MK3 Problem z uruchomieniem TDI 90KM

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

wojtek wmc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz gru 17, 2006 18:58
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

MK3 Problem z uruchomieniem TDI 90KM

Post autor: wojtek wmc » śr sty 03, 2007 00:02

Witam serdecznie
mam pytanie związane z odpalaniem silnika tdi w golfie 3. po dłuższym postoju tj . np. 12 h przy obecnych temperaturach autko ma problem z odpaleniem objawy są tego typu że po kilku obrotach rozrusznikiem zapali ale przez chwilę ma problem z pozbieraniem się do kupy i wejścia na odpowiednie obroty a po chwili jest wszystko ok zaznaczam że mam nowy akumulator. zastanawiam się co będzie jak przyjdą temperatury grubo ponożej zera.
Pozdrawiam Wojtek.



falcon101
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 00:35
Lokalizacja: Kwidzyn
Kontakt:

Post autor: falcon101 » śr sty 03, 2007 00:26

Witam!
Sprawdź sobie na początek swiece czy są sprawne i czy układ jest sprawny.Również może być to spowodowane pompą wtrysoką że nie trzyma ciśnienia.Trzeba by wymienić któryś z zaworków w pompie.A kiedy zmieniałeś filtr paliwa??



Wypij
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pn sty 01, 2007 23:29
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Wypij » śr sty 03, 2007 00:36

A jak pali po krótkim postoju? Zrób rano test, jak już odpali i się pozbiera wyłącz, poczekaj parę minut i spróbuj ponownie odpalić. Przed odpalaniem sprawdź czy w przewodzie paliwowym do pompy masz bańki powietrza.

Jakbym miał zgadywać to wygląda na problem w zasilaniu paliwem, ale ten test powinien coś wyjaśnić,



olek256
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: śr paź 25, 2006 10:49
Lokalizacja: L-wa

Post autor: olek256 » śr sty 03, 2007 09:30

mam to samo, tyle ze musi mi pokrecic z 5-6 razy ale potem juz jak zgasze to pali na dotyk.babelki czasem mam czasem nie mam i to nie zalezy czy silnik zimny czy cieply.
czyzby swiece czy filtr paliwa?


Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...

Pan instruktor nauki jazdy :bigok:

Awatar użytkownika
woyteck
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 244
Rejestracja: śr maja 04, 2005 11:47
Lokalizacja: okolice bielska białej
Kontakt:

Post autor: woyteck » śr sty 03, 2007 09:46

i świece i filtr
ja wymienia co roku przed zima swiece i filterek i bez problemu zapala


było MK3 1Z 116ps 284Nm - zrobiłem 130 000km bez awarii !!! auto nie do zdarcia
w oczekiwaniu na spadek cen MK6/SuperB

wojtek wmc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz gru 17, 2006 18:58
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: wojtek wmc » śr sty 03, 2007 10:20

Filtr paliwa nowy paski nowe fakt że czasami w przewodzie paliwowym pojawi się kilka bąbelków oprócz tego nie ma mocy na 4 i 5 biegu w granicach 3000 obr/min jakby odcinało dopływ paliwa traci moc



Awatar użytkownika
RALFI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 321
Rejestracja: śr sty 19, 2005 14:08
Lokalizacja: W-WA

Post autor: RALFI » śr sty 03, 2007 10:58

Wypij pisze:A jak pali po krótkim postoju? Zrób rano test, jak już odpali i się pozbiera wyłącz, poczekaj parę minut i spróbuj ponownie odpalić. Przed odpalaniem sprawdź czy w przewodzie paliwowym do pompy masz bańki powietrza.

