MK3 1.9 TDi - Pytanie o wzrost temeratury silnika

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Lennox
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 209
Rejestracja: czw cze 23, 2005 19:39
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontakt:

MK3 1.9 TDi - Pytanie o wzrost temeratury silnika

Post autor: Lennox » pn gru 25, 2006 21:04

Witam
Mam takie pytanko, co prawda troszke śmieszne ale ja nie zwracałem na to wcześniej uwagi. Chodzi mi o wzrost temperatury pracy slinika, otóż przychodzę sobie rano, zapalam autko i po przejechaniu ok 5 km (nie stojąc nigdzie w korkach ani na światłach ) mam temepraturę dokładnie na środku skali (chyba 90C). Potem już nie wzrata) Chodzi mi tylko o to czy szyję sobie jakiś sters czy to normalne - czy nie za szybko rośnie ta temperatura ?
Pzdr.



olek256
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: śr paź 25, 2006 10:49
Lokalizacja: L-wa

Post autor: olek256 » pn gru 25, 2006 21:21

stary masz szczescie bo ja nie moge dojsc nawet do 80 stopni wiec czeka mnie wymiana termostatu.
a co do Ciebie to wszystko dziala normalnie i jak nalezy i.nie musisz sie o nic bac. to normalne ze wzrasta do 90C.tylko dziwi mnie ze az tak szybko...chociaz po 5 km ... mysle ze wsio jest ok :)
pozdr


Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...

Pan instruktor nauki jazdy :bigok:

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » wt gru 26, 2006 00:05

Tak jak napisał olek256, wsio oki , u mnie po zmianie termostatu również po 5 km 90 stopni i tak ma być :bigok:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Mariusz D.
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: śr sty 05, 2005 17:25
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Mariusz D. » wt gru 26, 2006 10:57

Kolego tak ma być, wszystko jest ok. U mnie też po około 5 km normalnej jazdy temperatura wzrasta do 90 stopni. A dokładnie jak ruszam z Mikołowa z okolic Centrum to na Kamionce koło burdeliku w strone Katowic mam już 90 stopni. Więc nie musisz się już niczym przejmować, tylko jeżdzić i cieszyć się , że wszystko jest ok. Może tak po małym punkciku za pomoc :grin:



vwgolf fan
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 12:49
Lokalizacja: zgorzelec

Post autor: vwgolf fan » wt gru 26, 2006 11:06

a u mnie jest tak, że po przejechaniu kilku czy kilkunastu jest przeważnie 70 stopni lub ze dwie kreseczki ponad...
gdy jestem w trasie, czyli po ok. 50 km mam przewaznie 90 stopni.
w tym wypadku termostat do wymiany?



QwertKalety
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:56
Lokalizacja: Kalety
Kontakt:

Post autor: QwertKalety » wt gru 26, 2006 12:46

No to z tego co mówicie to u mnie też jest do wymiany termostat:/ Podczas jazdy mam max 70-80 stopni, ale co najdziwniejsze to dolny przewód przy chłodnicy jest zimny. Niedawno jak stałem w korku w Częstochowie to temp. wzrosła do 110 stopni ale po włączeniu wentylatora spadała. Na parkingu oglądam swoją bryczkę i dolny przewód był gorący, więc wnioskuję że termostat jest sprawny, choć mogę się mylić;]



olek256
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: śr paź 25, 2006 10:49
Lokalizacja: L-wa

Post autor: olek256 » wt gru 26, 2006 15:19

no coz..... :bigok:


Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...

Pan instruktor nauki jazdy :bigok:

Lennox
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 209
Rejestracja: czw cze 23, 2005 19:39
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: Lennox » śr gru 27, 2006 18:29

Ok dzięki za pomoc troszkę mnie uspokoiliście. Jeszcze tylko małe pytanko żeby nie być marudnym. Co do tego grzania to teraz zwróciłem uwagę że rano, kiedy była w nocy temp 0C zapaliłem samochód, odrapałem szybki co zajeło mi ok 2 min i już wskazówka dźwignęła mi się na pierwszą kreseczkę na skali :blush: Potem kiedy już dojdzie na 90C po wspomnianych mw. 5 km delikatnie się odcyla raz lekko przed 90 raz leciutko za - to są dosłownie milimetry (nie wiem kiedy powinien włączyć się wentylator) Sorka za marudzenie ale jestem lekko wystraszony czy to jest normalne ?



olek256
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: śr paź 25, 2006 10:49
Lokalizacja: L-wa

Post autor: olek256 » śr gru 27, 2006 18:33

tak


Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...

Pan instruktor nauki jazdy :bigok:

Awatar użytkownika
Przewodnik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt sie 11, 2006 22:22
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: Przewodnik » śr gru 27, 2006 18:43

Pozostaje tylko pozazdroscić takiej temperatury, ja już 2 termostaty zmieniałem i wahler trzyłam za dużo, a vernet się wieszał. Tak że jak masz 90 lub w granicach to masz naprawdę oki..


NIE SZATA ZDOBI CZŁOWIEKA LECZ LOGO NA MASCE VW I WSZYSTKO JASNE !!!!
Sprzedam przednie wzmocnienie golf 4 bez klimy,

Michall
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pt paź 20, 2006 21:13
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Michall » śr gru 27, 2006 21:30

Mnie też u mnie denetwuje ta temp. zmieniłem termostat na to badziewie Verneta (niewiedziałem że to taki chłam) i strasznie mi się długo grzeje 20 km nawet 25 km łapie temp 80 niekiedy 85 C dolny przewód jest lodowaty jak skała i niewiem czy to wina termostatu czy czegoś innego. Boje sie wywalić kasy znowu na inny termostat i jak będzie znowu to samo. Może miął ktoś taki przypadek.]
Dodam że już po jakiś 5 km leci mi z nawiewu nie gorące powietrze ale lekko ciepłe,



olek256
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: śr paź 25, 2006 10:49
Lokalizacja: L-wa

Post autor: olek256 » śr gru 27, 2006 21:37

Michall, dzis wymienialem na termostat Wahlera. koszt 24zl za termostat wiec wiekszego majatku to nei kosztuje.w faq jest opis jak go wymienic.teraz wystarczy ze zrobie 3km i mam juz 90 stopni. wiec jednak chyba warto bo jak masz silnik niedogrzany to jest mul i wiecej spali...


Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...

Pan instruktor nauki jazdy :bigok:

Michall
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pt paź 20, 2006 21:13
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Michall » śr gru 27, 2006 21:43

olek256 muszę chyba tak zrobić bo naprawdę więcej pali a co dopiero jak będą większe mrozy to po 30 km zagrzeje mi się.



Awatar użytkownika
blachy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: pn sty 02, 2006 10:37
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: blachy » śr gru 27, 2006 21:55

Kurcze jak tak czytam Wasze wypowiedzi to dochodzą do wniosku, że mój raczej długo się nagrzewa. W życiu po zimnej nocy (około 0 stopni) po 2 minutach na postoju wskazówka nie podniosłaby się. Dopiero po przejechaniu może 3-4km zaczyna się podnosić by w końcu osiągnąć pion. Jednak gdy już się nagrzeje to twardo trzyma 90 stopni. Zero odchyłów. Spalanie chyba w normie. Około 0,5 litra więcej na 100km niż w lecie.

Pozdro



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 43 gości