[Mk3 TDI] Głośna praca i świst

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ZibiGolfTDI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 845
Rejestracja: śr wrz 20, 2006 23:49
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

[Mk3 TDI] Głośna praca i świst

Post autor: ZibiGolfTDI » pn gru 11, 2006 00:18

Mam dwa pytanka, problemiki:
1. Od pewnego czasu słyszę świst gdzieś tak od 1500 obrotów w górę, co może byc przyczyną, świszcze jak jest zimny i ciepły, nie ma róznicy jeśli chodzi o temp. silnika?
2. Pytanie odnośnie głośności, w sumie bym tego nie zauważył, ale kumpel przyjechał innym TDI ( taki sam model silnika TDI 90 KM) który jest starszy i ma o wiele większy przebieg i znacznie ciszej, może inaczej napiszę, bardziej "miękko " pracuje. Dodam, że nie ma róznicy w dynamice, mój i kumpla ciągną tak samo od dołu , na maxa też powyżej 180 km/ h lekko idą, sprawdziłem tłumiki i kata są ok, to wyraźnie słychać, że mój głośniej, bardziej "twardo" pracuje, ma któś może jakiś pomysł, gdzie zacząć szukać przyczyny, co może być powodem tego??


VW GOLF 1.9 TDI + VW POLO 1.0 HZ

Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

Post autor: dawid018 » pn gru 11, 2006 00:54

świst to raczej turbina.a co do głaśności to mogą być różne przyczyny.chocby nieorginalny wydech


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

Frodo_11
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr maja 17, 2006 09:07
Lokalizacja: Lądek Zdrój

Post autor: Frodo_11 » pn gru 11, 2006 10:28

to bez wątpienia turbina... :)



KRZYSZTOF SKOCZEK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pn sty 31, 2005 12:00
Lokalizacja: Lublin

Post autor: KRZYSZTOF SKOCZEK » pn gru 11, 2006 11:50

Polecam stronkę: www.a4-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=39 ... d581af6c7d



Awatar użytkownika
korsarz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: pt lis 25, 2005 22:02
Lokalizacja: Frampol
Kontakt:

Post autor: korsarz » pn gru 11, 2006 16:55

ja mam dokładnie to samo, swist to napewno turbina ale strasznie głosno chodzi nie wiem jak sie tego pozbyc.



irwin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: pt lut 18, 2005 14:02
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Post autor: irwin » pn gru 11, 2006 20:16

Twarda praca silnika, wygląda na nie właściwy kont wtrysku ( za wcześnie)
Proponuje sprawdzić kont wtrysku i obulnie zucić okiem na wtryskiwacze i pompe.



Darayavahus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: śr wrz 13, 2006 14:11
Lokalizacja: z Gdańska
Kontakt:

Post autor: Darayavahus » pn gru 11, 2006 21:25

Z tą turbiną to ciekawa rzecz. Kiedyś byłem przy kupowaniu Volvo w TD. Były 2 identyczne samochody. Oba miały pół roku i podobne przebiegi. W jednym było słychać turbinę a w drugim nie. Zbierały się identycznie. Jak kupowałem Golfa to chciałem turbinę bo lubię ten świst słyszeć. Wtedy wiem, ze mam coś czego połowa użytkowników dróg nie ma. Niestety swojej turbiny prawie nie słyszę. Zdjąłem dzisiaj węże z niej zeby sprawdzić jak z wyciekami oleju jest i stało się. Odpaliłem, usłyszałem gwizdanie i poczułem dmuchanie na twarzy. Wniosek z tego taki, ze może gwizdanie pojawia się jak gdzieś jest nieszczelność. Tak czy inaczej troche Ci zazdroszcze bo ja tego nie mam a przecież nie bede specjalnie układu rozszczelniał.


