Witam mam pewien problem braku wiedzy, poniewaz ostatnio zerwal mi sie pasek rozrzadu i niemoge dostac w okolicy zadnej ksiazki jak ustawic kola pasowe przy montarzu nowego paska. Auto stoi rozebrane i czeka na pomoc z waszej strony. Z gory dziekuje za pomoc i zainteresowanie.
Rafał
zerwany pasek rozrzadu, jak ustawic kola zebate POMOCY
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
u mojego taty w 1.6D rozrząd sie tak ustawia.
wał to przez zaślepiony plastokowym korkiem otwór szukaj cechu
na kółku pompy jest i musi sie zgrać z tym na tej blasze za kółkiem
a głowica to my odkręcamy pokrywe zaworów i na wałku po drugiej stronie od kółka jest rowek i on nie jest na środku wiec trzeba go ustawić równo z rantem głowicy np żeby szło w niego wsadzić jakiś płaskownik czy płaski klucz.
u mnie tak robimy
może ktoś jeszcze coś dopowie
pozdrawiam
wał to przez zaślepiony plastokowym korkiem otwór szukaj cechu
na kółku pompy jest i musi sie zgrać z tym na tej blasze za kółkiem
a głowica to my odkręcamy pokrywe zaworów i na wałku po drugiej stronie od kółka jest rowek i on nie jest na środku wiec trzeba go ustawić równo z rantem głowicy np żeby szło w niego wsadzić jakiś płaskownik czy płaski klucz.
u mnie tak robimy
może ktoś jeszcze coś dopowie
pozdrawiam
jak nei masz pojęcia o rozrządzie/ o mechanice wogóle to lepiej sie za to nei zabieraj bo sam sobie mozesz zaszkodzić...
zerwałeś pasek rozrządu w TD ... i co ... nic nie pogiełeś??
.. czy moze jesteś po remoncie...
zeby dokładnie ustawić rozrząd to trzeba troszke pojęcie mieć... nie tylko na kreski patrzec..
najlepiej miec drugą osobbe co bedzie sie zajmować "patrzeniem " na punkt wału... pozatym najlepiej poluźnić koło wałka rozrządu tak zeby spadło ze stożka... wałek rozrządu zablokować odpowiednim płaskownikiem w położeniu do punktu[frez krzywki równolegle do głowicy].
pozatym pompe ustawić na znak na obudowie, zgrać ze znakiem na kole pompy... i ZABLOKOWAĆ odpowiednim bolcem który pasuje w pompe tylko w tym właśnie punkcie... bolec najlepiej miec oryginalny lub dobrze dotoczony... zeby po zablokowaniu koło nie ruszało sie na boki... (bo potem to bedzie miało ogromne znaczenie dla pracy silnika - kąt wtrysku.)
jak już bedziesz miał zablokowaną pompe i wałek w głowicy to druga osoba patrzy juz tylko na punkt w otworze skrzyni... a ty zakładasz pasek na wał i pompe ...na rolke i na koncu na koło poluźnione od wałka rozrządu i napinasz rolką oraz tym kołem pasek i dokręcasz koło na napiętym pasku. Dlaczego tak ??? bo jak zaczniesz napinać rolką pasek to moga ci sie poprzesuwać punkty i bedzie kicha.. dlatego warto poluzowac koło na tyle zeby sie obracało po stożku... napiąć pasek na tyle wstępnie zeby nie było luzu.. i dopiero dokręcić koło wałka... wiesz wtedy ze nie przestawisz fazy rozrządu albo punktu wału przy napinaniu..
pamiętaj ze minimalne błędy w ustawieniu odbiją się cięzką pracą silnika.. niepoprawnym kątem wtrysku... niepoprawną fazą rozrządu... bedzie lipa...
zresztą trza wiedzieć jak mocno pasek naciągać.. za ;uźno .. moze przeskoczyć... za mocno... nie dojedzie do 60 tyś.... tak jak powinien
... zerwie sie przedwcześnie....
a tu juz powinieneś wiedzieć ile potem kasy trzeba utopić...
to nie jest takie proste jak ci sie wydaje... zlec to komus kto sie na tym zna.. i co najważniejsze... JEST DOKŁADNY... zaoszczędzisz kupe nerwów i może i pieniędzy ... sam sie w to nei baw
dzizzz .. ale wykład strzeliłemm...
pzodro
zerwałeś pasek rozrządu w TD ... i co ... nic nie pogiełeś??

