zeby sie tloki nie spotkaly z zaworkami jak zle ustawisz
troche za duzo roboty lepiej wlasnie zazucic IC zwiekszyc dawke i cisnienie doladowania
i po sprawie
tak tak Trochim wiem ze bez wiekszej dawki paliwa a przy zwiekszonym cisnieniu doladowania bedzie slabszy ale przy montarzu IC chyba wymaga sie podniesc cisnienie
a turbina 1V chyba nie pompuje 0.8b przeciez ona jest mniejsza niz w JR/SB
i innych moze to jej zapas???
pozdroo



Awatar użytkownika
Wojtas_18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: sob lut 19, 2005 22:23
Lokalizacja: Alfredówka
Kontakt:

Post autor: Wojtas_18 » pt mar 11, 2005 18:59

no juz wiem w ktora strone krecic to srubka dokrecajac dawke sie zwieksza a odkrecajac zmniejsz sprawdzone jak sie przesadzi to masakra co kopci a sie zdiwiłem ze az tak to mozey dymic


turbo w 1V dmucha 0,75bara sprawdzone przez mechanika miesiac temu


pozdrawiam


__________________________________________


sny o MK3 1,9TDi



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » sob mar 12, 2005 05:13

czyli na odwrot jak pisalem czyli spoko
i jak tam lepiej sie zbiera napisz cos wiecej jak odczucia bo jestem ciekawy
patrzalem dzisiaj usiebie i niewiem gdzie ona jest silnik JR albo jestem slepy albo juz sam niewiem
skoro dmucha 0.75 i jest mniejsza od tych w JR i SB to ile wlasnie te pompuja
z tego co wiem to zakres cisnienia w silnikach 1.6td w mk2 zaczyna sie od 0.4-0.8
wiec moze ty masz jakiegos dziwaka??
albo wymienione turbo??
skoro ci dmucha 0.75b
niech ktos mi to wyjasni



Awatar użytkownika
Wojtas_18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: sob lut 19, 2005 22:23
Lokalizacja: Alfredówka
Kontakt:

Post autor: Wojtas_18 » sob mar 12, 2005 09:51

szczeze zadnej różnicy nie ma przynajmnie ja jej nie odczułem poza tym ze kopci jak niewiem szybciej nie jedzie przyspieszenie tez jest takie jak było brodkosci na poszczególnych biegach bez zmian na mój gust bez mocniejszej turbiny nie ma sensu krecic ta srubka

jesli chodzi o turbo to wez pod uwage ze moj golfik nie jest juz nowym autem tylko ma juz troszke kilometrow na budziku to 0,8bara to sa dane nowej turbiny u mnie bylo sprawdzane w czsie jazdy a zakres był taki 0,32-0,75bara dokładnie. mechanik miał elektroniczny czujnik i stwierdził ze wszystko jest ok

co do srubki to ona jest patrzac z gory po prawej stronie na gornej krawedzi pompy ma ona jakies dziurki i jest kontrowana tak jak fotka gdzies powyzej pokazuje ona pompe od strony silnika ale Krzylu pisales ze jest to pompa od normalnego diesla tez sie mi tak wydaje

pozdrawiam
_____________________________________


sny o MK3 1.9TDi



Awatar użytkownika
Wojtas_18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: sob lut 19, 2005 22:23
Lokalizacja: Alfredówka
Kontakt:

Post autor: Wojtas_18 » sob mar 12, 2005 09:56

http://members.chello.nl/y.timmer1/ zagladnij tu i sobie poczytaj o diselkach jest chyba wszystko o d i td

pozdrawiam

___________________________________


sny o MK3 1.9TDi



Lucius Snow

Post autor: Lucius Snow » sob mar 12, 2005 10:22

Wojtas_18 pisze:http://members.chello.nl/y.timmer1/ zagladnij tu i sobie poczytaj o diselkach jest chyba wszystko o d i td
Ekstra stronka :pub:



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » ndz mar 13, 2005 03:48

Lucius Snow pisze:
Wojtas_18 pisze:http://members.chello.nl/y.timmer1/ zagladnij tu i sobie poczytaj o diselkach jest chyba wszystko o d i td
Ekstra stronka :pub:
podłaczam sie do tego Extra stronka
ale ma male niedociagniecia chyba ze na moje tlumaczenie jest troche inaczej
mianowicie chodzi o chlodzenie turbiny
na tej stronce napisane jest ze w JR turbo chlodzone jest POWIETRZEM
ale przeciez jest chlodzone OLEJEM
w SB/RA napisane jest ze WODA jest chlodzone czyli prawda w polowie bo do tego jeszcze dochodzi OLEJ
drugi aspekt to przyspieszenie do 100km/h
mam gdzies w katalogu ze JR przyspiesza w 13.7 a SB w 12.8
a 14.5s to moje poprzednie auto mialo Clio 1.9D 65km ktory wazyl 920kg
ale jak sie przesiadlem do Jetty czuc RÓŻNICE i to dosc mocno!!!
niewiem jak to jest
ale rozwiazal sie problem ktory dano mnie trapil
moj dziadek w T3 ma silnik SB i jemu pieknie gwizda turbina(chodzi mi o tlumik koncowy) slychac to zdaleka a umnie nieslychac :crazy:
tylko w kabinie slychac ze cos tam sie odzywa
i tutaj sie problem rozwiazal bo SB ma wieksze cisnienie doladowania niz JR
szkoda chyna podmienie turbiny :hmm:
pozatym stronka EKSTRA
:pub: :pub: :pub: :pub: :pub: :pub: :pub: :pub: :pub:
skrzynka dla ciebie :grin:



Awatar użytkownika
vorlog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: czw sty 27, 2005 00:17
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: vorlog » ndz mar 13, 2005 23:30

Witam, co do wspomnianej stronki- nie wierzę bezkrytycznie we wszystko co podają na podobnych stronach, są one tworzone przez miłośników aut, nie przez producentów, fakt że są to strony obcojęzyczne (magia zachodu?) nie świadczy o tym, że są tam zawarte w pełni wiarygodne dane. Mam doświadczenie ze stronami zagranicznymi, zajmującymi się tematyką komputerową- nie macie pojęcia jakie bzdury tam się zdarzają...
Wyzbądźmy się wreszcie kompleksów w stosunku do naszych zachodnich sąsiadów, dziwne, bo przecież nie mamy ich do gości ze wschodu. Co ciekawe, nasze i niektóre wschodnie strony tematyczne bywają na poziomie merytorycznym nieporównywalnie wyższym od np. niemieckich, o amerykańskich szkoda wspominać. Nasz problem to tylko brak kasy, sami wiecie co moglibyście zdziałać, mając dochody swoich kolegów z normalnego świata...
Pozdrawiam, V.


Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » pn mar 14, 2005 02:03

w sumie to dobrze gadasz ale to co podali na tej stronie poniekad jest prawda
niemcy maja to do siebie ze do jednej glupiej rzeczy potrzeba ich 20-stu bo kazdy ma zakodowane we łbie ze musi to zrobic i tylko to zrobic co umie
moze dlatego uwazasz ze nasze strony tematyczne sa lepsze bo w wiekszym stopniu sa zrozumiale niz zachodnie
jezyk techniczny np niemiecki nie jest taki zabawny a tlumaczenie sklaadni niejest proste dzis tlumaczylem text niemiecki i w polowie niewiedzialem oczym to jest bo bylo to tak napisane jakby od konca na samym koncu zdania/kilku zdan bylo wyjasnienie do czego ten kawalek textu sie odnosi.
ale masz racje ze tematyka techniczna jest bardziej rozbudowana niz na zachodzie
problem jak wszedzie unas to brak siana no niestety moze sie to zmieni(kiedyś)
pozdroo



Awatar użytkownika
marcinvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: pt sty 28, 2005 17:00
Lokalizacja: Meseritz
Kontakt:

Post autor: marcinvw » pn mar 14, 2005 02:36

a masz pompe z gruszka u gory??,jak nie amsz tej gruszki przy pompie to krecenie srubka niewiele ci da,a te dziurki w srubce sa na plomby oryginalnie pompy sa plombowane,jak nie masz plomb to znaczy ze pompa byla juz ruszana i krecona,i niewiadomo co tam bylo narobione z nia,moze dawke zwiekszyles ale pompa daje zaslabe cisnienie i z tego krecenia srubka jest tylko dym i nic pozatym,przy czym mowie musisz miec pompe z (gruszka)one sa zajebiste...takie małe cudenko ale bez tego autko niestety jest dretwe,jak ja mialem mk2 GTD (JR) i odlaczylem wezyk od gruszki to goferek dostal takiego mula ze szkoda gadac,ta gruszka zwieksza dawke paliwa w zaleznosci od stopnia ladowania turbiny...a umnie efekt po samej srubce byl piorunujacy...czasem zakopcil ale jada mial niesamowitego :D:D:D:D,powodzonka...


Golf III GTI 20 JAHRE AFN+0.216+chips niehamowany jeszcze.

Golf III VARIANT 96' ALH +

I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 158 gości