1.6 TDI dymi na czarno dużo pali pomocy jak to usunąć

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

komin 1.6 tdi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 14:51
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontakt:

1.6 TDI dymi na czarno dużo pali pomocy jak to usunąć

Post autor: komin 1.6 tdi » ndz gru 31, 2006 15:46

Witam mam problem z silnikiem 1.6 tdi MOcno mi dymi na czarno i dużo pali nie wiem jak się z tym uporać prosze o jakieś wskazówki porady powiem że nawet jak odłącze wężyk z ciśnieniem z kolektora na pompe to też kopci turbo pompuje na luzie 0,4 wiec chyba norma PROSZE O PORADY



Awatar użytkownika
kamillotop
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 22:23
Lokalizacja: centralna Polsza
Kontakt:

Post autor: kamillotop » ndz gru 31, 2006 16:23

moze wtryskiwacz padl ;/



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz gru 31, 2006 16:29

komin 1.6 tdi, jeśli dobrze rozumiem to masz Golfa 2 z silnikiem TD ic :) czyli z intercoolerem !! bo w Mk2 nie było TDi raczej:))



Dama
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr sie 09, 2006 10:00
Lokalizacja: S-tycze

Post autor: Dama » ndz gru 31, 2006 16:36

podstawa to sprawdzić dolot i IC.



Przemo86
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 725
Rejestracja: czw lis 10, 2005 00:02
Lokalizacja: Aleja Zasłużonych...
Kontakt:

Post autor: Przemo86 » ndz gru 31, 2006 18:07

komin 1.6 tdi pisze:MOcno mi dymi na czarno i dużo pali
ja stawiam na zle ustawiona dawke paliwa, moze byc tak, ze dostaje go za duzo nie zdaza przepalic, co powoduje ze kopci i duzo spala...
kamillotop pisze:moze wtryskiwacz padl ;/
mozliwe ale zaczalbym od sprawdzenia dawki...
To_mas pisze:komin 1.6 tdi, jeśli dobrze rozumiem to masz Golfa 2 z silnikiem TD ic czyli z intercoolerem !! bo w Mk2 nie było TDi raczej:))
no chyba tak...


powodow moze byc duzo, nawet slabej jakosci paliwo moze powodowac, ze kopci na czarno i duzo pali :)


-Można się dobrze bawić na imprezie bez alkoholu, prawda ?
-Nie wiem, nie byłem...

Moje MK2

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » ndz gru 31, 2006 18:39

komin 1.6 tdi pisze:1.6 tdi
:panna:



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » ndz gru 31, 2006 18:46

napisz jeszcze czy coś przy nim kręciłeś, a turbina na biegu jałowym silnika to nie powinna tyle dawać chyba że trzymałeś gaz w podłodze :) a i tak się nie sprawdza ile pompuje turbosprężarka.


Nissan Patrol K160

komin 1.6 tdi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 14:51
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontakt:

Post autor: komin 1.6 tdi » pn sty 01, 2007 13:59

to znaczy on kopcił gorzej całkiem na czarno że normalnie chmura zostawała( wykręciłęm troche śrube od dawki) już mniej ale dalej boje sie dalej ją wykręcać czy nic sie nie stanie jak ją dalej będe wykręcał a z tym turbo to cisnąłem do spodu :hmm: Powiedzcie czy moge ją dalej wykręcać asz przestanie kopcić????



Przemo86
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 725
Rejestracja: czw lis 10, 2005 00:02
Lokalizacja: Aleja Zasłużonych...
Kontakt:

Post autor: Przemo86 » pn sty 01, 2007 23:41

komin 1.6 tdi pisze:to znaczy on kopcił gorzej całkiem na czarno że normalnie chmura zostawała( wykręciłęm troche śrube od dawki) już mniej ale dalej boje sie dalej ją wykręcać czy nic sie nie stanie jak ją dalej będe wykręcał a z tym turbo to cisnąłem do spodu Powiedzcie czy moge ją dalej wykręcać asz przestanie kopcić????
aby to dobrze ustawic trzeba krecic i probowac, wedlug mnie dobrze ustawione tak, ze jak sie depnie i auto wchodzi na duze obroty powinno sobie puscic taka mala chmurke, to nawet nowe auta przy redukcji tak maja...

nie wiem jak w innych silnika, ale np w moim mialem cala srube wykrecona z racji tego, ze musialem ja wymienic, robiac to na wylaczonym silniku i odkrecajac cala, z poczatku pokapie ropa i na tym sie skonczy :) tylko lepiej jej nie wykrecac bo potem moze byc klopot dobrze to poustawiac, ale ona jest w miare dluga, zalezy ile wykreciles :) a przy wlaczonym hm bedzie napewno kapac ropa, do tego uklad bedzie zapowietrzony tak czy siak...

a dawke paliwa tez na wlaczonym cieplym silniku ustawiaj :) :bigok:


-Można się dobrze bawić na imprezie bez alkoholu, prawda ?
-Nie wiem, nie byłem...

Moje MK2

MADMAXOG
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: śr wrz 28, 2005 10:38
Lokalizacja: chojna- zachodniopom.

Post autor: MADMAXOG » wt sty 02, 2007 01:38

komin 1.6 tdi dawka się sama nie przestawi ni z tąd ni zowąd. Jak jeździł i było dobrze a teraz kopci to sprawdź szczelność między turbiną a koletorem dolotowym (wszystko). Ciśnienie turbiny fabryczne to ok. 0.72-0.85 bar dla silnika SB, a zmierzyć to można tylko pod pełnym obciążeniem silnika czyli w czasie jazdy z podłączonym manometrem.


1.6TD JR+IC+k24 1.2bar/3.500obr/min

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 144 gości