zeby dokładnie ustawić rozrząd to trzeba troszke pojęcie mieć... nie tylko na kreski patrzec..
najlepiej miec drugą osobbe co bedzie sie zajmować "patrzeniem " na punkt wału... pozatym najlepiej poluźnić koło wałka rozrządu tak zeby spadło ze stożka... wałek rozrządu zablokować odpowiednim płaskownikiem w położeniu do punktu[frez krzywki równolegle do głowicy].
pozatym pompe ustawić na znak na obudowie, zgrać ze znakiem na kole pompy... i ZABLOKOWAĆ odpowiednim bolcem który pasuje w pompe tylko w tym właśnie punkcie... bolec najlepiej miec oryginalny lub dobrze dotoczony... zeby po zablokowaniu koło nie ruszało sie na boki... (bo potem to bedzie miało ogromne znaczenie dla pracy silnika - kąt wtrysku.)
jak już bedziesz miał zablokowaną pompe i wałek w głowicy to druga osoba patrzy juz tylko na punkt w otworze skrzyni... a ty zakładasz pasek na wał i pompe ...na rolke i na koncu na koło poluźnione od wałka rozrządu i napinasz rolką oraz tym kołem pasek i dokręcasz koło na napiętym pasku. Dlaczego tak ??? bo jak zaczniesz napinać rolką pasek to moga ci sie poprzesuwać punkty i bedzie kicha.. dlatego warto poluzowac koło na tyle zeby sie obracało po stożku... napiąć pasek na tyle wstępnie zeby nie było luzu.. i dopiero dokręcić koło wałka... wiesz wtedy ze nie przestawisz fazy rozrządu albo punktu wału przy napinaniu..
pamiętaj ze minimalne błędy w ustawieniu odbiją się cięzką pracą silnika.. niepoprawnym kątem wtrysku... niepoprawną fazą rozrządu... bedzie lipa...
zresztą trza wiedzieć jak mocno pasek naciągać.. za ;uźno .. moze przeskoczyć... za mocno... nie dojedzie do 60 tyś.... tak jak powinien

a tu juz powinieneś wiedzieć ile potem kasy trzeba utopić...

to nie jest takie proste jak ci sie wydaje... zlec to komus kto sie na tym zna.. i co najważniejsze... JEST DOKŁADNY... zaoszczędzisz kupe nerwów i może i pieniędzy ... sam sie w to nei baw
dzizzz .. ale wykład strzeliłemm...

pzodro
rafall, - zapraszam tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=40051 najpierw ściągnij książkę. ściąga się ? Ok . to teraz odpowiedz na pytania:
1. zerwał się czy go sam zdjałeś
2. jeśli się zerwał to czy w czasie jazdy czy na wolnych obrotach
3. masz jakieś narzędzia?
4. jeśli nie masz klucza do napinania paska rozrządu to jutro do sklepu - idź i kup szczypce do pierścieni segera(takie ostre zakrzywione końce).
Jak dalej masz problemy z wiadomosciami to odpisz
1. zerwał się czy go sam zdjałeś
2. jeśli się zerwał to czy w czasie jazdy czy na wolnych obrotach
3. masz jakieś narzędzia?
4. jeśli nie masz klucza do napinania paska rozrządu to jutro do sklepu - idź i kup szczypce do pierścieni segera(takie ostre zakrzywione końce).
Jak dalej masz problemy z wiadomosciami to odpisz
pasek sam musialem sciagnac bo podczas jazdy zablokowalo silnik a paski pospadaly lub sie pourywaly prucz paska rozrzadu ktory sie tylko troche zniszczyl, kupilem juz nowy. A w silniku poszly te takie jakby szklanki pod klawiatura od popychaczy i dzis najprowdopodobniej bede je wymienial ja znajde czas. A co do kluczy i sciagaczy to jestem bardzo dobrze wyposarzony bo kiedys robilem kapitalke w golfe 1 ale w benzynie razem z moim znajomym mechanikiem ktory niestety wyjechal i niemam z nim zabardzo kontaktu
[ Dodano: 14 Gru 2006 11:18 ]
PS. klawiatura raczej pujdzie do remontu ale jeszcze zobacze co sie da zrobic.
DZIEKI WSZYSTKIM ZA SZYBKA ODPOWIEDZ
POZDRAWIAM
[ Dodano: 14 Gru 2006 11:18 ]
PS. klawiatura raczej pujdzie do remontu ale jeszcze zobacze co sie da zrobic.
DZIEKI WSZYSTKIM ZA SZYBKA ODPOWIEDZ
POZDRAWIAM
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości