[MK3 TDI] Dymi na niebiesko

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Michall
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pt paź 20, 2006 21:13
Lokalizacja: Kielce

[MK3 TDI] Dymi na niebiesko

Post autor: Michall » ndz gru 31, 2006 16:17

Witam wszystkich, szukałem na ten temat ale nic konktetnego nie udało mi się znaleść a mianowicie gdy rano odpalam Golfika to okropnie kopci mi na niebiesko z wydechu przez jakieś 5 s i wszystko ustaje dodam że jak odpalę to słyszę i widzę jak wskazówka na obrotomieżu bardzo delikatnie faluje i ustaje wszystko tak jak napisałem po 5s.
Samochód ma przejechane 265 tyś (nie kręcony) pali dobrze nie trzeba go jakoś długo kręcić jak tęperatury spadają to dosłownie troszke wiecej przytrzymam, ciepły też pali.

Dodam że to kopcenie zauważyłem jak teperatury zrobiły sie niższe. Olej Oplowski 10W40 filtry wszystkie nowe, muszę tylko zmienić rozrząd.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz gru 31, 2006 16:26

hmm przy takie przebiegu to ja lałbym olej 15W/40 a nie 10W/40 bo ten to chyba troche za rzadki :/
Chociaz moge nie mieć racji ://



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz gru 31, 2006 16:59

To_mas pisze:hmm przy takie przebiegu to ja lałbym olej 15W/40 a nie 10W/40 bo ten to chyba troche za rzadki :/
Chociaz moge nie mieć racji ://
ja mam 220 tys (chyba krecony) i leje 10W40 turbo sie nie lubi z 15W40 zwlaszcza w ziemie :P


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz gru 31, 2006 17:30

Adamm pisze:ja mam 220 tys (chyba krecony) i leje 10W40 turbo sie nie lubi z 15W40 zwlaszcza w ziemie :P
Nic dodać nic ując, mój ma równe 200 i jeszcze nei dolewam między wymianami (półsyntetyk), Corsa ma prawie 300 tys również półsyntetyk i też nie bierze.
Michall pisze:kopci mi na niebiesko z wydechu przez jakieś 5 s i wszystko ustaje
A bierze olej????

Pozdrawiam



Michall
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pt paź 20, 2006 21:13
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Michall » ndz gru 31, 2006 17:34

na 10 tyś km dolałem 0,3 l



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz gru 31, 2006 17:41

Michall pisze:na 10 tyś km dolałem 0,3 l
To silniczek jest w porządku, niech jeździ na półsyntetyku :) Może jedna świeca gorzej grzeje?
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz gru 31, 2006 17:44

Grzesiekk1982 pisze:
Michall pisze:na 10 tyś km dolałem 0,3 l
To silniczek jest w porządku, niech jeździ na półsyntetyku :) Może jedna świeca gorzej grzeje?
Pozdrawiam.

hmmm wydaje mi sie ze swiece maja male znaczenie w TDI juz po odpaleniu :)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Michall
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pt paź 20, 2006 21:13
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Michall » ndz gru 31, 2006 17:57

muszę jechać i podpiąć kompa może coś pokaże.
ale silnik nie równo pracuje przez te 5s i mi się wydaje ze od tego to kopcenie na niebieskoa od czego te nie równe obroty, może któraś świeca mi nie dogrzewa.

PS.
Spadam się szykować na imprezę sylwestrową życzę dla wszystkich użytkowników VW udanej zabawy ( ci któży idą) i żeby w nadchodzącym roku było mniej problemów z SAmochodami.
Narka



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz gru 31, 2006 18:06

Adamm pisze:hmmm wydaje mi sie ze swiece maja male znaczenie w TDI juz po odpaleniu :)
w zimie, jak poniżej zera... Odpali od strzała i bez świec, ale wtedy może małego dymka puścić, podobnie jak przy słabiej grzejącej świecy :bigok:
Michall dzięki i również udanej zabawy :)



Awatar użytkownika
niziok
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: wt paź 31, 2006 14:24
Lokalizacja: Lublin
Auto: Bora 1,9tdi ATD `02
Golf VI 1,6tdi CAYC `11
Silnik: cayc
Kontakt:

Post autor: niziok » pn sty 01, 2007 13:53

niebieski dymek to słabe wtryski, nie wiem tylko dlaczego przy rozruchu tak masz
podepnij pod vaga i się wyjaśni



Awatar użytkownika
marrcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 414
Rejestracja: wt cze 27, 2006 16:55
Lokalizacja: SosnoVWiec
Kontakt:

Post autor: marrcin » pn sty 01, 2007 14:03

Mam podobny problem, z początku myślałem ze to wina paliwa ale chyba nie. Podpinałem pod Vag-a ale żadnych błędów itp.



Awatar użytkownika
RomanK84
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: sob lip 15, 2006 15:28
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Post autor: RomanK84 » pn sty 01, 2007 15:38

Mój 1z też tak ma. Jak odpalam z rana to zakopci przez parę sekund, obroty się wyrównają i jest później już dobrze. Tankuje na BP więc paliwko jest dobre.

Dodam, że kopcenie występuje wtedy kiedy podgrzewa świece... jak nie ma podgrzewania świec to pali na dotyk i nie kopci



Michall
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pt paź 20, 2006 21:13
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Michall » pn sty 01, 2007 16:01

Muszę sprawdzić świece może którać nie dogrzewa lub któryś wtryskiwacz podlewa.



Awatar użytkownika
RALFI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 321
Rejestracja: śr sty 19, 2005 14:08
Lokalizacja: W-WA

Post autor: RALFI » wt sty 02, 2007 08:59

Ja też mam podobne objawy w temp poniżej zera, puszcza chmure niebieskiego dymu tylko na zimnym silniku, potem OK. Zauważyłem że czasem zapali i chmury nie puści ale to jest raz na dziesięć przy zerowych temp. Pozdrawiam



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 175 gości