bo w td nie ma przepływki ...Grzesiekk1982 pisze:YYyyy wlasnie nie za bardzo wiem??
A czemu???
[MK3 TD] Brak mocy silnika!!!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
RobertP, oczywiście że wiem o tym Bo po co mierzyć
Tylko, że ja opisałem przypadek TD oraz TDI i co anleży zobaczyć w każdym z nich (nie byłem na 100% pewny, czy koleżanka ma AAZ, czy 1Z). Napisałem więc, jak je rozróżnić, oraz awaria czego objawia się zamuleniem To były dane dla TDI, specjalnie też dałem nowy akapit i odstęp:
Pozdrawiam
Tylko, że ja opisałem przypadek TD oraz TDI i co anleży zobaczyć w każdym z nich (nie byłem na 100% pewny, czy koleżanka ma AAZ, czy 1Z). Napisałem więc, jak je rozróżnić, oraz awaria czego objawia się zamuleniem To były dane dla TDI, specjalnie też dałem nowy akapit i odstęp:
Widać powinienem napisać nagłowek TD oraz TDI przed każdym akapitemTD jest zwykłym turbo dieslem, z mechaniczną pompą i pośrednim wtryskiem. Ma 55kW (looknij w dowodzie rej) 75 KM, symbol AAZ. Nie ma osłony plastikowej silnika. Poznasz go po lince gazu (tdi nie ma jej) oraz braku tych czarnych podwójnych węży odących od turbosprężarki (przy podszybiu) pod przedni lewy reflektor. Porównaj z foto.
TDI ma elektronicznie sterowaną pompę paliwową i wtrysk BEZPOŚREDNI- to najważniejsza jego cecha Pierwszy masowo produkowany diesel z bezpośrednim wtryskiem. Utrata mocy to częsty przypadek TDI
Wrażenie takie, że pow 120-140 nie chce jechać
Zwykle chodzi o
*Zawór turbosprężarki- wtedy wpada w tryb serwisowy przy 120
*przepływomierz (jest słaby rozpędza się do 140-160 ale niechętnie i z przerwami, trzeba puszczać na sekundkę pedał gazu, to trochę pomaga)
*węże (niesczelność)
Pozdrawiam
ok, wiedziałem że wiesz ale jakoś tak pomyślałem ...Grzesiekk1982 pisze:Widać powinienem napisać nagłowek TD oraz TDI przed każdym akapitem
bo tak wynikło mimo akapitu (może i nie tylko ja pomyślałem w ten sposób)
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Grzesiekk1982,
Witam. To znowu ja. Przeczytalam twoje rady i sprobuje je zastosowac jutro. Jutro tez jade do znajomego, aby zobaczyl moje "kochane" autko. Ale powiem ci, ze mnie zmartwiles tym, ze sprzeglo moze byc do wymiany-to jest chyba spory wydatek!!! Autko mam od czerwca a juz zaczynam sie martwic co bedzie dalej.Czekam do zimy-jestem ciekawa jak bedzie sie sprawowal zima, czy beda problemy np z odpalaniem? A wracajac jeszcze do ruszania:na pierwszym biegu nie mam zastrzerzen, ale zauwazylam , ze jak zmieniam na drugi i daje wiecej gazu to na poczatku jest powolny a potem nagle dostaje "kopa", i nie wiem czy to tak ma byc.Chyba od razu powinien miec przyspieszenie.
[ Dodano: 04 Gru 2006 18:41 ]
RobertP,
witaj kolego. Widze ze chyba masz ten sam model samochodu jak ja czyli:v. golf(3) TD
Jak ci sie sprawuje autko? Masz jakies sprawdzone rady dla nowego uzytkownika diesla.Powiem szczerze ze lepiej sie jezdzi "benzynowcami", do diesla nie moge sie jeszcze przyzwyczaic a jezdze juz 6 miesiecy.Pozdrawiam
Witam. To znowu ja. Przeczytalam twoje rady i sprobuje je zastosowac jutro. Jutro tez jade do znajomego, aby zobaczyl moje "kochane" autko. Ale powiem ci, ze mnie zmartwiles tym, ze sprzeglo moze byc do wymiany-to jest chyba spory wydatek!!! Autko mam od czerwca a juz zaczynam sie martwic co bedzie dalej.Czekam do zimy-jestem ciekawa jak bedzie sie sprawowal zima, czy beda problemy np z odpalaniem? A wracajac jeszcze do ruszania:na pierwszym biegu nie mam zastrzerzen, ale zauwazylam , ze jak zmieniam na drugi i daje wiecej gazu to na poczatku jest powolny a potem nagle dostaje "kopa", i nie wiem czy to tak ma byc.Chyba od razu powinien miec przyspieszenie.
