MK3 Problem z uruchomieniem TDI 90KM
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: ndz gru 17, 2006 18:58
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
MK3 Problem z uruchomieniem TDI 90KM
Witam serdecznie
mam pytanie związane z odpalaniem silnika tdi w golfie 3. po dłuższym postoju tj . np. 12 h przy obecnych temperaturach autko ma problem z odpaleniem objawy są tego typu że po kilku obrotach rozrusznikiem zapali ale przez chwilę ma problem z pozbieraniem się do kupy i wejścia na odpowiednie obroty a po chwili jest wszystko ok zaznaczam że mam nowy akumulator. zastanawiam się co będzie jak przyjdą temperatury grubo ponożej zera.
Pozdrawiam Wojtek.
mam pytanie związane z odpalaniem silnika tdi w golfie 3. po dłuższym postoju tj . np. 12 h przy obecnych temperaturach autko ma problem z odpaleniem objawy są tego typu że po kilku obrotach rozrusznikiem zapali ale przez chwilę ma problem z pozbieraniem się do kupy i wejścia na odpowiednie obroty a po chwili jest wszystko ok zaznaczam że mam nowy akumulator. zastanawiam się co będzie jak przyjdą temperatury grubo ponożej zera.
Pozdrawiam Wojtek.
A jak pali po krótkim postoju? Zrób rano test, jak już odpali i się pozbiera wyłącz, poczekaj parę minut i spróbuj ponownie odpalić. Przed odpalaniem sprawdź czy w przewodzie paliwowym do pompy masz bańki powietrza.
Jakbym miał zgadywać to wygląda na problem w zasilaniu paliwem, ale ten test powinien coś wyjaśnić,
Jakbym miał zgadywać to wygląda na problem w zasilaniu paliwem, ale ten test powinien coś wyjaśnić,
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: ndz gru 17, 2006 18:58
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
WitamWypij pisze:A jak pali po krótkim postoju? Zrób rano test, jak już odpali i się pozbiera wyłącz, poczekaj parę minut i spróbuj ponownie odpalić. Przed odpalaniem sprawdź czy w przewodzie paliwowym do pompy masz bańki powietrza.
Jakbym miał zgadywać to wygląda na problem w zasilaniu paliwem, ale ten test powinien coś wyjaśnić,
Zauważyłem u siebie coś takiego, rano zakreci ciężko okolo 3 razy i chodzi, zgasze i później pali na dotyk, co to oznacza że paliwo sie cofa???Po nocnym staniu??? dodatkowo puści niebieski dym tylko na zimnym.
dzieki za podpowiedzi,pozdr
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: ndz gru 17, 2006 18:58
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
U ojca tez był problem ze powyzej 3000 obr tracił moc i tak kupił z Niemiec okazyjnie samochód. Przyjechalismy wymieniliśmy zaworek N75 i po kłopocie idzie jak rakieta. Jezeli masz nowe swiece i filtry i dobrze założony pasek rozrzadu i wymieniony zaworek z uszczelką na filtrze paliwa to bym skorygował na Vagu dawkę rozruchową.
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: ndz gru 17, 2006 18:58
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
dzieki za podpowiedź ale mam pytanko czy zaorek N 75 powinien cykać czy nie bo umnie po przekręceniu kluczyka słychac go że cyka.PinkFloyd pisze:U ojca tez był problem ze powyzej 3000 obr tracił moc i tak kupił z Niemiec okazyjnie samochód. Przyjechalismy wymieniliśmy zaworek N75 i po kłopocie idzie jak rakieta. Jezeli masz nowe swiece i filtry i dobrze założony pasek rozrzadu i wymieniony zaworek z uszczelką na filtrze paliwa to bym skorygował na Vagu dawkę rozruchową.
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: ndz gru 17, 2006 18:58
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
No to najprawdopodobniej masz drobną nieszczelność w układzie paliwowym, przez którą dostaje się powietrze a paliwo spływa do baku. Bańki powietrza to potwierdzają. Spadek mocy na dużych obrotach też czasem jest z tego powodu (pompa dostaje na wejściu paliwo z bąbelkami a niezbyt to lubi). Typowe miejsca do sprawdzenia:wojtek wmc pisze:Po ponownej próbie pali od kopa bez problemów ale jest kilka baniek w przewodzie paliwowym no i oczywiście zakopci biało-niebieskawym dymkiem
- zaworek trójdrożny na filtrze paliwa (takie małe plastikowe g.. wpinane w filtr),
- źle zaciśnięte opaski na wężach paliwowych po wymianie filtra,
- wadliwy filtr (rzadko) albo niedokręcony zawór spustowy wody z filtra (też rzadko),
- uszczelki pompy wtryskowej (też rzadko, ale może się zdarzyć, zwłaszcza 'wynalazki' w paliwie uszczelkom nie służą).
Co do teorii o wadliwych świecach żarowych to sprawny TDI w obecnych temperaturach (powyżej 0) powinien odpalić bez łaski nawet bez świec. Sprawny, czyli: kompresja OK, wtryski OK, aku OK.
Inna sprawa, że warto świeczki sprawdzić i jak wadliwe wymienić. Przydadzą się na mrozy. Komplet świec jakieś 80zł. Spokój kierowcy w mroźny poranek - bezcenny
--
Mariusz
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 22 gości