Jakbym miał zgadywać to wygląda na problem w zasilaniu paliwem, ale ten test powinien coś wyjaśnić,
Witam

Zauważyłem u siebie coś takiego, rano zakreci ciężko okolo 3 razy i chodzi, zgasze i później pali na dotyk, co to oznacza że paliwo sie cofa???Po nocnym staniu??? dodatkowo puści niebieski dym tylko na zimnym.
dzieki za podpowiedzi,pozdr



wojtek wmc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz gru 17, 2006 18:58
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: wojtek wmc » śr sty 03, 2007 11:34

Po ponownej próbie pali od kopa bez problemów ale jest kilka baniek w przewodzie paliwowym no i oczywiście zakopci biało-niebieskawym dymkiem



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr sty 03, 2007 11:52

U ojca tez był problem ze powyzej 3000 obr tracił moc i tak kupił z Niemiec okazyjnie samochód. Przyjechalismy wymieniliśmy zaworek N75 i po kłopocie idzie jak rakieta. Jezeli masz nowe swiece i filtry i dobrze założony pasek rozrzadu i wymieniony zaworek z uszczelką na filtrze paliwa to bym skorygował na Vagu dawkę rozruchową.



wojtek wmc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz gru 17, 2006 18:58
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: wojtek wmc » śr sty 03, 2007 12:34

PinkFloyd pisze:U ojca tez był problem ze powyzej 3000 obr tracił moc i tak kupił z Niemiec okazyjnie samochód. Przyjechalismy wymieniliśmy zaworek N75 i po kłopocie idzie jak rakieta. Jezeli masz nowe swiece i filtry i dobrze założony pasek rozrzadu i wymieniony zaworek z uszczelką na filtrze paliwa to bym skorygował na Vagu dawkę rozruchową.
dzieki za podpowiedź ale mam pytanko czy zaorek N 75 powinien cykać czy nie bo umnie po przekręceniu kluczyka słychac go że cyka. :pub:



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr sty 03, 2007 12:42

Ponoć że cyka to nie znaczy ze dobrze działą- moga być tez nieszczelności w przewodach do tego zaworka. najlepiej podpiać Vaga i zrobić analizę dynamicznie w czasie jazdy to powinno wszytsko wyjsc, a przy okazji sprawdzic problemy z rozruchem.



wojtek wmc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz gru 17, 2006 18:58
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: wojtek wmc » śr sty 03, 2007 12:46

PinkFloyd pisze:Ponoć że cyka to nie znaczy ze dobrze działą- moga być tez nieszczelności w przewodach do tego zaworka. najlepiej podpiać Vaga i zrobić analizę dynamicznie w czasie jazdy to powinno wszytsko wyjsc, a przy okazji sprawdzic problemy z rozruchem.
dzięki pozdrawiam :pub:



Wypij
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pn sty 01, 2007 23:29
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Wypij » śr sty 03, 2007 12:54

wojtek wmc pisze:Po ponownej próbie pali od kopa bez problemów ale jest kilka baniek w przewodzie paliwowym no i oczywiście zakopci biało-niebieskawym dymkiem
No to najprawdopodobniej masz drobną nieszczelność w układzie paliwowym, przez którą dostaje się powietrze a paliwo spływa do baku. Bańki powietrza to potwierdzają. Spadek mocy na dużych obrotach też czasem jest z tego powodu (pompa dostaje na wejściu paliwo z bąbelkami a niezbyt to lubi). Typowe miejsca do sprawdzenia:
- zaworek trójdrożny na filtrze paliwa (takie małe plastikowe g.. wpinane w filtr),
- źle zaciśnięte opaski na wężach paliwowych po wymianie filtra,
- wadliwy filtr (rzadko) albo niedokręcony zawór spustowy wody z filtra (też rzadko),
- uszczelki pompy wtryskowej (też rzadko, ale może się zdarzyć, zwłaszcza 'wynalazki' w paliwie uszczelkom nie służą).

Co do teorii o wadliwych świecach żarowych to sprawny TDI w obecnych temperaturach (powyżej 0) powinien odpalić bez łaski nawet bez świec. Sprawny, czyli: kompresja OK, wtryski OK, aku OK.
Inna sprawa, że warto świeczki sprawdzić i jak wadliwe wymienić. Przydadzą się na mrozy. Komplet świec jakieś 80zł. Spokój kierowcy w mroźny poranek - bezcenny ;-)

--
Mariusz



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » śr sty 03, 2007 12:59

kąt wtrysku do sprawdzenia


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 22 gości