Stereotyp kierowcy Golfa to dresiarz słuchający techno. Ja noszę glany, bojówki i słucham w moim Golfie Death Metalu dla odmiany.

qfel1971
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: pt mar 31, 2006 08:44
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: qfel1971 » wt gru 12, 2006 13:09

Mogę wtrącic? Wydaje mi się, że turbina włącza się troche później, jakieś 1900 obr/min a co świstu to może słychać rolke napinającą pasek alternatora. U mnie tak właśnie jest. A turbo słyszę wyraźnie jak mu depne. Pozdro. Łożyska na rolkach czasem się zużywają i wtedy je właśnie słychać



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » wt gru 12, 2006 15:47

Darayavahus pisze:jak gdzieś jest nieszczelność.
Przy nieszczelnym dolocie auto nie jechało by 180.
Miałem kiedyś dziurawą gume na przewodzie do intercoolera , przy przyśpieszeniu chmura dymu za autem , auto zamulone i nie chciało jechać szybciej. Tak że to chyba nie to.
Co do świstu to raz go słychać a raz nie na to chyba nie ma reguły tak to już jest z turbianami.
ZibiGolfTDI, Sprawdz dla swietego spokoju kat wtrysku i ćiśnienie doładowania , a ze swistem daj sobie spokój. :bigok:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
marrcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 414
Rejestracja: wt cze 27, 2006 16:55
Lokalizacja: SosnoVWiec
Kontakt:

Post autor: marrcin » wt gru 12, 2006 18:24

Co do głośnosci mojego TDI tez miałem problem do wczoraj.Okazało sie ze to napinacz paska wielorowkowego, kumpel ma tego samegi TDI i ten ciszej chodzi. Spradź ten napinacz na 90% to to.



Michall
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pt paź 20, 2006 21:13
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Michall » wt gru 12, 2006 20:08

Miałem podobny problem w poprzednim moim Golfie GTD też mi pracował bardzo twardo i okazało się tak jak inni sugerują że miałem zły kąt wtrysku, pojechałem do pąpiaża ustawił i było znacznie lepiej.



rafek81

Post autor: rafek81 » wt gru 12, 2006 22:04

znajomy mial tak ze tzn. mieki wydech /siatka zaraz za turbawka mu sie rozszczelnila i bylo slychac swist turbo..



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » wt gru 12, 2006 23:56

ZibiGolfTDI pisze:znajomy mial tak ze tzn. mieki wydech /siatka zaraz za turbawka mu sie rozszczelnila i bylo slychac swist turbo..
Coś by w tym było, bo zauważyłem że ostatnio dźwięk turbinki mi się zmienił na bardziej syczący (wcześniej gwizdała), a padł łącznik elastyczny wydechu (ta plecionka, już wyczuwalne są spalinki pod maską). Na dniach chcę ją wymienić, ale potrzebuję samochodu i nie mam kiedy...
twardy pisze:Miałem kiedyś dziurawą gume na przewodzie do intercoolera , przy przyśpieszeniu chmura dymu za autem , auto zamulone i nie chciało jechać szybciej. Tak że to chyba nie to.
Dokłądnie tak. Kumplowi, który wiózł mi go z Niemiec, tak samo po drodze rozszczelnił się przewód- efekt? Jakbyś wsadził do MK3 silnik JP i włączył klimę ;) 180 z "pękniętym dolotem", to może się udać może w Touareg'u z najmocniejsztm TDI.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
viruseq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 08:59
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: viruseq » śr gru 13, 2006 06:52

u mnie tez jest swist i to jest turbina, a wlacza sie ona u mnie nie zaleznie od obrotow tylko od tego jak mocno wcisne pedal gazu... przykladowo powoli i delikatnie wciskam gaz i dopiero przy ok 2,5 tys obr sie wlaczy... a jak np wcisne na maxa pedal gazu przy malych obrotach to turbinka sie wlacza nawet przy 1,2 tys obr. Z tego co wczesniej sie orientowalem to dzialanie turbiny zalezy od obrotow a nie od wciskania pedalu gazu, no ale u mnie tak jest, dodam ze mam mk3 1.9 110ps, bon jovi, i idzie zdecydowanie lepiej od octavi z takim samym silnikiem ;)


vw golf 3 1.9 TDI 110KM[AFN] Bon Jovi + opornik 403 OM... = ja latam ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 120 gości