[ Dodano: 04 Gru 2006 18:41 ]
RobertP,
witaj kolego. Widze ze chyba masz ten sam model samochodu jak ja czyli:v. golf(3) TD
Jak ci sie sprawuje autko? Masz jakies sprawdzone rady dla nowego uzytkownika diesla.Powiem szczerze ze lepiej sie jezdzi "benzynowcami", do diesla nie moge sie jeszcze przyzwyczaic a jezdze juz 6 miesiecy.Pozdrawiam
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
tak działa samochód z turbosprężarką, dostaje kopa między 2500 a 3000 obr.koteczek pisze:na poczatku jest powolny a potem nagle dostaje "kopa"
Spróbuj tak jak pisałem - wrzuć piątkę wciśnij do spodu hamulec i powoli puść sprzęgło do samego końca. Jeśli nie zgaśnie to sprzęgło już słabe. To samo zrób na 4 i 3 biegu. Tak samo, powinien zawsze zgasnąć.
Trzeba będzie jechać do kogoś, kto reguluje pompy. Bo to, co dolega TDIkom, to jego nei dotyczy.
Jeśli będziesz lać dobry ON z dobrej stacji to będzie spoko. Musi być tylko sprawny akumulator i świece żarowe.
Pozdrawiam.
Kochani ....to jest TDI.. .bez osłony ....a sama osłonka po lewej ! HIHI
U mnie były podobne objawy ale po regulacji kąta wtrysku MOCY PRZYBYŁO teraz śmiga do 205km/h ....A po wymianie rozrządu dodatkowy zastrzyk mocy ..lecz nie miało to już większego wpływu na prędkość
U mnie były podobne objawy ale po regulacji kąta wtrysku MOCY PRZYBYŁO teraz śmiga do 205km/h ....A po wymianie rozrządu dodatkowy zastrzyk mocy ..lecz nie miało to już większego wpływu na prędkość
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Grzesiekk1982,
Czesc.Dzis bylam u znajomego obejrzal autko i stwierdzil ze trzeba wyregulowac pompe na poczatek. Swiece niedawno wymienialam na nowki bo nie wiem jakim sposobem 2 spalilam (hi hi- rodzice mi mowia ze jestem psuja) A ropke tankuje na dobrych stacjach"shell",bp.Teraz jestem na etapie szukania dobrych i w przystepnej cenie oponach zimowych bo jeszcze jezdze na letnich, co a raczej jakie radzicie. Teraz jezdze na oponach o wymiarach:175<70<13. pozdrawiam.
Czesc.Dzis bylam u znajomego obejrzal autko i stwierdzil ze trzeba wyregulowac pompe na poczatek. Swiece niedawno wymienialam na nowki bo nie wiem jakim sposobem 2 spalilam (hi hi- rodzice mi mowia ze jestem psuja) A ropke tankuje na dobrych stacjach"shell",bp.Teraz jestem na etapie szukania dobrych i w przystepnej cenie oponach zimowych bo jeszcze jezdze na letnich, co a raczej jakie radzicie. Teraz jezdze na oponach o wymiarach:175<70<13. pozdrawiam.
- niziok
- Mały gagatek
- Posty: 74
- Rejestracja: wt paź 31, 2006 14:24
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Bora 1,9tdi ATD `02
Golf VI 1,6tdi CAYC `11 - Silnik: cayc
- Kontakt:
Przyczyn osłabionego silnika może być sporo, oto niektóre z nich:
- wysypane wtryski
- gówniane paliwo
- zły kąt wtrysku
- zapchany już katalizator (proponowałbym wyalić i wstawić kawałek rurki)
- zafajdolony dolot
- zasyfiony filtr (zarówno powietrza jak i paliwa)
- wysypana turbinka
- albo silnik już po prostu padaka...należałoby sprawdzić kompresję sprężania itp
a przede wszystkim nie stosować PSJ... w przykazaniach diesla jest opisane co i jak... po prostu korzystać z momentu obr w dieslu
- wysypane wtryski
- gówniane paliwo
- zły kąt wtrysku
- zapchany już katalizator (proponowałbym wyalić i wstawić kawałek rurki)
- zafajdolony dolot
- zasyfiony filtr (zarówno powietrza jak i paliwa)
- wysypana turbinka
- albo silnik już po prostu padaka...należałoby sprawdzić kompresję sprężania itp
a przede wszystkim nie stosować PSJ... w przykazaniach diesla jest opisane co i jak... po prostu korzystać z momentu obr w dieslu
Zyczenia swiateczne
Zycze wszystkim forumowiczom Wesolych, radosnych, pogodnych i spokojnych swiat.
Koteczek
Koteczek
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: wt gru 26, 2006 23:04
- Lokalizacja: rzeszow
- Kontakt:
Hej to kiesko jechałes tym autem, ja swoim folfem (1,9td 75koni)jechałem prawie 190km/h ale to było zyłowanie silnika przez długi czas (15km) nom stop na ful ale potem jak przyjechałem do domu i go zgasiłem to nie chciał potem zapalic i teraz ma kłopoty z palenien trzeba bardzo długo krecic by zapalił i to nieraz nic nie daje az akumulator sie rosładuje ale na popych zapali i potem jak go zgasi to zapali ale tez nie wiadomo jak mu sie uda jak ktoś coś wie na ten temat niech da znac bardzo proszę pozdrawiam
:-)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 138 gości